דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / גנץ: "אפשר שראש הממשלה סחר בקודשי הביטחון שלנו למען רווח אישי"

יו"ר "כחול-לבן" במתקפה חריפה בכנס פעילים של המפלגה בחיפה | על רווח 16 מיליון השקלים של נתניהו: "זה דברים שלא נתפסים, להקים ועדת חקירה" | על פסילת בן ארי: "טוב שיש שופטים בירושלים" | על מירי רגב: "שום דבר לא קדוש בעיניה, גם לא חללי פיגועים" | הליכוד בתגובה: "עלילות שווא של אדם במצוקה"

יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ (צילום: גילי יערי/פלאש90)
יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ (צילום: גילי יערי/פלאש90)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר מפלגת כחול-לבן בני גנץ תקף הערב את ראש הממשלה בנימין נתניהו על חלקו לכאורה בפרשת הצוללות וכלי השיט המכונה פרשת 3,000, בדגש על ההסכמה שנתן נתניהו לגרמניה למכור צוללות מתקדמות למצרים, והחשיפה כי נתניהו היה בעל מניות בחברה שהיתה ספקית של יצרנית הצוללות טינסקרופ.

לאחר דברים על מירי רגב, שניצלה את הפיגוע היום ליד אריאל לתעמולת בחירות, ועל פסילת מיכאל בן ארי מריצה לכנסת, אמר גנץ: "לצערי, ההתפרקות היא גם בעובדה שאפשר שראש הממשלה סחר בקודשי הביטחון שלנו למען רווח אישי. מדווחים כי נתניהו הרוויח 16 מיליון שקלים מעיסקת הצוללות. כראש ממשלה? זה דברים שלא נתפסים, לא סבירים. אני מקווה שהם לא נכונים. אבל ראש ממשלה שיש נגדו כבר שלושה כתבי אישום, זה נראה לי מאוד לא סביר. אני קורא להקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר השחיתות הביטחונית הגדולה ביותר במדינת ישראל".

גנץ הוסיף: "אנחנו ניצבים בצומת דרכים על צביונה הערכי, הלאומי והאנושי של החברה במדינת ישראל. זאת הסיבה שבגינה החלטתי לרוץ לראשות הממשלה. זאת הסיבה שבגינה אני וחבריי הקמנו את כחול לבן.

"באנו לספק לכל אזרחי ישראל ביטחון אמיתי שמושג במעשים, ולא ביטחון מדומה שנבנה במסיבות עיתונאים. נתניהו לא מפסיק להציג את עצמו כאיש ביטחון, אבל הוא יודע שהוא לאו דווקא כזה ולעתים הוא חלש בביטחון. תשלום דמי חסות לחמאס איננו להיות חזק. הוא לא מביא ביטחון, הוא מטפח את הטרור, הוא מאפשר ירי רקטות והוא ממריץ את הפיגועים.

"בשבועות האחרונים חווינו טרור מכל הכיוונים. הבוקר בפיגוע טרור באריאל. תושבי הדרום עברו ימים לא מעטים של קשיים, חרדות, ישבה במקלטים, וביקרנו אותם יותר מפעם אחת בשבוע שעבר. וגם, בסוף שבוע תל אביב חוותה עוד פעם ירי, דבר לא פשוט.

"אני מתחייב בפניכם – אצלנו זה לא יקרה. אנחנו ננהג בחמאס ביד חזקה – ביטחונית ומדינית. נשקם ונעצים את ההרתעה כלפי חמאס וכלפי כל גורם מאיים אחר במזרח התיכון. לא נסבול טילים ורקטות שנורים אל שטחה. אין לזה מקום ולא יהיה לזה מקום. כן, חברים – וכשתשוב ההרתעה נשמח לקדם מאמצים מדיניים שיקדמו הסדרה ויחתרו לקיומו של שקט מתמשך ויציב. נכון לחדש תקווה לאלו הנאנקים תחת שלטון הטרור של החמאס, ויש לעשות זאת בתנאים ביטחוניים נכונים ושנקבל את גופות חללינו ונעדרינו – לא נוותר על זה".

גנץ פתח את דבריו בהתייחס לשרה רגב, שאמרה בעקבות הפיגוע היום באריאל כי "גנץ ולפיד יובילו אותנו לעוד פיגועים כאלה". גנץ כינה את דבריה "רמיסת קוד של כבוד" והוסיף: "תמיד הקפדנו להפריד בין השכול ובין הפוליטיקה. שום דבר לא קדוש בעיניהם, גם לא חללי פיגועים. אני אומר לכם, אצלי, בעל תפקיד או שר שיעשה שימוש בשכול לצרכים פוליטיים, יש לו 24 שעות לעזוב את התפקיד שלו ואת המשרד שלו".

