דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

צעדים ארגוניים / נמשכת המחאה באסם: כ-200 עובדים הפגינו מול מטה החברה בשהם

הרקע, לדברי ההסתדרות, היא הכוונה "לבצע שינויים מרחיקי לכת בתנאי העסקתם, לרבות פיטורים המוניים ושינויים מבניים משמעותיים" | אסם טוענים לכמה עשרות מפגינים בלבד, וכי "בצעד קיצוני ומיותר שאינו עולה בקנה אחד עם השינוי המזערי שבו מדובר"

מאות עובדים מפגינים בשעה זו מול משרדי ההנהלה בשוהם  (דוברות ההסתדרות)
מאות עובדים מפגינים בשעה זו מול משרדי ההנהלה בשוהם (דוברות ההסתדרות)

מאות עובדים הפגינו היום (חמישי) בצהריים, זה היום השני, מול משרדי ההנהלה בשוהם. למעלה מ-200 עובדי חטיבת הסחר של אסם – בהם סדרנים וסדרניות, נציגים, מנהלי מכירות, סוכנים ומנהלי מרחבים – מוחים מול מטה החברה כנגד שורת מהלכים חד-צדדיים שיפגעו קשות בפרנסתם ובביטחונם התעסוקתי. ההפגנות הן חלק מצעדים ארגוניים בהם נוקטים העובדים. גם ההסתדרות שלחה מכתב התראה חריף למנכ"ל אסם סחר נוכח ניסיונות בלתי חוקיים של החברה לשבור את שביתת העובדים, כך לטענת ההסתדרות.

נמשכים הצעדים הארגוניים באסם,מאות עובדים מפגינים בשעה זו מול משרדי ההנהלה בשוהם (דוברות ההסתדרות)
נמשכים הצעדים הארגוניים באסם,מאות עובדים מפגינים בשעה זו מול משרדי ההנהלה בשוהם (דוברות ההסתדרות)

ההסתדרות גם האשימה את ההנהלה שבחרה "לנהוג בחוסר רגישות ובאמצעות כוחות אבטחה ונציגיה הבכירים מונעת מהעובדים כניסה לבניין לטובת צרכיהם הבסיסיים".

במכתב התראה חריף טרם נקיטת צעדים, אותו שלח היום מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו למנכ"ל אסם סחר ניר מטוסביץ, כתב בלו כי לנציגות העובדים התברר שאסם פועלת באופן פסול ומעסיקה ברגעים אלו עובדי קבלן חיצוניים לבצע את עבודת הסדרניות השובתות. "אנו רואים פעולה זאת של החברה בחומרה רבה. הנכם נדרשים לחדול לאתר מהכנסת עובדים חלופיים לעובדים ששובתים… במטרה לסכל את השביתה תוך פגיעה קשה בחופש ההתארגנות ובזכותם של העובדים לשבות – ובניגוד לדין". מאסם נמסר שלא מתקיימת העסקת עובדי קבלן.

נמשכים הצעדים הארגוניים באסם,מאות עובדים מפגינים בשעה זו מול משרדי ההנהלה בשוהם (דוברות ההסתדרות)
נמשכים הצעדים הארגוניים באסם,מאות עובדים מפגינים בשעה זו מול משרדי ההנהלה בשוהם (דוברות ההסתדרות)

עובדי קבוצת אסם המאוגדים בהסתדרות החלו לנקוט אתמול (רביעי) בצעדים ארגוניים, על רקע כוונות החברה "לבצע שינויים מרחיקי לכת בתנאי העסקתם, לרבות פיטורים המוניים ושינויים מבניים משמעותיים", כך לדברי ההסתדרות. העובדים חסמו למשך מספר שעות כניסה ויציאה של משאיות הפצה במרכז החלוקה המרכזי של החברה בשוהם, ובכוונתם להחריף בקרוב את צעדיהם אם הנהלת אסם לא תחזור בה מהתנהלותה. בינואר 2017, לאחר המיזוג בין אסם ונסטלה, חתמו 3,750 עובדות ועובדי אסם על הסכם קיבוצי.

מחברת אסם נמסר: "אין שום סיבה לצעדים ארגוניים ושיבוש העבודה שנוקטים חלק מעובדי הסחר. אסם הבהירה בדיאלוג פתוח ושקוף שלא מתוכננים שינויים ארגוניים בשוק הפרטי או במערך הסדרניות והנציגות. נהפוך הוא, החברה נמצאת בתהליכי גידול והרחבה. בימים אלה אנו עמלים על גיוס כ-150 עובדים לתפקידים שונים בקבוצת אסם וצופים גידול גם במספר הסדרניות בחטיבת הסחר.

במענה לשינויים בשוק המאורגן הוחלט על שינוי מינורי ביותר בסקטור מנהלי המכירות האזוריים המונה 35 מנהלים בלבד, מתוך 1,100 עובדי חטיבת הסחר. מרבית המנהלים יישארו בתפקידם וחלק קטן ישובצו בתפקידים אחרים בחטיבת הסחר ויוכלו לרכוש מיומנויות עדכניות. לגבי המנהלים הבודדים להם לא יימצא תפקיד בפעילות הסחר, נעשה ככל הניתן על מנת למצוא תפקיד בכלל קבוצת אסם. אם יהיו מנהלים בודדים שלא ימצא להם תפקיד מתאים, נדאג להם במסגרת הסכם פרישה הוגן.

הוועד נוקט בצעד קיצוני ומיותר שאינו עולה בקנה אחד עם השינוי המזערי שבו מדובר ועם המסורת והמחויבות של אסם לפעול לטובת העובדים תוך יצירת תנאי העסקה הוגנים וביטחון תעסוקתי."

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!