דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

אחרי הבחירות / המאבק עולה שלב: ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, פתח בשביתת רעב

הדרישה: לא לסגור את שדה דב ממנו יוצאות טיסות לאילת | ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי: "שדה דב הוא תשתית לאומית של מדינה, ואסור לוותר עליה בגלל נדל"ן"

מאהל מחאה נגד סגירת שדה דב. (צילום: עיריית אילת)
מאהל מחאה נגד סגירת שדה דב. (צילום: עיריית אילת)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

מועד הפינוי של שדה דב בתחילת יולי מתקרב והמאבק נגד הפינוי מתחמם. לאחר שבשבוע שעבר השבית את העיר הדרומית, פתח היום ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי בשביתת רעב. הלוי יושב באוהל שהוקם בסמוך לשדה דב משם הוא קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו, מתוקף סמכויותיו כשר הביטחון, להאריך את פעולת שדה דב עד שהממשלה הבאה תיכנס לתפקידה ותקבל הכרעה, זאת לאחר בחינת כל ההיבטים והמשמעויות.

מאהל מחאה נגד סגירת שדה דב. (צילום: עיריית אילת)
מאהל מחאה נגד סגירת שדה דב. (צילום: עיריית אילת)
מאהל מחאה נגד סגירת שדה דב. (צילום: עיריית אילת)
מאהל מחאה נגד סגירת שדה דב. (צילום: עיריית אילת)

הלוי הזמין את כל אזרחי ישראל ל הגיע לאוהל ולחתום על עצומה הקוראת לראש הממשלה להעדיף את האינטרס האסטרטגי, לאומי חברתי ואת הפריפריה על פני האינטרסים של כרישי הנדל"ן ובעלי ההון ולא לסגור את שדה דב, שלדבריו מהווה עורק חיים לעיר אילת.

שותפו של הלוי למאבק, רון חולדאי, התייחס הבוקר בכנס הנדל"ן של גלובס לתוכנית לפינוי השדה ואמר "איזה משמעות יש ל-3,000 יחידות דיור על שטח שדה דב אל מול קיום הקשר שלנו עם העולם החיצון?". בשיחה עם גיא ליברמן הסביר חולדאי כיצד ייתכן שהעירייה מקדמת את התוכנית שהוא מתנגד אליה ואמר כי "תוכנית 3,700 תוכננה בנוכחות שדה דב ולכן כל התוכנית הזו יכולה להתבצע בלי קשר לעתיד השדה. שדה דב הוא תשתית לאומית של מדינה ואסור לוותר עליה בגלל נדל"ן, לוותר על תשתית כזו ברמה לאומית זו הצרה. אנחנו לא קידמנו את התוכנית של הבנייה. האדמה בשדה דב היא בעיקר של המדינה וקצת של אנשים פרטיים וקצת של העירייה. המדינה היא שמחליטה על עתיד השדה והיא זו שמקדמת תוכנית על השטח בתוך העיר תל-אביב-יפו, בין אם אסכים לזה או לא. מי שצריך לתכנן את התוכנית הן היכולות הנפלאות של העיר תל-אביב-יפו ולא שזה ייעשה על ידי מישהו חיצוני ולכן במקביל לקידום התוכנית המשכתי להתנגד לה".

רון חולדאי (מרים אלסטר פלאש90)
רון חולדאי (מרים אלסטר פלאש90)

ביולי הקרוב, עם סגירת הפעילות הצבאית בשדה דב, צפוי להיסגר גם השדה האזרחי. עד כה נדחה פינוי השדה כבר ארבע פעמים כשבמקביל מקודמות שתי תכניות בניה על שטח השדה וסביבתו. תוכנית אחת כוללת פינוי מלא של שדה התעופה לטובת בניית 16,000 יחידות דיור. תוכנית שנייה הנקראת גם תוכנית חולדאי כוללת פינוי חלקי של שדה התעופה המאפשר המשך הפעלתו ובניה של 8,000 יחידות דיור.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!