דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

פיגוע בשומרון / סמל-ראשון גל קיידאן ז"ל נהרג בפיגוע הירי בשומרון

מחבל דקר חייל וחטף את נשקו בצומת אריאל, ואז המשיך לצומת גיתי אבישר, שם ירה לעבר טרמפיאדה | מצבם של שני פצועים עדיין מוגדר קשה | במהלך הלילה נמשך המצוד אחר המחבל

סמל-ראשון גל קיידאן ז"ל (קרדיט: דו"צ)
סמל-ראשון גל קיידאן ז"ל (קרדיט: דו"צ)

סמל-ראשון גל קיידאן נהרג אתמול (ראשון) בפיגוע ירי משולב שאירע בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר. הרב אחיעד אטינגר, בן 47 ואב ל-12 מעלי שנפצע באורח אנוש ופצוע נוסף במצב קשה, פונו לבית החולים. בעקבות הימלטות המחבל מהמקום, צה"ל הציב מחסומים והחל בבדיקת כלי רכב במרחב החטיבה המרחבית אפרים.

מדובר צה"ל נמסר כי סמל-ראשון גל קיידאן ז"ל, היה לוחם בגדוד תותחנים 334 בחטיבת "האש", בן 19, מבאר שבע. הוא הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו. לוויתו תערך מחר, בשעה 11:00, בבית העלמין הצבאי בבאר שבע.

במהלך הלילה פעלו כוחות צה״ל בשיתוף כוחות שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל במרחב הכפרים בחטיבה המרחבית "אפרים" במסגרת המרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע אתמול. במסגרת הפעילות, מיפו הכוחות את בית המחבל לצורך בחינת אפשרות הריסתו, ביצעו סריקות נרחבות ובידוקים בכניסות וביציאות לכפרים. במקביל, נמשכים מאמצים מבצעיים, מודיעיניים ואיסופיים נרחבים לאיתור ותפיסתו של המחבל.

על פי דובר צה"ל, לפחות מחבל אחד הגיע באמצעות רכב אל צומת אריאל, שם דקר חייל צה"ל, חטף את נשקו, ירה לעבר אזרחים ונמלט ברכב. המחבל המשיך לצומת גיתי אבישר וירה לעבר טרמפיאדה. צה"ל תגבר כוחותיו במרחב. בשעה זו מתנהל מרדף אחר המחבל ולגזרה הוקפצו כוחות מיוחדים.

חובש רפואת חירום במד"א חננאל הס סיפר: "כשחלפתי בצומת אריאל עם רכב לימוד הנהיגה עליו אני עובד הבחנתי בהמולה. ראיתי חיילים רצים ושמעתי קולות ירי. הבנתי שמתרחש משהו והזעקתי כוחות גדולים של מד"א למקום. כשפסקו היריות יצאתי מהרכב ראיתי צעיר כבן 20 שוכב מחוסר הכרה עם פציעות מירי בפלג גופו העליון. ביצענו בדיקות רפואיות ומצבו היה אנוש."

בהערכת מצב של אגף הביטחון של המועצה האזורית שומרון יחד עם מערכת הביטחון הוחלט לסגור את השערים של ברקן ואזור התעשייה ברקן. מכיוון שהמחבל מסתובב חופשי.

זירת הפיגוע באריאל, 17 במרץ 2019 (צילום: 'בלב החדשות')
זירת הפיגוע באריאל, 17 במרץ 2019 (צילום: 'בלב החדשות')

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס הבוקר לפיגוע: "אני רוצה לחזק את ידי המשפחות המתמודדות ברגעים אלא עם הבשורות הקשות המגיעות מהפיגוע הנורא ולחזק את ידי כוחות הבטחון המצויים ברגעים אלה ממש במרדף אחר המחבלים. מדינת ישראל תגיע אל כל המרים ידו על אזרחינו, תרדוף את הטרור ומבצעיו ותשיגם."

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, בפתח ישיבת הממשלה, כי "אנחנו בעיצומו של מרדף אחר המפגעים בשני מוקדים באזור אריאל. אני מחזק את ידיהם של חיילי צה"ל, שב"כ וכוחות הביטחון שרודפים אחר המפגעים. אני בטוח שהם ילכדו אותם ונמצה איתם את הדין כפי שעשינו בכל המקרים האחרונים".

מאיחוד מפלגות הימין נמסר כי "שוב מדברים על תכנית שלום. שוב הטרור מרים ראש. מתאבלים וכואבים שוב את הרצח השפל והמזעזע של יהודים בארצם. הפתרון לטרור הרצחני הוא אחד – ריבונות. מדיניות ההכלה והרפיסות מול הרוצחים עולה לנו פעם אחר פעם במחיר דמים כבד של יהודים שנרצחים בארצם. אסור להמשיך ולהתפשר על גלולות הרגעה. הגיעה העת להכרעה ביד קשה לצד ריבונות מלאה על שטחי ארצנו".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, מסרה כי היא "משתתפת בצער משפחת ההרוג ומאחלת החלמה מהירה לפצועים בפיגוע הקשה באריאל. את מעגל הדמים הזה צריך לעצור וזה לא יבוא מחרחורי המלחמה וההתלהמות שמגיעה עכשיו מימין. זה יבוא משינוי כיוון".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון בתגובה לפיגוע המשולב: "אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל הגיבורים, סומכים על מערכת הביטחון וצה"ל שיגיעו למחבלים השפלים הללו ויחסלו אותם, אנחנו לעולם לא נשבר, לעולם לא נסוג, ההתיישבות בשומרון היא חלק מעם ישראל וחלק ממדינת ישראל. כל תושבי השומרון יחד עם כל אזרחי מדינת ישראל מחזקים סומכים על צה"ל ומחזקים את החיילים הגיבורים".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!