דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מוקדמות יורו 2020 / נבחרת ישראל סיימה בתיקו 1:1 עם סלובניה בפתיחת קמפיין היורו

המשחק הראשון של ישראל בקמפיין היורו הסתיים בתיקו מול נבחרת סלובניה | אנדרז' שפוראר כבש ראשון לאורחים בדקה ה-47 וערן זהבי השווה את התוצאה בדקה ה-55 | ביום ראשון תגיע לחיפה נבחרת אוסטריה

ישראל נגד סלובניה (צילום: Photo by TF-Images/Getty Images).
ישראל נגד סלובניה (צילום: Photo by TF-Images/Getty Images).
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל פתחה אמש (חמישי) את קמפיין יורו 2020 במפגש מול נבחרת סלובניה. 13 אלף אוהדים שניצלו את חופשת הפורים הגיעו לאצטדיון 'סמי עופר' בחיפה כדי לחזות בשחקני הנבחרת הישראלית עם צוות האימון האוסטרי שמקווים לעשות את מה שאף נבחרת ישראלית לא עשתה ולהעפיל לטורניר היורו.

הסלובנים באו חדורי מוטיבציה עם המאמן החדש מתיאז' קק לו הייתה זו הופעה ראשונה מחודשת על הקווים ועם אחד מהשוערים הטובים בעולם, יאן אובלק – שחקנה של אתלטיקו מדריד, שחזר ללבוש את המדים הלאומיים אחרי שנה וחצי.

ואילו מן הצד השני הגיעה הנבחרת המקומית בהובלתו של המאמן האוסטרי אנדי הרצוג מעודדת מקמפיין שנתן תקווה במסגרת ליגת האומות. כנראה שזו הסיבה שעל אף שעברו שלושה חודשים, הרצוג פתח בדיוק עם אותו הרכב מהמשחק הרשמי האחרון בסקוטלנד עם הרוש בשער, זהבי ודאבור בהתקפה וכמובן מערך שלושת הבלמים המפורסם הכלל את ייני, בן הרוש וטאהא.

הרכבים:

ישראל – אריאל הרוש; אלי דסה, לואי טהא, שרן ייני, עומרי בן הרוש, טאלב טואטחה (יונתן כהן 77); ביברס נאתכו (אלמוג כהן 79), בירם כיאל (מנור סולומון 62), דור פרץ; מואנס דאבור, ערן זהבי.

סלובניה – יאן אובלק; פטר סטויאנוביץ', אליאז' סטרונה, מיחה מבלייה, בויאן יוקיץ'; מיכה זייץ' (דומן צ'מיגוי 62), רנה קרחין, יסמין קורטיץ'; יוסיפ איליצ'יץ', אנדרז' שפוראר (דמיאן בוהאר 85), בנג'מין ורביץ' (יאקה ביול 89).

מהלך המשחק

המחצית הראשונה הייתה בשליטה של הסלובנים בקצב המשחק, שמנעו מחוליית הקישור של ישראל לייצר משחק מסודר, שחקני הנבחרת האורחת בדקו את ערנותו של הרוש עם נגיחה של זאיץ' בדקה ה-10, בעיטה של זאיץ' בדקה ה-16 ובעיטה מ-25 מטר של סטויאנוביץ' בדקה ה-30 שנהדפה לקרן בקצות האצבעות.

בנבחרת הישראלית שרן ייני בעבודת חיפוי משובחת בהגנה, אלי דסה שהיה יעיל בהגנה אבל לא מורגש בהתקפה, ודאבור וכיאל שניסו להפעיל את טוואטחה וכיאל אך ללא הצלחה. המחצית ראשונה הסתיימה ב-0:0 ללא אף איום ממשי של ישראל על שערו של אובלק.

מחצית שנייה – האוהדים בחיפה לא הספיקו לצעוק "אל אל ישראל" וכבר מצאו עצמם בפיגור 1:0 מגול בדקה ה-48 של ספורר חלוצה של ברטיסלבה הסלובנית, שניצל טעות של ייני את הרוש כדי לגלגל בין הרגליים של האחרון ולחגוג עם האוהדים שעשו את כל הדרך מסלובניה.

הנבחרת של הרצוג לא נבהלה וכעבור 5 דקות היה זה זהבי שבעיטה שלו מאגף ימין נשלחה לקרן, את אותה הקרן היה זה אותו זהבי שזכה לסיים בכיבוש שער מתוק בבעיטה שטוחה מתוך הרחבה לאחרב קרן של ביברס נאתכו, שרן ייני המשיך בבעיטה לאחור וערן זהבי בעט מדויק לפינה הרחוקה. 1:1.

מאותו רגע היה קשה לדעת מי תהיה זו שתכניס את הכדור לתוך הרשת ותזכה בניצחון, המשחק היה שווה כוחות, אך בלטו 16 הבעיטות לכיוון השער מצד הסלובנים, דבר שמעורר סימני שאלה לגבי ההמשך ומפגש מול נבחרות עם חלוצים מדויקים יותר יכול להיגמר בתבוסה, אך חשוב להגיד שפציעות של כיאל ונאתכו שיבשו את הטקטיקה הישראלית ודרשו מהרצוג להגיב לדברים בלתי מתכוננים במקום לפעול לפי התוכנית המקורית, דבר אשר הורגש עם המעבר למערך 4-4-2 וכניסתם של סלומון וצמד הכהנים, אלמוג ויהונתן, בהופעתו הראשונה במדים הלאומיים.

השינוי הרגיע מעט את המשחק אך יצר בלבול במעבר מהגנה להתקפה שהקשה להגיע אל שערו של אובלק ויצר חלק אחורי רופף ונתון לאיבודי כדור ויצירת הזדמנויות שבמזל לא נגמרו ברשת של הרוש בדקה ה-74 ובדקה ה-78 מרגלו של קורטיץ'.

עם הפנים קדימה להמשך הקמפיין הקהל הרוויח בחזרה אתמול את ערן זהבי שנראה שהתשוקה חזרה אליו לרוב המחצית השנייה ואת מנור סולומון שבפעולות אחדות הראה ניצוצות שיוצרות טעם של עוד. 

ביום ראשון תפגוש ישראל את נבחרת אוסטריה שהפסידה בביתה לפולין 1:0, בנבחרת מקווים שבירם כיאל וביברס נאתכו שהוחלפו בשל פציעות, יהיו כשירים למשחק.

המאמן אנדריאס הרצוג אמר בסיום: "בתחילת המשחק לא הייתי חותם על 1-1 אבל לאור ההתפתחות על כר הדשא זו בהחלט תוצאה שמשקפת את מה שהיה. אני שמח על הגול שנבע מתרגיל שאנחנו עובדים עליו באימון". לגבי המשחק הבא מול אוסטריה מולדתו של הרצוג אמר המאמן: "נכון שזה משחק מרגש אבל כמו בכל משחק אנחנו רוצים לנצח ולהשיג 3 נקודות בבית להמשך הקמפיין שלנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!