דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תחבורה ציבורית

דו"ח מבקר המדינה / התגובות לדו"ח המבקר: "נוסעי התחבורה הציבורית לא מופתעים"

דו"ח מבקר המדינה בנוגע למצב התחבורה הציבורית בישראל המתפרסם היום, מעורר כבר תגובות נזעמות ברחבי המערכת הפוליטית | ח"כ דב חנין: "המבקר מוריד את נתניהו מהמסוק ומחזיר אותו לקרקע המציאות" | ארגון 15 דקות: "מדובר בכשלון מערכתי המתמשך על פני שנים"

פתיחת תחנת רעננה מרכז, 2 ביולי 2018 (עמוס בן גרשום, לע"מ)
פתיחת תחנת רעננה מרכז, 2 ביולי 2018 (עמוס בן גרשום, לע"מ)

דו"ח מבקר המדינה על מחדלי הטיפול בתחבורה הציבורית בישראל המתפרסם היום, מוצא כשלים מערכתיים רבים בהנגשת התחבורה הציבורית לכלל האוכלוסיה, ביצירת תשתיות המתאימות לגידול האוכלוסיה, ומאשים את משרד התחבורה בשורת מחדלים. אישי ציבור וארגונים הגיבו בחריפות לדו"ח, ותקפו את הממשלה והעומד בראשה.

ח"כ דב חנין, יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית בתגובה לדו"ח מבקר המדינה, וחבר הכנסת היוצא של מפלגת 'חד"ש' מסר: "הדו"ח הוא תגובה מוחצת לנתניהו שלא רואה פקקים אלא רק מחלפים. המבקר מוריד את נתניהו מהמסוק ומחזיר אותו לקרקע המציאות, של אזרחים שלא עוקפים את הפקקים ברכבי שרד ובעזרת אופנועי משטרה, של אזרחים שממשיכים לסבול ברכבות תקועות ובאוטובוסים צפופים ואיטיים."

תחנת אוטובוס (צילום: קובי גדעון / פלאש 90).
תחנת אוטובוס (צילום: קובי גדעון / פלאש 90).

מנכ״ל '15 דקות', ארגון הפועל לטובת תחבורה ציבורית, גיל יעקב, מסר: ״נוסעי התחבורה הציבורית לא מופתעים מדוח מבקר המדינה. מדובר בכשלון מערכתי המתמשך על פני שנים. את מחיר הזנחת התחבורה הציבורית משלמים היום כל אזרחי ישראל שתקועים בפקקים. ישראל צריכה שר תחבורה ציבורית במשרה מלאה. כזה שנוסע בתחבורה ציבורית, שמחוייב לקיצור זמני הנסיעה באוטובוסים, שיקדם הקצאת נת״צים במהירות, שיסיר את החסמים שתוקעים את פיתוח הרכבת ושיהיה מחוייב לנוסעים ולא לטקסי גזירת סרטים."

גם במפלגת 'כחול לבן' התייחסו לדו"ח – יו"ר הוועדה לביקורת המדינה לשעבר, ח"כ קארין אלהרר: "מדוח מבקר המדינה עולה שממשלת ישראל ומשרד התחבורה לא עושים מספיק על מנת לשפר את מערך התחבורה הציבורית ולדאוג לנסיעה מהירה, בטוחה, וזולה עבור אזרחי ישראל. דוח המבקר המקיף שפורסם הערב, הראה כשלים חוצי ערים ויישובים, שבאים לידי ביטוי בכל נסיעה, בין אם בכלי תחבורה פרטיים ובין אם בתחבורה ציבורית. הגיע הזמן להביא שינוי, להוציא את המדינה מהפקק, ולעבוד בצורה מתכללת למען ארחי ישראל".

לדברי חנין: "משבר התחבורה בישראל הוא אחד המחדלים החמורים והקשים ביותר של ממשלות ישראל לדורותיהן. זהו התוצר של מדיניות ארוכת שנים של הזנחת והפקרת התחבורה הציבורית. למשבר הזה יש עלויות עצומות – כלכליות, חברתיות, בריאותיות וסביבתיות. מדיניות העדפת הרכב הפרטי הגיעה למבוי סתום. אך למרות ההבנה המתרחבת בקרב הדרגים המקצועיים שדרוש שינוי כיוון מהותי, הממשלה ממשיכה להימנע מקבלת ההחלטות הדרושות ואף לבלום חוקים שניסינו לקדם למען התחבורה הציבורית.

אני מברך על כך שמבקר המדינה מצטרף לדרישה שהעלנו בוועדת המשנה לתחבורה ציבורית ובשימוע שנערך בנושא בוועדת הכלכלה – לקדם מהלך מידי של העדפה לתחבורה הציבורית בכבישים בישראל. נדרשת השקעה גדולה בתחבורה הציבורית: באוטובוסים חדשים ולא מזהמים, בשיפור תנאי העבודה של הנהגים, בהשקעה ברכבת, ובתיאום טוב יותר בין אמצעי התחבורה השונים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!