דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שוויון בספורט / איגוד הכדורשת: המדינה מפלה תקציבית את ספורט הנשים - נעתור לבג"ץ

ביוני בשנה שעברה הבטיחה שרת התרבות והספורט מירי רגב כי הענף יתוקצב בכ-2 מיליון שקלים, אך שנתיים חלפו והכסף לא הגיע | יו"ר איגוד הכדורשת מיכל סיון: "אם היה מדובר בענף ספורט של גברים היו מוצאים דרך להעביר תקציבים"

משחק כדורשת (צילום: ערן אקרמן)
משחק כדורשת (צילום: ערן אקרמן)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

איגוד הכדורשת יצא למאבק מול משרד התרבות והספורט במטרה להגדיל את התמיכה באחד מענפי ספורט הנשים הגדול בישראל. יו"ר איגוד הכדורשת מיכל סיון מסרה כי "מוסדות המדינה והמוסדות הבינלאומיים בענף מכירים בנו, אבל כשזה מגיע לתקצוב אנחנו מקבלות סכום מעליב של 50,000 שקלים בשנה, שמשמעותו 10 שקלים לשחקנית". כעת באיגוד מעוניינים לפנות לבג"ץ כנגד האפליה התקציבית המגדרית ממנה הן סובלות.

ביוני 2017 במהלך טקס סיום ליגת אפק בכדורשת נשים, הבטיחה שרת התרבות והספורט מירי רגב כי היא מצאה דרך לתמוך בכדורשת בסכום של כ-2 מיליון שקלים. מאז עברו כבר כמעט שנתיים והכסף שהובטח לא הגיע לאיגוד הכדורשת.

במכתב שנשלח בשם האיגוד למשרד התרבות והספורט באמצעות באי-כח האיגוד, עורכי הדין אורי קידר ועו"ד אורי כהנא, נטען כי בניגוד להבטחת שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, לפיה ענף הכדורשת (בו משחקות נשים בלבד) יתוקצב על ידי משרד התרבות והספורט בסכום של כ-2 מיליון שקלים בשנה.

על פי המכתב, על אף שמדובר בענף ספורט חדש יחסית, באיגוד הכדורשת רשומות למעלה מ 4,000 ספורטאיות, המשחקות בכ-400 קבוצות. האיגוד מפעיל ליגות בכל רחבי ישראל – שש ליגות אזוריות, תשעה מחוזות של ליגה ארצית, מספר ליגות עירונית/עצמאיות הפועלות תחת האיגוד, שלוש ליגות לאומיות, ליגת על, ליגה למקומות עבודה וליגת ילדות ונערות.

עוד נכתב כי "על אף ההכרה, ובאופן תמוה, נודע לאחרונה למרשתי כי אין בכוונת המשרד להעביר השנה (2019) לאיגוד ולקבוצות ענף הכדורשת החברות באיגוד, תמיכה תקציבית כלשהי ממשרד התרבות והספורט ו/או מהמועצה להסדר ההימורים בספורט".

משחק כדורשת (צילום: ערן אקרמן)
משחק כדורשת (צילום: ערן אקרמן)

"ההתנהלות של משרד הספורט התרבות והספורט מכעיסה ומקוממת" אמרה יו"ר איגוד הכדורשת מיכל סיון, והוסיפה כי "מצד אחד דורשים מאתנו לפעול כאיגוד, על כל החובות שמטיל עלינו חוק הספורט, מוסדות המדינה והמוסדות הבינלאומיים בענף מכירים בנו, אבל כשזה מגיע לתקצוב אנחנו מקבלות סכום מעליב. ברור שאם היה מדובר בענף ספורט של גברים כבר מזמן היו מוצאים דרך להעביר תקציבים שמנים. ככל שלא נקבל פתרון מידי, לא נוכל לעבור על כך לסדר היום ולא מן הנמנע כי נבצע פניה לבג"ץ".

למרות המכתב ששלח איגוד הכדורשת בתחילת חודש מרץ, הוא לא זכה עד כהלתגובה כל משרת התרבות והספורט או ממשרדה. על כך אמרו באיגוד ל'דבר ראשון' – "אם לא נענה נאלץ לפנות לבג"ץ על מנת שנוכל להמשיך לקיים את פעילות הענף ולממש את זכותן של אלפי ספורטאיות לשוויון בספורט."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!