על פסילת מיכאל בן ארי מריצה לכנסת אמר: "טוב שיש שופטים בירושלים, שיודעים לשים גבולות ולהקפיד על חוק ועל אתיקה ועל נוהג נכון".

"לאן שלא מסתכלים רואים שחור בעיניים"

בהמשך עבר גנץ לדבר על נושאים חברתיים, בעוד הוא ממשיך לתקוף את נתניהו. "נעשה הכול כדי להעניק לישראלים חיים של תקווה, של הצלחה ושגשוג… בעוד אנחנו עסוקים בלהתאמץ עבור מדינת ישראל, נתניהו מתאמץ, ממש מתעקש, להתעסק בעצמו. לבנימין נתניהו אין שום תוכנית לחילוץ אנשים מן העוני. אין לו שום תוכנית להוזלת מחירי הדירות בישראל. אין לו שום תוכנית לתמרוץ מערכת החינוך וּלְהענקת שוויון הזדמנויות לילדי ישראל.

"נתניהו מגייס את כל הכוח שבידיו, מדבר רע ומשתלח בזדון. אצל נתניהו כבר אין ישראל כחול ולבן. אצלו זה כבר אפילו לא שחור ולבן. לאן שלא מסתכלים רואים שחור בעיניים… שחור במשטרה וּבְמַערכת המשפט, שנאלצות להתגונן מפני ראש הממשלה שתוקף אותן. שחור בדיור, שכן רכישת בית נעשתה בלתי אפשרית למיליוני ישראלים. שחור בפרנסה עבור מיליוני ישראלים הסובלים שסובלים בגלל יוקר המחיה ונאבקים במינוס בבנק. שחור של פיח ועצבנות בפקקים כל יום. כל בוקר. כל ערב.

"השחור של נתניהו הוא שחור של ליבוי חרדות. הוא צועק בכל הכוח 'איראן' כדי להפחיד אותנו, ובאותה הזדמנות לכסות על מחדלים חמורים אחרים. הוא מכנה חצי מעם ישראל, העם שלו, 'שמאל מסוכן'. הוא גורם לנו לשנוא אחד את השני רק כדי לקושש עוד כמה קולות ולשרוד פוליטית.

"הוא לא בוחל באמצעים ומנהל בחירות מכוערות, בלי מוסר, בלי ערכים. הוא מלכלך ומלכלך. כמובן שגם עליי. והוא עושה את כל זה כדי להשכיח מאיתנו את השחור האמיתי, השחור של החשדות נגדו – שוחד; מרמה; הפרת אמונים.

"השחור של נתניהו הוא בהשתלחות שלו בנו, אזרחי ישראל. בנו ועלינו הוא אומר 'משעממים' או 'חמוצים'. אני רוצה לספר לכם שהיום, כמו גם לאורך כל ימי הסיורים שלי בשבועות ובחודשים האחרונים, אני לא משתעמם ואף אחד לא מרגיז אותי, וכל נושא שמציגים לי מלמד אותי. אני כל הזמן פוגש אנשים טובים, כאלו שתומכים בי וגם כאלו שלא".

דגש מיוחד על מצע הבריאות

"פגשתי היום את יעל, אישה הרה שגרה כאן, בחיפה. היא הביעה בפניי חשש אמתי לבריאותה ולבריאות ילדיה בגלל זיהום האוויר הגבוה. לצערי, היא כנראה צודקת. אנחנו חייבים לשמור על הסביבה שלנו ולמנוע נזקים בריאותיים. אנחנו חייבים לשקם את מערכת הבריאות. אבל אי אפשר לעשות זאת כאשר כאן בצפון חסר לנו לא רק חדר מיון נוסף – חסר בית חולים שלם, חסרות מיטות בבתי החולים הקיימים, וחסרים רופאים ותומכי רפואה.

"בתי החולים והמרכזים הרפואיים נתונים ללחץ עצום – והחולים סובלים, בני המשפחה שלהם סובלים, וגם הצוותים הרפואיים סובלים. לא מתקבל על הדעת שההורים שלנו או הילדים שלנו ממתינים שעות על גבי שעות במיון ולאחר מכן מאושפזים על כיסא במסדרון כי בית החולים לא עומד בעומס.

