דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

הפיגוע בשומרון / הרב אחיעד אטינגר, שנפצע בפיגוע בצומת אריאל, הובא למנוחות בעלי

אטינגר תושב עלי בן 47 ואב ל-12 נפצע מירי המחבל שנסע ברכבו | צעיר נוסף בן 19 מאושפז עדיין בבלינסון במצב קשה מאוד, מורדם ומונשם | נמשך המצוד הנרחב אחרי המחבל

הרב אחיעד אטינגר ז"ל, זירת הפיגוע באריאל, 17 במרץ 2019 (צילום: 'בלב החדשות'/ נדב גולדשטיין/TPS)
הרב אחיעד אטינגר ז"ל, זירת הפיגוע באריאל, 17 במרץ 2019 (צילום: 'בלב החדשות'/ נדב גולדשטיין/TPS)

הרב אחיעד אטינגר, שנפצע ביום ראשון אנושות בפיגוע ליד אריאל, מת מפצעיו אתמול (שני) בבוקר בבית החולים בילינסון. הלוויותו נערכה בישוב עלי. אטינגר, תושב עלי בן 47 ואב ל-12, ששימש כראש ישיבת "עוז ואמונה" בדרום ת"א, הובהל לבית החולים במצב אנוש לאחר שהמחבל חטף נשק מלוחם צה"ל בצומת אריאל, ירה לעברו בעת שנסע ברכבו ונמלט.

ממשפחת אטינגר מסרה כי "הקדוש הרב אחיעד אטינגר הי"ד נפל על קידוש ה' בידי מרצח שפל במהלך פיגוע שבו גילה תעוזה, תעצומות נפש ואומץ רב תוך שהוא יורה במחבל הנתעב. אנו מודים לכל צוות בית החולים בלינסון, לצוותי מד"א ואגף הביטחון שומרון, ולכל עם ישראל אשר התפללו לרפואתו".

הרב אחיעד אטינגר ז"ל. (צילום: נדב גולדשטיין/TPS)
הרב אחיעד אטינגר ז"ל. (צילום: נדב גולדשטיין/TPS)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, מסר כי "ליבנו נשבר לשמע הבשורה על מותו של הרב אחיעד אטינגר ז"ל לאחר שנפצע אמש אנושות בפיגוע הנורא בו איבדנו גם את הלוחם סמ"ר גל קיידאן ז"ל. אתמול הספקתי להגיע אל בית החולים ולהצטרף אל משפחתו שקרעה שערי שמיים בתפילות ודמעות לשלומו. חיבקתי אותם בשם העם כולו, נפעם מכוחותיהם. מפעל חייו המופלא של הרב אטינגר ימשיך ויחיה בנינו גם לאחר לכתו והעוצמות שהוא העניק לתלמידיו ולאנשי הקהילות שהוביל ימשיכו ויחזקו אותנו גם בתוך האבל והעצב התהומי".

שר החינוך ויו״ר הימין החדש, נפתלי בנט, השתתף בהלוויית הרב אחיעד אטינגר ז״ל וספד לו לבקשת המשפחה. ״על קברך אני אומר – דם יהודי לא יהיה עוד המצרך הזול ביותר במזרח התיכון. נגדע את הטרור רק על ידי שנשחרר את הכבלים התודעתיים והמשפטיים שמונעים מאיתנו לנצח". השר הוסיף "כמה משמעותי היה הרב אחיעד לתושבי דרום תל אביב, כמה תורה ואור הביא למקום, ואיזה חיבור יצר בין תושבי השכונה לבין תושבי יהודה ושומרון. הרב אחיעד חיבר בין אחים. מי יעשה את זה עכשיו?! הרב אחיעד, גם בשניות האחרונות של חייך הטובים דאגת לעשות טוב. במקום לברוח, חתרת למגע ושילמת על כך בחייך. מסרת את נפשך כגיבור ישראל".

בפיגוע נרצח גם לוחם תותחנים סמ"ר גל קייאדן בן 19 תושב באר שבע. צעיר נוסף בן 19 מאושפז עדיין בבלינסון במצב קשה מאוד, מורדם ומונשם לאחר שעבר אתמול ניתוח ומבית החולים נמסר כי נשקפת סכנה לחייו. צה"ל מנהל מאז אתמול בבוקר מצוד נרחב אחר המחבל במסגרתו ביצע מעצרים בין היתר מערבית לשכם, ג'נין, רמאללה, נפת סלפית ועוד.

סמל-ראשון גל קיידאן ז"ל (קרדיט: דו"צ)
סמל-ראשון גל קיידאן ז"ל (קרדיט: דו"צ)

הפיגוע התרחש אתמול בבוקר, כשהמחבל דקר למוות את החייל גל קיידאן בן ה-19 בצומת אריאל, והצליח לחטוף ממנו את הנשק והמחסנית. המחבל דרך את הנשק והחל לירות לעבר אזרחים. לאחר מכן, המחבל ירה לעבר שלושה כלי רכב. נהג הרכב הראשון, הרב אטינגר, נפגע מהירי באורח אנוש. במהלך הפיגוע נורתה אש ירי לעבר מכונית נוספת, ללא נפגעים. לאחר מכן, המחבל הגיע אל צומת גיתי אבישר הסמוך. הוא עצר את הרכב וירה לעבר אזרחים וחיילים שהיו בטרמפיאדה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!