דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נתיבות

ההפקרות נמשכת / שלושה הרוגים בתאונות עבודה בחריש ובנתיבות

בנוסף נפצעו עוד שלושה פועלים | פאהד יוסף מחסן גנימאת, בן 38, תושב העיירה צוריף נהרג בתאונה בנתיבות | דאמן ג׳ול ג׳מאל טאטור ונשני אמין נאצר בסול מהכפר ריינה, נהרגו בתאונת עבודה באתר בנייה בחריש

זירת תאונת העבודה בחריש, 17 במרץ 2019 (צילום: איחוד הצלה)
זירת תאונת העבודה בחריש, 17 במרץ 2019 (צילום: איחוד הצלה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שלושה עובדים נהרגו היום (ראשון) בתאונות עבודה שונות ברחבי הארץ ושלושה נוספים נפצעו. אחר הצהריים דיווח מד"א על שני פועלים, שנפלו מגובה של כ-7 קומות בחריש. הצוות שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו של  דאמן ג׳ול ג׳מאל טאטור מהכפר ריינה. הפועל נשני אמין נאצר בסול ז"ל, גם הוא מריינה, פונה במצב קשה לבית החולים הלל יפה בחדרה, ומת מפצעיו מאוחר יותר.

הפראמדיקים של מד"א ציפי פליסקין וליאור אלמקייס סיפרו כי "כשהגענו לכניסה לישוב הובילו אותנו לאתר בניה, למרגלות הבניין בסמוך לפיגומים שכבו 2 פועלים כבני 25 כשהם מחוסר הכרה, ביצענו בדיקות רפואית כשאחד מהפועלים היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו והפועל השני שנפגע באורח קשה מאוד בכל חלקי גופו הורדם בשטח ופונה".

דאמן ג׳ול ג׳מאל טאטור ז"ל מהכפר ריינה לצד זירת התאונה בחריש (צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה, איחוד הצלה)
דאמן ג׳ול ג׳מאל טאטור ז"ל מהכפר ריינה לצד זירת התאונה בחריש (צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה, איחוד הצלה)

ההרוג ה-17

מוקדם יותר הבוקר נהרג פאהד יוסף מחסן גנימאת, בן 38, תושב העיירה צוריף שליד חברון, מפגיעת טרקטורון בובקט במהלך עבודתו במפעל לחומרי בניין באזור התעשייה נתיבות. בסביבות השעה 8:00 נתקבלה קריאה במוקד 101 של מד"א בנגב, אולם חובשים ופראמדיקים שהגיעו למפעל – סופר ובניו חברה לחומרי בניין בע"מ – מצאו את העובד כשהוא ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותו.

מדובר בהרוגים ה-16, ה-17 וה-18 בתאונות עבודה מאז תחילת השנה, על פי ספירת הקבוצה למאבק בתאונות בניה. המשטרה לצד מפקח מינהל הבטיחות נמצאים במקום ופתחו בחקירה.

בנוסף ארעו הבוקר שתי תאונות עבודה נוספות. בשעה 07:15 נפל עובד כבן 32 מגובה של כמטר וחצי באתר בניה ברחוב דון יוסף הנשיא בהרצליה. חובשים ופראמדיקים של מד"א הגיעו למקום, טיפלו בו ופינו אותו לבית החולים איכילוב בתל אביב כשהוא במצב בינוני עם חבלת ראש בהכרה מלאה.

בשעה 08:30 נפל עובד נוסף מגובה של כ-4 מטרים באתר בניה ביישוב רמות השבים שבדרום השרון. חובשי מד"א מרחב ירקון הגיעו לאתר ופינו עובד כבן 30 לבית החולים בילינסון כשהוא במצב קשה עם חבלת ראש.​

אתר התאונה ברמות השבים (צילום: מתנדב הקבוצה למאבק בתאונות בניין)
אתר התאונה ברמות השבים (צילום: מתנדב הקבוצה למאבק בתאונות בניין)

"בתמונות האתר שתיעד פעיל הקבוצה נראה שוטר מצלם את המקום שממנו ככל הנראה נפל הפועל, במהלך ביצוע עבודות לחיפוי הבית, מהפיגום השבור הנראה בתמונה", מסרה ד"ר הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין. "מספר בתים משם, מעבר לכביש, נפצע לפני כשנה עובד שנפל מגובה בבית אחר שבבנייה, אשר לא דווח למנהל הבטיחות. הוא נפצע אנושות ועל פי הידוע לנו לא שב להכרתו מאז".

מקו לעובד נמסר כי "אנו תקווה שהגעת כוחות המשטרה למקום לא תהיה התערבותה האחרונה של המשטרה בנושא, אלא רק תחילתה של חקירה. חקירה אשר תביא למיצוי ההליכים עם האשמים, כפי שנדרש בכל הענפים: בבניין, תעשייה ומסחר. בכל המקומות האלו נדרשות חקירות משטרתיות אשר יובילו להגשת כתבי אישום, לשם יצירת ההרתעה הנדרשת שתביא את המעסיקים לדאוג לכל הבטיחות כנדרש לעובדיהם. על רשויות המדינה להפעיל את כל האכיפה הנדרשת לצד מיצוי ההליכים, כדי להגן על חיי העובדים, שיצאו עם בוקר לפרנס את משפחתם".

ביום שישי נהרג אבראהים עבדו (19), מתקין מזגנים שנפל מגובה בבניין משרדים בתל אביב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!