דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

יגיע עד פסח? / בקשה דחופה לזירוז פרסום ההחלטה בעניין תוספות השכר לשוטרים ולסוהרים

קבלת המקדמות והתוספות מתעכבת בשל אי פרסום ההחלטה והחתמתה באופן מסודר | "מדובר בעשרות אלפי שוטרים, סוהרים וגמלאים, הממתינים למעלה מעשר שנים לסיום ההליכים"

חברות וחברי הארגונים שהובילו את מחאת השוטרים והסוהרים (תמונה באדיבות ארגון נשות השוטרים והסוהרים)
חברות וחברי הארגונים שהובילו את מחאת השוטרים והסוהרים (תמונה באדיבות ארגון נשות השוטרים והסוהרים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגוני משפחות וגמלאי המשטרה והשב"ס פנו לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה דחופה לזירוז פרסום החלטת בית הדין בנוגע לתוספות השכר לשוטרים, לסוהרים ולגמלאים – בעקבות ההסכמות עם המדינה – זאת במטרה שניתן יהיה לבצע את תשלום התוספות והמקדמות עוד לפני חג הפסח.

בבקשה נכתב: "מדובר בציבור של עשרות אלפי שוטרים, סוהרים וגימלאים, הממתינים למעלה מעשר שנים לסיום ההליכים לתשלום תוספת העדר הביטחון התעסוקתי, ולאחר שהגיעו לקו הגמר עם מתן הסכמתם להסדר הפשרה שגובש על ידי הממשלה בהחלטותיה שהכירו בזכותם לתוספת". עוד הדגישו כי מדובר גם בגופים ארגוניים שונים האמורים לטפל בתשלום התוספת מיד לאחר החלטת בית הדין הנכבד בתיק, וכן בתיק הנוגע לגמלאי השב"כ והמוסד, באופן שניתן יהיה להזרים את ההוראות לתשלום במערכות הממוחשבות. "לפיכך מתבקש בזה בית הדין הנכבד להורות למזכירות בית הדין לנקוט בדחיפות בכל ההליכים הנדרשים להחתמת ההחלטה בחתימה אלקטרונית ולאפשר את פירסומה".

אביגיל שררה בהפגנת נשות השוטרים והגמלאים (צילום באדיבות המרואיינות)
אביגיל שררה בהפגנת נשות השוטרים והגמלאים (צילום באדיבות המרואיינות)

"אנו ממתינים להחלטת בית הדין ונעדכן בכל התפתחות" כתבה מנכ״לית הארגון הארצי לקידום מעמד השוטר והסוהר (נשות השוטרים והסוהרים) אביגיל שררה למשפחות השוטרים, ובשרה להם על הגשת הבקשה כשהיא מאחלת להם פורים שמח. התביעה הוגשה על ידי עורכי הדין של נשות השוטרים והסוהרים והגמלאים, איפ״א, קרנות סוהרים, איגוד הגמלאים, וקרנות שוטרים.

ב-10 במרץ התקיים דיון בתיק, לאחר הגשת הסכם הפשרה שהושג בין התובעים, ארגוני המשפחות והגמלאים והממשלה. גם אקורד הסיום של המאבק המשפטי הממושך היה בסימן מאמצים של האוצר לדחות את יישום הפשרה, כשהתנה את ההסכמה בהחתמת 95% מכל אחת מקבוצות הזכאים לתוספת על ויתור על תביעות עתידיות. בפברואר עברה החלטת ממשלה שאפשרה את הגשת ההסכמות לבית הדין. אף על פי כן, נראה כי השוטרים, הסוהרים והגמלאים לא יקבלו את התוספת במשכורת הקרובה ב-1 באפריל, טרם הבחירות.

הפגנת נשות השוטרים והגמלאים מול משרד ראש הממשלה. 21 באוגוסט 2018 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
הפגנת נשות השוטרים והגמלאים מול משרד ראש הממשלה. 21 באוגוסט 2018 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

קבוצה מבין פעילי המאבק הממושך לקבלת תוספות השכר שהובטחו לשוטרים אף הקימו מפלגה הצפויה להתמודד בבחירות הקרובות, 'זכויותנו בקולנו'. על אף שחברו גם למספר פעילי המאבק להעלאת קצבאות הנכות, וכן לפעילים ממאבק עובדי הקבלן, נראה כי המפלגה החדשה אינה צפויה לעבור את אחוז החסימה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!