דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

תיק 3000 / בית המשפט העליון קיבל את עמדת הפרקליטות, גנור יישאר במעצר

השופט מזוז: "נוכח חשיבותה של החקירה הנדונה בהיבטים של ביטחון המדינה ומניעת שחיתות ברשויות השלטון, כמו גם קיומו של חשש מוחשי לפגיעה באינטרס הציבורי" יש להשאיר את גנור במעצר

מיקי גנור בבית המשפטֿ, 22 במרץ 2019 (יונתן זינדל / פלאש90)
מיקי גנור בבית המשפטֿ, 22 במרץ 2019 (יונתן זינדל / פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט העליון קיבל היום (שישי) את בקשת הפרקליטות לערער על שחרורו של מיקי גנור ממעצר. השופט מזוז קיבל את הערר, ואמר: "נוכח חשיבותה של החקירה הנדונה בהיבטים של ביטחון המדינה ומניעת שחיתות ברשויות השלטון, כמו גם קיומו של חשש מוחשי לפגיעה באינטרס הציבורי, יש הצדקה במקרה דנן לבחינה נוספת של החלטת בית משפט". בקשת הערעור הוגשה על ידי פרקליטות המדינה, לאחר שאתמול (חמישי) החליט בית המשפט המחוזי בלוד להפוך את החלטת בית משפט השלום, ולשחרר את גנור ממעצר. מעצרו הוארך עד ה-24 למרץ.

נתניהו מבקר על סיפון הצוללת החדשה אח"י תנין, ספטמבר 2014 (צילום: קובי גדעון לע"מ)
נתניהו מבקר על סיפון הצוללת החדשה אח"י תנין, ספטמבר 2014 (צילום: קובי גדעון לע"מ)

השופט מזוז קיבל את עמדת הפרקליטות כי קיים חשש לשיבוש החקירה על ידי גנור, ואמר: "בעבירות מעין אלה מושא החקירה הנדונה, ובהתחשב בנפשות הפועלות, קשה להעלות על הדעת דרכים למניעה אפקטיבית של שיבוש חקירה. בנסיבות אלה אני סבור כי בדין מצא בית משפט השלום להיענות לבקשת המדינה ולהורות על מעצרו של המשיב, ולא מצאתי בהחלטתו של בית המשפט המחוזי כל טעם שהצדיק התערבות בהחלטה זו".

באשר לטענת סנגוריו של גנור כי המעצר הינו דרכה של המדינה "להתחשבן" עם גנור על נסיגתו מעדותו הקודמת, אמר מזוז: "אין כל יסוד לטענה שהועלתה בהליך דלמטה כאילו מדובר במעצר שננקט כ"עונש" על הפרת הסכם עד המדינה, וטוב עשו באי כוח המשיב כאשר לא חזרו על טענה זו בפני".

נציגי הפרקליטות היו צריכים לשכנע את בית המשפט העליון בזכות הערעור שלה על החלטת המחוזי, ובנוסף לשכנע גם מדוע על גנור להיוותר במעצר. כזכור, בקשת המעצר המקורית של המשטרה הייתה כי גנור ישאר במעצר של חמישה ימים, עד ה-24.3.

מיקי גנור בהארכת מעצר בבית המשפט השלום ראשון לציון (צילום: מוטי קמחי)
מיקי גנור בהארכת מעצר בבית המשפט השלום ראשון לציון (צילום: מוטי קמחי)

אתמול הודיעה הפרקליטות כי היא שוקלת לבטל את הסכם עד המדינה שחתמה עם גנור. זאת, לאחר ששנה וחצי לאחר שחתם על הסכם עד המדינה, הגיעה השבוע למשרדי להב 433 ומסר למשטרה גרסה אחרת מזו שמסר לה בעבר.

לפני שהפרקליטות תקבל החלטה סופית, יתאפשר לסנגוריו של גנור להשמיע את טיעוניהם בעניין, זאת בשבוע הקרוב.

לדברי הפרקליטות והמשטרה, בימים האחרונים גנור מסר במשטרה דברים שסותרים עדויות מפורטות שמסר בשעתו במסגרת ההסכם. בכך, הפר באופן מהותי את התחייבויותיו והצהרותיו על פי ההסכם, ולפיכך רשאית המדינה לבטל את ההסכם על כל התחייבויותיה בו.

סנגוריו של גנור טענו בבית המשפט המחוזי כי בקשת המעצר הארוכה של המשטרה אינה מתבססת על שיקולים עניינים, אלה באה כצעד שנעשה נגד העובדה כי גנור ביקש לשנות את גרסתו מול המשטרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!