דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

מדד האושר / שנה שנייה ברציפות: פינלנד היא המדינה המאושרת ביותר בעולם

כך קבע דו"ח מדד האושר של האו"ם, המדרג 156 מדינות על בסיס סקר תלת שנתי של אזרחיהן ביחס למשתנים כמו עושר כלכלי, תוחלת חיים ותמיכה סוציאלית | ישראל ירדה שני מקומות ודורגה במקום ה-13

אוהדי נבחרת פינלנד חוגגים. ארכיון (AP Photo/Petr David Josek)
אוהדי נבחרת פינלנד חוגגים. ארכיון (AP Photo/Petr David Josek)

למרות מזג אוויר קר וחודשי חורף ארוכים במיוחד, תושבי פינלנד הם המאושרים ביותר עלי אדמות זו השנה השנייה ברציפות, כך על פי דו"ח "מדד האושר" של האו"ם שהתפרסם היום (רביעי). החוקרים מצאו שהמדינה הנורדית הקטנה מצאה מתכון לאושר אישי שלא מבוסס רק על עושר. איפה ישראל? במקום ה-13, ירידה של שני שלבים מהמקום ה-11 בו דורגה בשנתיים האחרונות. את העשירייה הראשונה משלימות, לפי הסדר: דנמרק, נורווגיה, איסלנד, הולנד, שווייץ, שוודיה, ניו זילנד, קנדה ואוסטריה.

דו"ח מדד האושר, המתפרסם מדי שנה, מדרג 156 מדינות ברחבי העולם, לפי המידה בה אזרחיהן רואים את עצמם מאושרים. הציון עצמו מבוסס משתנים כמו עושר כלכלי, תוחלת חיים, תמיכה סוציאלית והחופש לבצע בחירות חיים. הנתונים לדו"ח שפורסם היום הגיעו מהסקר העולמי של חברת גאלופ בשנים 2018-2016.

בין עשרים המדינות בהן זינקה רמת האושר של בין 2008-2005 (אז החל להתפרסם המדד) ל-2018-2016 התושבים ניתן  למצוא עשר מדינות במרכז ומזרח אירופה, חמש באפריקה שמדרום לסהרה ושלוש באמריקה הלטינית. עשר המדינות שרשמו את הירידה המשמעותית ביותר באמת האושר סבלו, בדרך כלל, משילוב של בעיות כלכליות, פוליטיות וחברתיות. חמש המדינות בהן צנחה רמתצ האושר במידה המשמעותית ביותר מאז 2008-2005 הן תימן, הודו, סוריה, בוטסואנה וונצואלה.

דו"ח מדד האושר מתמקד השנה באושר ובקהילה: כיצד התפתחה תחושת האושר ב-12 השנים האחרונות, בעיקר בכל הנוגע לטכנולוגיות, נורמות חברתיות, קונפליקטים, והמדיניות הממשלתית שדחפה את השינויים באזורים אלה. מחברי הדו"ח הקדישו פרקים מיוחדים לסוגיות כמו נדיבות והתנהגות חברתית נדיבה, ההשפעה של אושר על דפוסי הצבעה, ביג דאטה, והשפעת השימוש באינטרנט והתמכרויות על מידת האושר.

"העולם משתנה באופן תדיר", אמר פרופסור ג'ון האליוול, עורך שותף של הדו"ח, "ולאופן בו קהילות באות המגע זו עם זו – בבתי הספר, מקומות עבודה, שכונות והרשתות החברתיות – יש השפעה עמוקה על רמת האושר בעולם".

פרופסור ג'פרי סאקס, מנהל הרשת לפיתוח ופתרונות ברי קיימא של האו"ם המפרסמת את הדו"ח, אמר כי "דו"ח האושר העולמי, יחד עם דו"ח האושר והמדיניות העולמי, מציג לממשלות ולאזרחים ברחבי העולם את ההזדמנות לחשוב מחדש על כלי מדיניות ציבורית כמו גם על בחירות חיים אישיות, על מנת להעלות את רמת האושר. אנחנו חיים בעידן של עלייה במתחים ובתחושות שליליות וממצאי המחקר מצביעים על האתגרים העיקריים איתם עלינו להתמודד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!