דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / סופ"ש פורה למשלחת הישראלית בספיישל אולימפיקס, לא פחות משש מדליות

עם מדליה אחת מזהב, אחת מכסף וארבע מארד רשמו הישראלים פתיחה נהדרת למשחקים שנערכים השנה באבו דאבי | השרה רגב: "צפיתי בכם בהתרגשות עצומה

משלחת ישראלית לספיישל אולימפיקס באבו דאבי (צילום: ספיישל אולימפיקס ישראל)
משלחת ישראלית לספיישל אולימפיקס באבו דאבי (צילום: ספיישל אולימפיקס ישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סוף שבוע פורה במיוחד עבר על המשלחת הישראלית באולימפיאדת "ספיישל אולימפיקס" באבו דאבי ודובאי, סמהלכו קטפה שש מדליות. המשלחת הישראלית החלה את התחרויות עם זכייה במדליית זהב אחת, מדליית כסף אחת וארבע מדליות ארד. השחיינית אביטל נווה זכתה במדליית הזהב במקצה 100 מטר לנשים חופשי ומדליית ארד במקצה 100 מטר גב. השחיין גלעד קלישוב זכה במדליית ארד במקצה 50 מטר שחיה גברים, דקל בר-ניר זכה במדליית ארד בג'ודו ונבחרות הבאולינג זכו  במדליות כסף וארד.

אביטל נווה וגלעד קלישוב. (צילום: ספיישל אולימפיקס ישראל)
אביטל נווה וגלעד קלישוב. (צילום: ספיישל אולימפיקס ישראל)

במהלך סוף השבוע האחרון  החלו 25 ספורטאים ישראליים להתחרות במשחקים המיועדים לספורטאים עם מוגבלות התפתחותית שכלית. באולימפיאדה מתחרים נציגים 192 מדינות ומעל 7,000 אלף ספורטאים וספורטאיות.

נווה, בת 40 מכפר סבא, מייצגת זו הפעם הראשונה את ישראל בתחרות בינלאומית, ואלו גם המדליות האולימפיות הראשונות בהן היא זוכה. מדובר בהישג אישי ענק עבור הספורטאית שנולדה עם מגבלות קוגניטיביות והחלה לדבר וללכת רק בגיל 4. בילדותה סבלה מקשיים בהליכה אך לא ויתרה, ובזכות כוח הרצון וההתמדה הפכה לספורטאית מצטיינת. נווה  אמרה לאחר הזכייה כי "אני מאוד שמחה ומתרגשת על הזכייה. זאת האולימפיאדה הראשונה והמדליה הראשונה שלי ושל המשלחת בכלל ואני שמחה להביא גאווה וכבוד למדינה".

גלעד קלישוב, בן ה-28, הוא שחיין אולימפי בעל שתי מדליות זהב ומדליית כסף במשחקי העולם שהתקיימו באתונה ב-2011. קלישוב שוחה מזה 16 שנה ומשתתף בתחרויות רבות.

בענף הבאולינג התחרו שתי קבוצות יוניפייד המורכבות מספורטאים עם ובלי מגבלה וזכו במדלית כסף ומדלית ארד: שחקני הבאולינג רונה גיל, פלא עבודי, טל שרעבי ואמנון דמארי זכו ביחד במדליית ארד. שחקני הבאולינג חנה דואניס, לין קורנהאוזר, ישראל נחזץ ודן אוחיון זכו ביחד במדליית כסף.  בימים הקרובים יתחרו ספורטאי המשלחת בתחרויות נוספות בשחיה, ג'ודו, באולינג וכדורסל.

נבחרת הבאולינג שזכתה במדליית הכסף בספיישל אולימפיקס באבו דאבי. (צילום: ספיישל אולימפיקס ישראל)
נבחרת הבאולינג שזכתה במדליית הכסף בספיישל אולימפיקס באבו דאבי. (צילום: ספיישל אולימפיקס ישראל)

בצאת השבת שוחחה שרת הספורט מירי רגב עם מנכ"לית עמותת הספיישל אולימפיקס דקל בר ניר ,בירכה את הזוכים ואמרה כי "צפיתי בכם בהתרגשות עצומה צועדים בגאווה על אדמת אבו-דאבי עם הדגל והשלט המצהיר על זהות המשלחת מישראל. נוכחותכם בתחרות היא ההוכחה שניתן להגשים כל חלום ועוצמת הרוח והנפש של ספורטאיות וספורטאי הספיישל אולימפיקס".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!