דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רכבת ישראל

על הפסים / הנהלת רכבת ישראל הפסיקה את תנועת הרכבות בקו דימונה-באר שבע

בהנהלת הרכבת טוענים כי הפסקת תנועת הרכבות היא תוצאה של ליקויי הבטיחות שהתגלו, וכי עיצומי העובדים אינם מאפשרים תיקונם | בית הדין לעבודה לא אישר להנהלת הרכבת את צווי המניעה שביקשה | אבי אדרי, יו"ר הסתדרות עובדי התחבורה: "מדובר בעיצומים מידתיים"

רכבת ישראל (צילום: רכבת ישראל)
רכבת ישראל (צילום: רכבת ישראל)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

רכבת ישראל הודיעה כי הופסקה תנועת הרכבות בקו דימונה-באר שבע. בהמשך תופסק תנועת רכבות הלילה בין הצפון למרכז, עד להודעה חדשה, וזאת בשל ליקויי תחזוקה בקווים. לטענת ההנהלה, עיצומי העובדים ברכבת, מונעים פעולות תחזוקה חיוניות במשך חודש ברציפות, שבגינן הרכבת נאלצת להשבית את הקווים.

רכבת ישראל עתרה לבית המשפט בנושא זה, וכן העבירה בימים האחרונים מכתב בהול לאבי אדרי, יו"ר הסתדרות עובדי התחבורה, עליו נענתה כי "מדובר בעיצומים מידתיים." עוד כתב אדרי, כי בית הדין דחה לא רק את מועד הדיון, אלא גם דחה את הבקשה למתן צווי מניעה, ובכך אותת כי גם לפי בית הדין העיצומים מידתיים.

שחר איילון מנכ"ל רכבת ישראל ושר התחבורה כ"ץ בסיור בנסיעת המבחן של הקו הרכבת לירושלים. 16 בינואר 2018. (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
שחר איילון מנכ"ל רכבת ישראל ושר התחבורה כ"ץ בסיור בנסיעת המבחן של הקו הרכבת לירושלים. 16 בינואר 2018. (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

אדרי קרא להנהלה לפנות לוועדת חריגים, בהתאם לטענה כי נוצרה פגיעה "בבטיחות ובשירות לנוסעים", אדרי מטיל את האחריות לעיצומים על ההנהלה: "כפי שהבהרתי בבית הדין, מדובר בעיצומים מידתיים שחלקם נבנו במהלך חודשים רבים וזאת על מנת להשיג מולכם הסדרה של הנושאים הנמצאים במו"מ והגיעו למבוי סתום. הפסקת העיצומים תלויה מרביתה בכם, וככל שתסדירו את הנושאים הנמצאים במבוי סתום ו/או תחדלו מפעולות חד צדדיות כך ניתן יהיה להפסיק את העיצומים".

השבתת מגן

בדיון חירום שהתקיים בשעות האחרונות, החליטה ההנהלה כי לא ניתן להמשיך ולהסיע רכבות בקו דימונה-באר שבע, זאת בשל התעצמות ליקויי הבטיחות שהתגלו בו. כמענה זמני לסיטואציה של נסיעה במסילה בעלת ליקויים, הרכבות נוסעות לאט יותר ב-28 מקטעי מסילה, באופן שפוגע בעמידה בלוחות הזמנים.

במסילת החוף מאותרים כעת 7 ליקויים, אשר אי תיקונם גורם להחרפתם. ביטול הרכבות בלילה נועד לאפשר את המשך הנסיעה בקו. עם זאת, גילוי ליקויים נוספים שלא יטופלו, עלולים לגרום להשבתה מוחלטת של הקו, כך לפי ההנהלה.

בשל כך, הופסקה החל מהיום (ראשון) תנועת הרכבות, זאת עד להסכמת ועד העובדים לחידוש עבודות התשתית בקו. לצד זאת, ומאותה סיבה, תופסק החל ממחר (שני), תנועת רכבות הלילה מהצפון למרכז, בקו נהריה-נתב"ג-מודיעין, בין השעות 21:00-5:00. זאת במטרה לאפשר המשך תנועת הרכבות בשאר שעות היממה.

הנהלת הרכבת הודיעה כי "לא תסכן את צוותי הרכבת, נוסעיה ותושבי האיזורים הסמוכים למסילות אלה ומודיעה כי ללא טיפול מיידי במסילות, תתרחב הפסקת הפעילות לקווים אחרים".

עוד הודיעה ההנהלה, כי ועד העובדים משבית מזה מספר שבועות את היחידה האחראית על עריכת לו"ז הרכבות החדש, אשר מתוכנן להתחיל כבר ביום שישי. צעד זה כבר פוגע בשירות הניתן לנוסעים, ובמידה ולא יוסר בימים הקרובים, קיימת סכנה להמשך תנועתן הסדירה של כלל רכבות הנוסעים בארץ, החל מיום ראשון הקרוב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!