דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רצח נשים

רצח נשים / כתב אישום כנגד המעורבים ברצח סמר חטיב, בני משפחתו של בן זוגה לשעבר

בבקשת המעצר של ארבעה מהנאשמים ברצח נכתב כי הם "פעלו בצוותא כחוליית-חיסול מקצועית, מאורגנת ונטולת-מורא" | חטיב נורתה למוות מטווח קצר במחלף עין הקורא, בזמן שנסעה ברכבה יחד עם חברתה שנפצעה מהירי באורח קשה ונותרה נכה

אילוסטרציה, זירת רצח (צילום: דוברות המשטרה)
אילוסטרציה, זירת רצח (צילום: דוברות המשטרה)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

הפרקליטות הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד שישה נאשמים, בגין רצח סמר חטיב (32) במחלף עין הקורא במאי האחרון, כמו גם בגין ניסיון רציחתה של חטיב על ידי הנחת מטען חבלה ברכבה, ונגד פציעתה של חברתה של חטיב ששהתה עמה ברכב כאשר נורו, ונותרה נכה לצמיתות בעקבות הירי.

הנאשמים הם תושב לוד (18), שהיה קטין בעת ביצוע העבירות ועל כן שמו נאסר בפרסום, מוחמד חג'אג' (30), יוסף דסוקי (20), עלי חג'אג' (20), חסיב חג'אג' (31) ואברהים חג'אג' (20). הקטין, מוחמד ויוסף נאשמים ברצח סמר חטיב ז"ל. בנוסף, כתב האישום כולל את העבירות הבאות, כל נאשם על פי חלקו בכתב האישום: קשירת קשר, ניסיון רצח, החזקת נשק, נשיאת נשק, השמדת ראיה, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.

זירת הרצח של סמר חטיב. (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הרצח של סמר חטיב. (צילום: דוברות המשטרה)

על פי כתב האישום, בין השנים 2012–2017 הייתה חטיב במערכת יחסים זוגית עם עיסאם חג'אג'. בחודש יולי 2017, השניים נפרדו. חמישה מהנאשמים – א', מוחמד, יוסף, עלי וחסיב הינם קרובי משפחתו של עיסאם. החמישה החליטו לגרום למותה של חטיב, על ידי הטמנת מטען חבלה מתחת לרכבה והפעלתו. בשעות הבוקר לאחר הנחתו, בשונה מתכנונם, אותר מטען החבלה ונוטרל על-ידי שוטרי משטרת ישראל.

בשל אירוע הנחת המטען, הואשמו הארבעה בעבירות ניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע, נשיאת נשק והחזקת נשק.

לאחר שמטען החבלה לא הצליח לגרום למותה של חטיב, החליטו הנאשמים להוביל לכך באמצעות ירי לעברה. לשם כך, הצטיידו הקטין, מוחמד חג'אג' ויוסף דקוסי, בשני אקדחים ובטלפון נייד ללא בעלות מזוהה. סביב השעה שמונה בערב חנו הנאשמים מול ביתה של חטיב, וחיכו ליציאתה מהמקום. לאחר כשעה, כשזיהו את יציאתה של חטיב מביתה ברכב, החלו לנסוע בעקבותיה.

סביב השעה 22:00 בלילה, עצרו חג'אג' ודקוסי לצד רכבה של חטיב בו נסעה עם חברתה, וכשהם רעולי פנים וכל אחד מהם אוחז אקדח, ירו לעבר שתיהן עשרות יריות, אשר פגעו בחטיב ובחברתה, בכוונה לגרום למותן, בדם קר. לאחר מכן נמלטו מהמקום.

היריות פגעו בחטיב בראשה, בצווארה ובפלג גופה העליון וגרמו למותה במקום, וכן פגעו בחברה בין היתר בפלג גופה העליון ובאגן וגרמו לחבלות חמורות רבות, שכתוצאה מהן היא הפכה לנכה לצמיתות. החברה אושפזה בבית החולים למשך כחודש ולאחר מכן אושפזה להמשך לטיפול בבית חולים שיקומי למשך כחצי שנה.

בשל אירוע זה מואשמים השלושה בעבירת רצח בכוונה תחילה, בניסיון רצח, ובעבירות נוספות.

מיד לאחר הרצח, פעלו הקטין, מוחמד חג'אג' ויוסף דקוסי לשיבוש מהלכי משפט ולהשמדת ראיה, בכך שפעלו לשינוי מראהו החיצוני של רכבם שבאמצעותו בוצע הרצח. למעשה זה חבר גם חסיב חג'אג'.

מעשיהם של הנאשמים נחשפו לאחר חקירה סמויה, שנוהלה על-ידי היחידה המרכזית של משטרת מחוז תל-אביב.

בבקשת המעצר כתבו עוה"ד פז ובר כי "הקטין, מוחמד, יוסף ועלי פעלו בצוותא כחוליית-חיסול מקצועית, מאורגנת ונטולת-מורא, תחילה תוך שימוש במטען חבלה רב-עוצמה, אשר הוטמן מתחת לרכב המנוחה, אשר הפעלתו לא צלחה, ולאחר מכן תוך שימוש בשני אקדחים, אשר באמצעותם נורו עשרות יריות שגרמו למותה של המנוחה. לשם השגת מבוקשם, לא היססו הקטין, מוחמד ויוסף לירות גם לעבר החברה שנמצאה עם המנוחה ברכב ולנסות לרצוח אף אותה, תוך שנגרמו לה חבלות חמורות ונכות קשה. כך גם לא היססו המשיבים לסכן אזרחים חפים מפשע, מעצם הנחת מטען חבלה באזור מגורים שבו חולפים עוברי-אורח וכן ירי של עשרות יריות בכביש מרכזי."

עוד נכתב כי "בעניינם של כל המשיבים מתקיימת עילת מעצר של חשש לשיבוש מהלכי משפט, התחמקות מהליכי שפיטה, השפעה על עדים ופגיעה בראיות. נוכח מכלול נסיבות ביצוע העבירות, הכוללות מעשים למניעת גילוין, ובהם שימוש בטלפון מבצעי, באופנוע בעל לוחית רישוי מוסתרת, ביצוע הרצח כשהם רעולי-פנים ושינוי מראהו של הרכב שבאמצעותו בוצע הרצח".

חקירת המשטרה בתיק סימנה את הרקע לרציחתה של חטיב באי שביעות רצונו של בן זוגה לשעבר מפרידתם, ומרצונה של חטיב להתנתק ממנו. כזכור, חמישה מהנאשמים הינם בני משפחתו של עיסאם חג'אג', בן זוגה לשעבר של חטיב.

אירוע ההתנקשות הקשה הותיר כאמור את שלושת ילדיה הקטנים של חטיב בת ה-32 יתומים מאם, ואת חברתה בת ה-24 כשהיא נכה לצמיתות, לאחר חודשים ארוכים בבית החולים.

סמר חטיב הייתה אחת מ-26 נשים שנרצחו על רקע מגדרי בשנת 2018. מדובר בעלייה במספר הנשים שנרצחו על פי החשד על רקע מגדרי ביחס לשנים קודמות. מתחילת שנת 2019 נרצחו על פי החשד 5 נשים על רקע מגדרי. רק לפני כשבוע, נודע על רציחתה של דיאנה אבו קטיפאן בת ה-18 בלוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!