דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

"בדרך לשדה התעופה" / נתניהו באולפן 12: מתגונן בפרשת הצוללות, מתחמק בשאלת החסינות

לטענת רה"מ אין קשר בין החברה שבה השקיע לצוללות, והרווח החריג נבע מכך שבן דודו נתן מיליקובסקי "הוא גאון" | על השאלה אם יקדם חסינות לעצמו אם יזכה בבחירות השיב: "לא יודע"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לחדשות 12. (צילום מסך)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לחדשות 12. (צילום מסך)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב במפתיע לאולפן ערוץ 2, כדי לדבר על פרשת המניות והצוללות. נתניהו הגיע לאולפן בדרך לטיסה שתיקח אותו לארה"ב, לפגישה וארוחת ערב עם הנשיא דונלד טראמפ ולוועידה השנתית של שדולת אייפא"ק. ״חשבתי שאעבור כאן, כי הרגשתי שאני חייב לנפץ את גל השקרים שגנץ, לפיד ואשכנזי מפיצים ללא בושה. רוב החשדות נגדי נפלו, ואחרים ייפלו בהמשך", אמר בתחילת הדברים. מיד לאחר מכן הספיד את איש המוסד לשעבר רפי איתן שנפטר הערב.

המגישה קרן מרציאנו שאלה מדוע שינה את גירסתו בעניין המניות, ולאחר שטען בתחילה שרכש אותן כאדם פרטי שינה את גירסתו וטען שקנה אותן כשהיה חבר כנסת ויו"ר אופוזיציה ב-2007. נתניהו הסביר שהתכוון בתחילה לומר שלא רכש את המניות כחבר ממשלה. "החזקתי במניות כשהייתי חבר כנסת, ביקשתי אישור וקיבלתי, דיווחתי כראוי לרשויות המס. זו עלילת דם, לחברה אין קשר לצוללות וקיבלתי אישור להחזיק את המניות.

נתניהו יוצא מתוך הצוללת אח"י רהב (צילום: קובי גדעון / לע"מ).
נתניהו יוצא מתוך הצוללת אח"י רהב (צילום: קובי גדעון / לע"מ).

"מכרתי את כל המניות שלי בחברה שנה וחצי לפני שנמכרה הצוללת הראשונה. אין קשר מהותי ואין קשר של זמן, ולכן מדובר בשקר. אין קשר מהותי ואין קשר של זמן, ולכן זה שקר, שקר גדול".

לשאלה איך הרוויח פי שבעה מההשקעה למרות שהחברה הייתה הפסדית השיב נתניהו: "החברה שמדובר בה היתה חברה עם יכולת טכנולוגית אדירה, אבל היא נוהלה בצורה כושלת. בן דודי זיהה את זה, הוא גאון. הוא חי את הנושא הזה. הוא קנה אותה, שיפץ אותה, ומכר אותה למישהו שלא קונה צוללות ולא מייצר פלדה. היא נמכרה במכפלות כי מי שקונה אותה לא מסתכל אם היא מרוויחה או מפסידה. כשקונים את חברות הטכנולוגיה כאן בארץ, הרבה מהן מפסידות, אבל מי שקונה אותן אומר אני עם הספק הזה יכול להשתלט"

מרציאנו שאלה על הקשרים של בן הדוד נתן מיליקובסקי, עורך דינו ומקורבו דוד שמרון, ומועמדו בפריימריז בליכוד דוד שרן לפרשת הצוללות, קשרים הגורמים לו ניגוד עניינים. בתשובה אמר נתניהו כי היה מושקע "לא בחברת צוללות, אלא בחברה שמייצרת אלקטרודות לייצור מתכת, שרלוונטית להרבה מוצרים שונים".

על השאלה איך הוא מסביר את המידור של שר הביטחון, הרמטכ"ל ומשרד הביטחון לא ידעו על האישור למכירת הצוללות למצרים, אמר נתניהו: "מצרים היתה קונה את הצוללות בכל מקרה, לא דרוש אישור שלי. אבל התשובה היא כן. במדינת ישראל יש סודות שרק קומץ אנשים יודעים. הם רוצים להכריח אותי לחשוף סוד מדינה ולסכן את ביטחון המדינה. הם אלה שמסכנים את ביטחון המדינה. מי שצריך לדעת, יודע. היועץ המשפטי יודע ולא מצא רבב. לא סתם. ובכל מקרה, אין שום קשר למניות. לא הרווחתי שקל מהצוללות".

סיור מפלגת כחול לבן בצפון. 4 במרץ 2019 (קרדיט: כחול לבן)
סיור מפלגת כחול לבן בצפון. 4 במרץ 2019 (קרדיט: כחול לבן)

בשלב מסוים שאלה מרציאנו: אם תיבחר, האם תנסה לקדם חוק או מהלך כלשהו שימנע את העמדתך לדין?

נתניהו: "מה פתאום? מה שיפיל את זה זה העובדות עצמן. לא עסקתי בזה ואני לא מתכוון לעסוק בזה".

מרציאנו: ואם מקורביך יקדמו, ביטן או אמסלם?

נתניהו: "עובדה שמקורביי העלו את זה ללא ידיעתי והורדתי אותם מזה".

מרציאנו: אתה מתחייב כאן באורח חד משמעי שלא אתה ולא אף אחד ממקורביך תעשו מהלך שימנע את העמדתך לדין?

נתניהו: "לא יודע. לא עסקתי בזה ולכן אני מניח שלא אעשה את זה".

בראשית דבריו ספד ראש הממשלה לרפי איתן וכינה אותו 'גיבור ישראל'. כמו כן התייחס נתניהו לסוגיית הליכוד טי.וי. והמערכון הפוגעני כלפי אברמוביץ' ואמר כי "לפעמים קורים שטויות בקמפיין". עוד הבהיר כי הוא אוהב את בנו אבל "יאיר הוא אדם נפרד" ומותר לו לא להסכים איתו.

מכחול לבן נמסר בתגובה לראיון: "נתניהו היסטרי, משנה שוב ושוב גירסאות, מתחמק משאלות קשות וממשיך להשמיץ. לא קיבלנו שום תשובה איך הרווחת 16 מיליון שקל, ובעיקר, היות ואין שום סוד, כי כרגע המצאת את זה, למה אישרת למכור צוללות מתקדמות למצרים בלי ידיעת מערכת הבטחון? הדבר היחיד שאפשר להגיד לזכותו שהוא הפנים מה שאחרים טרם קלטו: הוא הולך להפסיד בבחירות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!