דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

בחירות 2019 / נתניהו משתמש בפריצה לנייד של גנץ כדי לערער את אמינותו

ראש הממשלה נתניהו וחבר הכנסת אבי דיכטר כינסו בצהריים מסיבת עיתונאים, בה ניסו לקעקע את אמינותו של המועמד לראשות הממשלה בני גנץ, בשל פריצת האיראנים למכשיר הטלפון הנייד שלו | "מה אתה מסתיר מהציבור הישראלי?", תהה נתניהו

נתניהו בהצהרה לתקשורת. 20 במרץ 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נתניהו בהצהרה לתקשורת. 20 במרץ 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

רק אתמול התראיין יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ לערוצי הטלווזיה המרכזיים, וענה על שאלות הנוגעות לפריצה האיראנית למכשיר הסלוסרי שלו. גנץ הכחיש שיש בנייד כל מידע רגיש בטחונית או כזה שיכול להפוך אותו ללחיץ בידי האיראנים. גנץ ומפלגת כחול לבן הגבירו בשבוע האחרון את המתקפה על נתניהו בעקבות פרשת הצוללות, ונתניהו מצידו מגביר את הנסיון להפוך את גנץ לאיש אשר אמינותו מוטלת בספק. "בימים האחרונים הייאוש של לפיד וגנץ הביא אותם לשפל חדש", אמר נתניהו. "הם מנסים בכוח להנשים פרשה שנבדקה עד תומה עם כל המידע ושנקבע לגביה באופן חד משמעי שלא נפל רבב בהחלטותי", אמר נתניהו.

מפלגת 'כחול לבן' הספיקה כבר להגיב לדברי ראש הממשלה, ומסרה: "מר נתניהו, במסגרת פרשת ״צוללות תמורת עמלות״ תענה רק על שאלה אחת עד 20:00 בערב: למה קיבלת 16 מיליון שקל מחברה שסוחרת עם יצרנית הצוללות ולמה הסתרת את זה מהציבור?"

גנץ ונתניהו (תומר ניוברג / יונתן זינדל / פלאש90)
גנץ ונתניהו (תומר ניוברג / יונתן זינדל / פלאש90)

"אין פה שום מידע חדש, דבר חדש, חוץ מדבר אחד – הפאניקה של לפיד וגנץ", אמר ראש הממשלה והתייחס שוב לפריצת הטלפון של גנץ. "מה הסיבה לפניקה הזאת? התשובה ברורה. לפיד וגנץ בפאניקה משום שאירן פרצה לטלפון של גנץ ולקחה ממנו חומרים רגישים. ההיסטריה של לפיד וגנץ מעלות שאלות קשות".

"גנץ – מה אתה מסתיר מהציבור הישראלי? מה האירנים יודעים עליך?", תהה נתניהו. "באיזה חומר הם מחזיקים? למה לא סיפרת את הדברים לשותפיך למפלגה כשהשב"כ עדכן אותך. מה היה לך להסתיר מהם? האם עשית שימוש חסר אחריות בטלפון שלך? כשאתה יודע שהמכשירים הללו נגישים לשירותי הביון של האויב".

גנץ הסתרת את המידע על הפריצה מחבריך למפלגה, אולי חשבת שתוכל להסתיר אותו גם מאזרחי ישראל, אבל אינך יכול לבקש את אמונם של אנשי ישראל בלי שתחשוף בפני ישראל את כל האמת. ישראל צריכה רה"מ חזק ולא סחיט, רה"מ שידע לעמוד מול איראן ומול כל אויבינו. אזרחי ישראל, אם אקבל שוב את האמון שלכם אמשיך להוביל את המדינה בשיקול דעת, אחריות ועוצמה לעוד ועוד הישגים כבירים. חג פורים שמח לכולכם."

חבר הכנסת אבי דיכטר, שעלה לאחר ראש הממשלה בלי שזה ענה על שאלות העיתונאים, חזר על דבריו של נתניהו, במילים קצת אחרות: "המחשבה שראש ממשלה בישראל יהיה נתון לסחיטה ע"י האויב מספר אחת של ישראל, בלתי נתפסת."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!