דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / אבי גבאי: "מתחייב להעלות את שכר המינימום ל-7,000 שקל"

יו"ר מפלגת העבודה הבטיח לפתור בעיות בעשרות מיליארדי שקלים: העלאת קצבאות הזקנה, ביטול העומסים במערכת הבריאות, טיפול בתחבורה הציבורית ועצירת "שוד הגז" | פנה לכחול לבן בקריאה להיאבק על קולות הימין במקום קולות השמאל

אבי גבאי מדבר בארוע של מפלגת העבודה בתל אביב, 18 במרץ 2019 (תומר ניוברג / פלאש90)
אבי גבאי מדבר בארוע של מפלגת העבודה בתל אביב, 18 במרץ 2019 (תומר ניוברג / פלאש90)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי נאם אמש (שני) באירוע של המפלגה בגני התערוכה בתל אביב, ופיזר הבטחות במיליארדים, שאם יתממשו כולן, ישראל תהיה בדרך הנכונה להפוך לשבדיה. האירוע נועד להצגת שלל התוכניות של מפלגת העבודה לטיפול בסוגיות המרכזיות שעל סדר היום הישראלי.

ההבטחה המפתיעה ביותר של גבאי היא העלאה משמעותית של שכר המינימום. "המפלגה מתחייבת ל'ישראל צומחת יותר, צודקת יותר ושוויונית יותר'. אנחנו מתחייבים להעלות את שכר המינימום ל-7,000 שקל – אי-אפשר לחיות בישראל מ-5,300 שקל".

אבי גבאי בכינוס הכרזת המצע של מפלגת העבודה (צילום: רענן כהן)
אבי גבאי בכינוס הכרזת המצע של מפלגת העבודה (צילום: רענן כהן)

בהמשך התחייב גבאי להעלות את קצבאות הזיקנה, לחסל את העומסים והתורים במערכת הבריאות, לסבסד חינוך ממלכתי מגיל לידה ועד גיל 3, לבנות 300 אלף יחידות דיור בחמש שנים, לטפל בחוליי התחבורה הציבורית, להפסיק את "שוד הגז" כדי להוריד את מחיר החשמל ויוקר המחיה. בין היתר הציג גבאי את תכניות מפלגת העבודה לישראל "צודקת ושוויונית", "בטוחה ויוזמת" ו-"יהודית ודמוקרטית".

גבאי חזר על אחד המסרים הבולטים בקמפיין הבחירות של העבודה, החזרת היוזמה, "שאפיינה את המנהיגים הגדולים של הציונות, של המפלגה שלנו. חוסר היוזמה של נתניהו מסכן אותנו. נתניהו וממשלתו מתגלגלים, לא יוזמים ולא קובעים את גורלנו. ככה, כבר עשור".

"סליחה", הוסיף גבאי, "יש נושא אחד שבו נתניהו יוזם ומעורב עד צוואר – בכל מה שקשור בשחיתות. כך בשוד הגז הגדול שבו נתניהו פיטר רגולטורים, שינה חוקים ונתן עשרות מיליארדים מכיסנו לחברים שלו מקיסריה. וכך גם בשוד הצוללות. שבו הוא מכר את הכיס ואת הביטחון שלנו".

אבי גבאי ורשימת מפלגת העבודה לכנסת בכינוס הכרזת המצע (צילום: רענן כהן)
אבי גבאי ורשימת מפלגת העבודה לכנסת בכינוס הכרזת המצע (צילום: רענן כהן)

גבאי התייחס גם למפלגה המתחרה: "כחול-לבן – התבלבלתם. הדרך להחליף את נתניהו היא להביא את הקולות של נתניהו. לא של המחנה שלנו. ככה לא מנצחים את נתניהו. ככה לא עושים שינוי. ככה מכניסים לכנסת אנשי ימין בקולות של המחנה שלנו".

"נילחם ולא ניתן שנתניהו יקים עוד ממשלה בקולות של המחנה שלנו. כחול לבן אנשים ראויים. אבל הם בעצמם מצהירים שהם מפלגת ימין. כשבוגי יעלון קורא למפלגה שלהם הבית של מצביעי הימין. כשיאיר לפיד אומר שהם הליכוד של פעם. כשהם מדברים על יישוב מיליון מתנחלים מחוץ לגושים, על סיפוח חלק משטחי C, כשהם מגמגמים בכל נושא של זכויות ושוויון. כשהם אומרים את זה – מחובתנו לומר את זה לציבור".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!