"לא מתקבל על הדעת שבפריפריה תוחלת החיים נמוכה יותר- רבאק, זו מדינת ישראל. המצב הזה מקומם במיוחד לאור העובדה שמערכת הבריאות שלנו היא מן המתקדמות בעולם. מערכת הבריאות שלנו נמצאת על סף קריסה ולכן חייבים לעשות מעשה. אני לוקח על עצמי ביחד עם חבריי את הטיפול במערכת הבריאות. לא ניתן למצב הזה להימשך. אנחנו נשקיע יותר בחקיקה למען הבריאות. נשקיע יותר כסף. נשקיע כְּכֹל שיידרש.לא ניתן למערכת הבריאות ליפול שוב בין הכיסאות. ומה שאני מבטיח – אני גם אקיים.

"בחמש השנים הקרובות נשקיע סכום של 12.5 מיליארד שקלים בתקציב הבריאות והרפואה הציבורית. נפעיל תוכנית להפחתת העומס בבתי החולים, תוכנית אשר בין השאר תגדיל את זמינות מרפאות החירום, תעודד רפואה בקהילה, תקדם רפואה מקוונת, רפואת משפחה ורפואה מונעת. נגדיל את מספר הרופאים בישראל באמצעות הקמת בתי ספר חדשים לרפואה והכפלת מספר הסטודנטים לרפואה. נשפר ונרחיב את סל הבריאות. נקים בית חולים נוסף בצפון ובית חולים נוסף בדרום ונרחיב בתי חולים קיימים. נפעיל תוכניות לִרְפואה מונעת בכל הארץ – אפשר ללמוד את זה וללמד. נעשה את זה בבתי ספר, בצה"ל, ובאוניברסיטאות.

"נפגשנו היום עם ראשי רשויות. והבטחנו שלא יהיו בישראל אזרחים סוג ב'. בניגוד לקודמיי אני מתכוון להיות ראש הממשלה של כולם. של אלו שיבחרו בי ושל אלו שלא יבחרו בי. אני אתן את כל כולי למען מדינת ישראל. נפעל בממלכתיות ונחזיר את הגאווה האזרחית… נעניק לישראלים יותר ביטחון, יותר בריאות, יותר רווחה, יותר הזדמנויות, יותר הצלחות, יותר גאווה לאומית ויותר שמחת חיים".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי גנץ על פרשת הצוללות: "בושה וחרפה. ביום שבו נרצח חייל צה"ל, לפיד וגנץ מנסים להחיות בכוח את פרשת הצוללות, שכבר נקבע שראש הממשלה נתניהו מעולם לא היה קשור אליה. ראש הממשלה לא הרוויח שקל מעסקת הצוללות. מדובר בעלילות שווא שמפיץ אדם במצוקה שאיבד את שיקול דעתו. עד לרגע זה גנץ לא מודה בטעותו, בכך שתמך בהסכם הגרעין עם המשטר האיראני שפרץ לטלפון שלו".

הפרקליטות בודקת את מעורבות נתניהו בחברת הפלדה

אתמול דיווח רביב דרוקר בחדשות 13 כי עמוס גלעד, לשעבר ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, העיד במשטרה כי נתניהו הוא שנתן לגרמניה אישור למכירת שתי צוללות מתקדמות למצרים, המבטלות את היתרון האיכותי של הצוללות הישראליות. זאת ללא יידוע גורמי הביטחון. על פי דרוקר, גלעד שאל את כריסטוף אויסגן, יועצה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, מדוע נמכרות למצרים הצוללות המתקדמות, ונענה בשאלה: "האם אתה יודע מה קורה במדינה שלך?". בהמשך הסביר אויסגן לגלעד כי מי שנתן את האישור הוא נתניהו בעצמו. במשרד ראש הממשלה אמרו אתמול כי הפרסום הוא "ניסיון סרק נואש להנשים פרשה ששבקה חיים".

לפני כשלושה שבועות נחדף בהחלטת ועדת ההיתרים של משרד מבקר המדינה, שדנה בבקשתו של נתניהו לקבל תרומות למימון הגנתו המשפטית, כי נתניהו היה בעל מניות ב"חברה בתחום תוספי הפלדה" יחד עם בן דודו נתן מיליקובסקי, שממנו הוא מבקש לקבל תרומה למימון הגנתו. לפני שנתיים חשף העיתונאי גור מגידו בתאגיד "כאן" כי מיליקובסקי, מבעלי חברת הפלדה גרפטק (GrafTech), הוא מהספקים החשובים של חברת טיסנקרופ, התאגיד הגרמני הבונה צוללות לישראל ועומד במרכז פרשיית 3,000. בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 כי נתניהו החזיק גם הוא מניות של החברה
עד נובמבר 2010, אז מכר את המניות לבן דודו מיליקובסקי בכ-16 מיליון שקל. בעקבות הגילוי החלה הפרקליטות בבדיקת העניין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!