דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

המאוגדים / הסכם קיבוצי חדש לעובדי מוקדי הסיור

בין השאר קובע ההסכם שכר מינימום ענפי גבוה מזה הקבוע במשק וקרן השתלמות לעובדים עם ותק של שנתיים ומעלה | בכוונת ההסתדרות וארגון חברות המוקד לבקש משר העבודה הרחבה של ההסכם על כלל הענף

מוקד טלפוני (shutterstock)
מוקד טלפוני (shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות וארגון חברות המוקד בישראל, המייצג מעסיקים בענף מוקדי הסיור, חתמו היום (רביעי) על הסכם קיבוצי שמקבע, לראשונה, שכר ענפי הגבוה משכר המינימום במשק ששיעורו עולה לפי ותק, קרן השתלמות ושני מענקים ייחודיים.

הצדדים יעבירו את ההסכם למשרד העבודה, בצירוף בקשה להרחבתו בצו הרחבה כך שיחול על כלל המעסיקים והעובדים בענף מוקדי הסיור, ולא רק על המועסקים בחברות החתומות על ההסכם. בענף, הכולל סיירים המבצעים בקרה בשטח ועובדי מוקדים מבצעיים, מועסקים כ-3,000 עובדים מרביתם מועסקים תחת ארגון חברות המוקד.

הסכם קיבוצי בין ההסתדרות לבין ארגון חברות המוקד (צילום: דוברות ההסתדרות)
הסכם קיבוצי בין ההסתדרות לבין ארגון חברות המוקד (צילום: דוברות ההסתדרות)

כאמור, ההסכם החדש כולל שכר מינימום הענפי, שבהתאם לוותק יגיע לגובה של עד 2.3% מעל שכר המינימום במשק כמו גם הפרשות מעסיק לקרן השתלמות, לעובדים עם ותק של שנתיים ומעלה, בגובה של 7.5%-2.5%. בנוסף, יוענק מענק היקף משרה בסוף כל רבעון, לעובדים שביצעו היקף עבודה רחב, וכן מענק מצוינות רבעוני.

יו"ר הסתדרות המעו"ף ומ"מ יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר כי "ההסכם מהווה בשורה חשובה לעובדים ולעובדות בענף מוקדי הסיור, שעובדים סביב השעון, בשטח ובמוקדים, וראויים לתנאי עבודה משופרים התואמים את השקעתם. ההסתדרות תמשיך ללוות ולדאוג לזכויות ולתנאי העובדים".

יו"ר איגוד עובדי השמירה, המוקד והסיור, הניקיון והטיפול הסיעודי, יוסי ברבי, אמר כי "אלפי עובדי המוקד והסיור שמבצעים עבודה קשה ומורכבת במהלך כל ימות השבוע, ייהנו מתוספות שכר ותנאי העסקה משופרים, לרבות תוספת שכר ענפית מדורגת, ביטוחים פנסיונים והפרשות לקרן השתלמות".

יו"ר ארגון חברות המוקד והסיור בישראל, רפי סויד, הוסיף כי "הגענו להסכם, בשיתוף פעולה עם ההסתדרות, לרווחת העובדים ולהסדרת הענף. אני מאחל הצלחה לכל הצדדים ומודה ליו"ר הסתדרות המעו"ף ומ"מ יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, ארנון בר-דוד. חג שמח".

ההסכם נחתם בבית ההסתדרות בת"א, בלשכתו של יו"ר הסתדרות המעו"ף ומ"מ יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, ארנון בר-דוד. עוד נכחו במעמד החתימה: יו"ר איגוד עובדי השמירה, המוקד והסיור, הניקיון והטיפול הסיעודי, יוסי ברבי; מנהל אגף כלכלה, שי בירן; ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד חנה שניצר; עו"ד חגי הראל מאיגוד עובדי השמירה, המוקד והסיור, הניקיון והטיפול הסיעודי; עו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית, ומאיה וסרמן ומתן בראל מאגף כלכלה.

מטעם ארגון חברות המוקד והסיור הגיעו: רפי סויד, יו"ר ארגון חברות המוקד ובעלים של קבוצת מוקד אמון; ניר גלבוע, הבעלים של קבוצת צוות 3; אבנר בן אריה, מנכ"ל צוות 3 מערכות מיגון; ניסן גנון, מנכ"ל מוקד שחר; שרון עמיר, משנה למנכ"ל G1; משה גררה, מנכ"ל חטיבת המוקד, מוקד אמון; נחום סויד, הבעלים של אמנור קיסריה; עו"ד עמית בנאי, מזכיר ארגון חברות המוקד; עו"ד רפאל מימראן, סגן מזכיר ארגון חברות המוקד; ועורכי הדין שי תקן ועמית בכלר, ממשרד עוה"ד שי תקן, המייצגים את ארגון חברות המוקד והסיור.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!