דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יעקב ליצמן

מאבק על הפסיכיאטריה / ליצמן: בניגוד לטענות כחלון, לא הועברו תקציבים לפסיכיאטריה

שר האוצר טען בפורום סגור כי העביר מיליארדי שקלים לתחום - אך הכסף נעלם | סגן שר הבריאות הדף את הטענה ואף הוסיף כי הכספים שהובטחו לא הגיעו ואנשי האוצר תכננו לצמצמם

שר הבריאות ליצמן (צילום: משרד הבריאות)
שר הבריאות ליצמן (צילום: משרד הבריאות)
ספי קרופסקי
ספי קרופסקי
ראש מערכת החדשות ועורך הבריאות
צרו קשר עם המערכת:

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, שיגר היום (רביעי) מכתב חריג מסוגו לשר האוצר, משה כחלון, ובו הדף טענות של האחרון לפיהן משרד האוצר העביר מיליארדי שקלים למשרד הבריאות עבור ענף הפסיכיאטריה, אך הכסף נעלם.

"נדהמתי לקרוא הבוקר את אמירתך לפיה כביכול הועברו מיליארד שקל למשרד הבריאות עבור הפסיכיאטריה, ולא זו אף זו, משגילית שלא הועבר הכסף, הוספת והעברת מיליארד שקל נוספים", כותב ליצמן, "אני מניח שנכון למועד זה ערכת כבר בדיקה מקיפה בנושא וגילית שלא הועבר אף לא שקל אחד למשרד מתוך סכום זה. לא בפעם הראשונה ולא בפעם השנייה".

שר האוצר משה כחלון (מימין) ושר הבריאות יעקב ליצמן. צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90
שר האוצר משה כחלון (מימין) ושר הבריאות יעקב ליצמן. צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90

אתמול פורסמו ב'ישראל היום' דברים שאמר השר כחלון בפורום סגור במשרדי ההסתדרות הרפואית עם גורמים מקצועיים בתחום בריאות הנפש. לפי הדיווח, כחלון אמר בפני הנוכחים כי העביר יותר ממיליארד שקלים בקדנציה האחרונה שלו למשרד הבריאות עבור הפסיכיאטריה. לפי כחלון, הכסף לא הגיע ליעדו ונעלם בדרך.

סגן שר הבריאות מציין במכתבו כי נושא קידום מערכת בריאות הנפש אכן היה בראש סדר העדיפויות של משרדו, וכי נקבע בסיכומים התקציביים ל-2019 כי תקודם תכנית רב-שנתית לחיזוק תשתיות המערך הפסיכיאטרי בהיקף של מיליארד שקל. הסכומים נועדו למימון העתקת בית החולים באר יעקב לקמפוס בית החולים שמיר (אסף הרופא) וכן עבור שיפוצים נוספים במערך האשפוז. "כאמור, לצערנו, נכון למועד זה, לא הועבר התקציב כלל".

"מעבר לאמור, הופתעתי באחרונה לגלות שכעת גורמי המקצוע במשרדך דורשים שסכום זה יממן גם העתקה של בית החולים הגריאטרי שמואל הרופא, למתחם בית החולים שמיר, עניין העומד בסתירה מוחלטת לסיכום התקציבי, וכמובן שלא יותיר משאבים למערכת הפסיכיאטרית", מוסיף ליצמן. "יתרה מכך, הוא יביא לכך שהיקף ההוצאה על העתקת בתי החולים יעלה על מיליארד שקל ויותיר אותנו בחובות כלפי משרד האוצר. כמובן שאנו מתנגדים לכך באופן מוחלט, והדבר אף אינו בהלימה עם הסיכום עמכם".

לסיכום כותב סגן השר כי הוא ישמח "שתנחה את אנשי משרדך להעביר את 2 מיליארד השקלים אליהם התייחסת היום על מנת שאנו נוכל להביא לשינוי הנדרש במערכת בריאות הנפש. בהזדמנות זו אבקש להביא בפניך את בקשתנו להקצות מתוך שני מיליארד השקלים האמורים משאבים לתוספת כוח אדם למערכת זו, הזקוקה לעוד ידיים מטפלות על מנת להתמודד עם עומסי העבודה המוטלים עליהם".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!