דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בני גנץ

עיתוי מטריד / "הרמת גבה" במערכת הפוליטית ביחס לתזמון חשיפת הפריצה לנייד של גנץ

מהאשמות ביחס לעיתוי החשיפה ועד להשוואת המקרה לפריצה לחשבון האימייל של הילרי קלינטון | אראל מרגלית: "נכון להיום, מערך הגנת הסייבר האזרחי של ישראל כפוף ישירות לגורם פוליטי שעל-פי החשדות מעורב בשוחד"

בני גנץ (צילום: פלאש 90).
בני גנץ (צילום: פלאש 90).

נמשכות התגובות במערכת הפוליטית לדיווח מאתמול (שישי) לפיו איראן פרצה למכשיר הטלפון הנייד של בני גנץ, ראש מפלגת כחול לבן. מרבית התגובות עוסקות יותר בעיתוי החשיפה ובמקור שלה מאשר בעצם עניין הפריצה. כך למשל טל רוסו, מספר שתיים במפלגת העבודה, אמר כי "זהו ספין נהדר. הלוואי ורה״מ היה מנהל את המדינה כמו שהוא מנהל את הקמפיין שלו, בזה הוא גאון". רוסו הוסיף כי "לעשות רעש מהטלפון של בני זה טריק שנועד להסיט מהדיון האמיתי – לאן המדינה הולכת".

אראל מרגלית, חבר הכנסת לשעבר מטעם מפלגת העבודה שבעברו היה גם יזם הייטק שעסק רבות בתחום הסייבר, יצא במתקפת טוויטר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי ראש הממשלה משתף פעולה עם גורמים זרים במטרה לפגוע בקמפיין של גנץ. מרגלית העריך כי מדובר בפריצה ישראלית מצד קמפיין נתניהו, וצופה כי בקרוב יתפרסמו מקרים דומים נוספים שיפגעו בקמפיין של גנץ. "זה מה שהולך לקרות עם סיפור הטלפון של גנץ: זהו רק סיפור כיסוי. תוך כמה ימים יתחיל לצאת מידע עליו, שכביכול האיראנים מוציאים דרך גורם שלישי. ואז הקמפיין של נתניהו 'יחבור' למידע הזה. עשו את זה להילרי קלינטון, עשו את זה בברקזיט בבריטניה, עשו את זה למקרון בצרפת", צייץ מרגלית מחשבון הטוויטר שלו.

חבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
חבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).

מרגלית, שחזר לעסוק בימים אלו בעולם אבטחת המידע, טוען כי העובדה שמערך הסייבר כפוף ישירות לראש הממשלה מעלה חשדות ביחס לתזמון פרסום הידיעה על הפריצה. "התרעתי בעבר ושוב לפני כחודש, שקיימת סכנה ברורה ומיידית לפגיעה בבחירות בישראל על-ידי גורמים חיצוניים שיחברו לגורמים פנימיים. העברת סמכויות הגישה למידע ואבטחת המידע מהשב"כ לרשות הסייבר הכפופה רק לנתניהו זהו מצב מסוכן. נכון להיום, מערך הגנת הסייבר האזרחי של ישראל כפוף ישירות לגורם פוליטי שעל-פי החשדות מעורב בשוחד והוכיח שאין לו עכבות. הציבור לא מבין את גודל הסכנה", כתב מרגלית.

גונן בן יצחק, שהיה בעבר מפעיל סוכנים בשב"כ, טען כי קמפיין הליכוד מגייס את בוגרי 8200 לפעילות סייבר לטובת נתניהו. "הציוץ הזה מיועד לכם, החבר'ה הצעירים והמוכשרים. רק לאחרונה השתחררתם מיחידה מסווגת וכבר מצאתם עבודה נוחה ומכניסה בקמפיין הליכוד באותם דברים שעשיתם בצבא רק עכשיו זה חלק מקמפיין פוליטי שגם אם אתם לא ממש מסכימים איתו, בסוף הרי זו רק פוליטיקה והטיול הארוך למזרח קורץ", הוא צייץ.

"אני אקלקל לכם ואזהיר שיום אחד תגלו שהאנשים שמנהלים את המופע והבטיחו לכם שהכל חוקי ונמצא בפיקוח של יועצים משפטיים לא יהיו בסביבה כאשר אתם תועמדו לבין בעבירות חמורות כולל פגיעה בביטחון המדינה ובגידה. אם אתם חושבים שאני מגזים תשאלו את מומו פילבר, דוד שרן, מייקל כהן ואת פול מנפורט. קומו עכשיו ותברחו לפני שיהיה מאוחר מדי", כתב בהתייחסו לפרשיות הקשורות בנתניהו כמו גם לחשדות בדבר הקשר בין קמפיין טראמפ להתערבות רוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב.

גנץ עצמו התייחס גם הוא אמש לחשיפה על הפריצה למכשיר הטלפון שלו והרגיע את אנשיו כי אין בטלפון סרטון שלו מקיים יחסי מין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!