דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / ועדת הבחירות: הנסיעה בקווים בין עירוניים תהיה חינם ביום הבחירות

הנסיעה תהיה ללא עלות לכל האזרחים בקווי הרכבת והאוטובוס הבינעירוניים, וזאת במקום הנפקת שוברים מראש | הנסיעות יהיו בחינם החל משמונה בערב שלפני פתיחת הקלפיות

קלפי בתל אביב, בחירות כלליות 2015 (דניאל שיטרית / פלאש90)
קלפי בתל אביב, בחירות כלליות 2015 (דניאל שיטרית / פלאש90)

ועדת הבחירות הודיעה היום (ראשון) כי הנסיעה בקווים בין-עירוניים תהיה בחינם ביום הבחירות, וזאת על מנת להקל על אזרחי ישראל לממש את זכותם להצביע. בשונה משנים קודמות בהן היה צריך לדאוג מראש לשובר נסיעות לו היו זכאים מי שגרים במרחק גדול מ-20 ק"מ מהקלפי, הפעם יהיה השימוש בתחבורה הציבורית חינם לכל הנוסעים. מנכ"לית ועדת הבחירות: "על מנת להקל על האזרחים להגיע אל הקלפי בה הם רשומים, לממש את זכות הבחירה".

על פי החוק ולצורך מימוש זכות הבחירה, זכאים להסעה הממומנת על ידי אוצר המדינה בעלי זכות בחירה אשר נימצאים או יימצאו ביום הבחירות בישוב המרוחק מתחום השיפוט של הישוב שבו נמצאת הקלפי, שבה הם רשומים. השנה החליטו ועדת הבחירות המרכזית ומשרד התחבורה כי שירותי הנסיעה בתחבורה הציבורית הבינעירונית כולל קווי רכבת ישראל ביום הבחירות יהיו פתוחים לכלל הציבור הרחב חינם, החל מהשעה 20:00 ביום שלפני יום הבחירות (8.4.19), ועד לתום פעילות התחבורה הציבורית ביום הבחירות (9.4.19).

בהתאם להחלטה, הנוסע באוטובוס של התחבורה הציבורית הבינעירונית יעלה לאוטובוס באופן חופשי ללא צורך בכרטיס. הנוסע ברכבת, יקבל כרטיס נסיעה בחינם בקופות השירות בתחנות הרכבת. הזכאים להסעה לאילת וחזרה ומאילת צפונית לצומת הערבה יקבלו כרטיס "אגד" מיוחד בקופות "אגד" בהתאם לזכאותם ובכפוף לרישום מוקדם מול מרכזי מידע "אגד" (03-6948888). הקווים הבינעירוניים יפורטו במוקד המידע הארצי לתחבורה הציבורית 8787*.

ועדת הבחירות תישא בכל העלויות של היסעי הבוחרים ביום הבחירות. מנכ"לית וועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, מצפה, כי היוזמה שנקטה הועדה להקל על אזרחי ישראל להגיע לקלפי בנוחות ובבטיחות תעודד ותסייע גם לאלה אשר יהיו מרוחקים בשל עיסוקם ביום הבחירות מהקלפי בה הם רשומים, לממש את זכותם וחובתם להצביע בבחירות לכנסת ה-21. "במטרה להקל על האזרחים לממש את זכותם, התחבורה הבינעירונית ביום הבחירות – היא חינם" הדגישה עו"ד עדס.

מוועדת הבחירות נמסר כי בעבר המעוניינים במימון הנסיעה ביום הבחירות נדרשו להגיע מבעוד מועד לאחד מסניפי הדואר, והיו זכאים לשובר רק אם המרחק בין הקלפי בה הם רשומים למקום בו הם נמצאים גדול מ-20 ק"מ.  עלות ההסעה חינם ביום הבחירות לועדת הבחירות המרכזית היא 3 מיליון ש"ח, רק 600 אלף שקלים יותר מהמערך שנדרש בבחירות הקודמות, הכלל הנפקת שוברים מראש בסניפי הדואר, הצבת נאמני נסיעה בתחנות הסעה גדולות ביום הבחירות והעסקת כח אדם רב להתחשבנות בין הועדה לכלל מפעילי התחבורה הציבורית (מיון השוברים).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!