דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרשת הצוללות

פרשת הצוללות / דיווח: הפרקליטות בודקת החזקות של רה"מ בחברת הפלדה של בן דודו

כך פורסם בחדשות 13 | המידע על ההחזקות בחברה, שהייתה בקשר עסקי עם החברה שבמרכז פרשת הצוללות, נחשף בבקשה שהגיש נתניהו לוועדת ההיתרים למימון הגנתו המשפטית ע"י בן דודו | נתניהו: "הכל פייק ניוז"

נתניהו מבקר על סיפון הצוללת החדשה אח"י תנין, ספטמבר 2014 (צילום: קובי גדעון  לע"מ)
נתניהו מבקר על סיפון הצוללת החדשה אח"י תנין, ספטמבר 2014 (צילום: קובי גדעון לע"מ)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

הפרקליטות החלה בבדיקת החזקת מניותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחברת הפלדה של בן דודו, איש העסקים נתן מיליקובסקי, כך פורסם לראשונה הערב בחדשות 13. אחת מלקוחותיה של חברת הפלדה בבעלותו של מיליקובסקי היא חברת טיסנקרופ, העומדת במרכז תיק 3000. הבדיקה החלה לאחר שבפנייתו השנייה של נתניהו אל ועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה, ממנה ביקש ללוות כספים למימון הגנתו המשפטית מיליקובסקי, נחשפה החזקת המניות. נתניהו: "הכל פייק ניוז"

תשובת ועדת ההיתרים לנתניהו, שניתנה לפני שבועות אחדים, חשפה מידע חדש אודות הקשרים בין נתניהו למיליקובסקי, איש העסקים המיליארדר ובן דודו של ראש הממשלה. לטענת נתניהו, לא היה כל צורך לבקש את אישור ועדת ההיתרים לשם גיוס תרומות ממיליקובסקי, שכן השניים בני דודים. החלטת ועדת ההיתרים דחתה טענה זו וקבעה כי "מיליקובסקי, שהוא אמנם קרוב משפחה, הוא בעל אינטרס כלכלי מסוים בחברת הייטק בתחום הרפואה בארץ. מהחלטה קודמת של הוועדה (2009) עולה כי לראש הממשלה היו בשנת 2009 החזקות בשותפות שיתר המחזיקים בה הם מר מיליקובסקי ובני משפחתו המיידים, וכי שותפות זו החזיקה בחלקים ניכרים מתאגיד תעשייתי העוסק בתוספי פלדה".

אחת מהחברות שבהן פעל מיליקובסקי שימשה בעבר כספקית של חברת טיסקנרופ, העומדת במרכז פרשת הצוללות, הידועה גם בכינוייה "תיק 3000", בה נתניהו לא נחקר על-ידי המשטרה כחשוד. חברת טיסנקרופ היא אחת מלקוחותיה של החברה בה מיליקובסקי הינו בעל מניות. בנוסף, מיליקובסקי נמנה על לקוחותיו של עו"ד דוד שמרון, החשוד בתיווך לשוחד בפרשת הצוללות. כזכור, עו"ד שמרון הוא קרוב משפחתו של נתניהו, ובעצם גם של מיליקובסקי.

ועדת ההיתרים דחתה פעמיים את בקשתו של נתניהו ללוות כספים עבור מימון הגנתו המשפטית מידיו של מיליקובסקי. השבוע, עתר נתניהו כנגד דחייה זו לבג"ץ. הדיון על עתירתו צפוי להתקיים בימים הקרובים.

מטעמו של נתניהו נמסר בתגובה לדיווח: "הכל פייק ניוז. הדברים לא נכונים. בשנת 2010, לאחר שנבחר לראשות הממשלה הוא מימש את מניותיו בחברה של בן דודו, באישור מלא של הרשויות. מזה כעשור אין לראש הממשלה שום קשר לחברה  ולא ידוע לו אם היה לה או לא היה לה קשר לחברת טיסנקרופ. השמאל יודעים שאי אפשר להחליף את נתניהו בקלפי אז הם מנסים להפיל אותו ואת שלטון הימין בכל דרך אפשרית, הזויה ככל שתהיה".

ממשרד המשפטים נמסר כי "בהמשך לפרסום על 'בדיקה' המתקיימת לגבי המניות שהחזיק ראש הממשלה בעבר בחברה של בן דודו – הרינו להבהיר כי הנתונים שהתפרסמו בעקבות בקשת ראש הממשלה למימון של הגנתו המשפטית בידי בן דודו מיליקובסקי נלמדים כעת במשרדנו".

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!