דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מרד האסירים הביטחוניים / כלא קציעות: ניסיון דקירה נוסף הסתיים הפעם ללא נפגעים

גם באירוע זה אסיר ביטחוני ניסה לשלוף דוקרן ולדקור איש שב"ס, אך הסוהרים השתלטו עליו והוא נוטרל | השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר: "נמשיך ליישם את פרויקט מיסוך הסלולר בבתי הכלא"

בית הסוהר "קציעות" (צילום ארכיון: shutterstock).
בית הסוהר "קציעות" (צילום ארכיון: shutterstock).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

ניסיון נוסף לפגיעה בסוהר שב"ס התקיימה הבוקר (חמישי) בכלא קציעות. זאת, כאשר במהלך חיפוש אותו ערכו בשעות הצהריים סוהרים בבית סוהר קציעות, ניסה אסיר לשלוף דוקרן. הסוהרים השתלטו עליו ומנעו את הפגיעה. באירוע לא היו נפגעים.

אתמול, באירוע חריג במיוחד, שני סוהרים נדקרו על ידי אסירים בטחונים בכלא קציעות – אחד מהם, שגיא שילואן, הינו קצין בדרגת רב כלאי, מפקד משמרת בבית הסוהר. השני הוא קצין האגם של המתחם, שנפצע אתמול באורח בינוני.

ממלא מקום הנציב, גונדר אשר וקנין, ביקר הלילה בבית חולים סורוקה את קצין שב״ס שהותקף על ידי אסיר ביטחוני בבית סוהר קציעות. (צילום: דוברות שב״ס)
ממלא מקום הנציב, גונדר אשר וקנין, ביקר הלילה בבית חולים סורוקה את קצין שב״ס שהותקף על ידי אסיר ביטחוני בבית סוהר קציעות. (צילום: דוברות שב״ס)

שני הקצינים הותקפו על ידי אסירים ביטחוניים, המשתייכים לחמאס, ונמצאים בכלא קציעות. במהלך פינוי אחד האגפים בבית הסוהר, שני אסירים ביטחוניים שנשארו אחרונים במתחם דקרו באזור הצוואר שני קצינים – קצין המשמרת וקצין האגם של המתחם.

יחידת מצדה של שירות בתי הסוהר הגיבה לאירוע. היחידה היא יחידת השתלטות מיוחדת של שב"ס, שמתורגלת לפעול במצבי קיצון בבתי הסוהר. באירוע נפצעו 11 אסירים, 7 מתוכם פונו במסוק לבית החולים סורוקה במצבים רפואיים משתנים.

אירוע התקיפה הקשה אתמול מצטרף לסדרת אירועים בהם התקיים חיכוך בין אסירים ביטחוניים המשתייכים לחמאס ובין שב"ס. לפני כחודש, אסירים הציתו מזרנים בארבעה עשר תאים באגף חמאס בכלא רמון.

השרפה כובתה מיד על ידי סגל בית הסוהר, אך גרמה לנזק כבד באגף. כל 88 האסירים שהיו באגף הוצאו ממנו, ולמחרת הועברו מספר אסירים בולטים של חמאס לתאי הפרדה. כמו כן הועברו מעל למאה אסירי חמאס לאגפים ולבתי סוהר אחרים. שב״ס החל בהליך של ענישה כנגד האסירים המציתים ומפרי הסדר, הכולל סנקציות מחמירות והטלת קנסות.

האגף בו הוצתו התאים הוא אחד מהאגפים בהם הותקנה לאחרונה חסימת סלולר. חסימות הסלולר באגפים של אסירים ביטחוניים החלו סביב חודש ינואר האחרון. בעוד החזקת מכשירי נייד סלולארים אסורה עבור כלל האסירים בשירות בתי הסוהר, הברחת מכשיר נייד אל בתי הכלא אינה עניין יוצא דופן. בפילוט שהחל בינואר האחרון הותקנו מערכות באגפים הביטחוניים בשני בתי כלא בדרום, שחוסמות קבלה או הוצאת שיחות מניידים, במטרה להתמודד עם בעיה זו.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן ביקר היום בבית החולים סורוקה את הקצין שנפגע באורח קשה אמש, שגיא שילואן, ואמר: "האירוע אתמול הוא אירוע חמור במיוחד, שבו מחבלי חמאס תוקפים ודוקרים סוהרים וקצין שמבצעים את משימתם. אירוע הטרור בכלא קציעות מוכיח עד כמה שב"ס נמצא בחזית המאבק בטרור".

על התקנת חסימת הסלולר בבתי הכלא, אמר ארדן: "פרויקט מיסוך הסלולר נועד למנוע הכוונת טרור ופיגועים מתוך בתי הכלא הביטחוניים. הוא פרויקט הכרחי וחיוני שנמשיך ליישמו בתמיכת כל מערכות הביטחון ולא נירתע משום איומים ובטח שלא ממתקפות טרור. כשרואים שמחבלי חמאס בבתי הכלא מבצעים אירועי טרור כדי לבלום את הפרויקט הזה ברור לכולנו מה החשיבות האדירה של הפרויקט וכמה רצוי היה שהוא יקרה לפני שנים רבות. זה אינטרס בטחוני ראשון במעלה להפסיק את התופעה החמורה הזו ואנו ניישם אותו בתמיכת כל מערכת הביטחון".

"דו"ח הועדה שאני הקמתי מוכיח שחור על גבי לבן שרק בשלוש השנים האחרונות 14 צירי הכוונת טרור היו מתוך בתי הכלא בישראל. אני מזכיר לכולנו שמנהיג החמאס היום בעזה, יחיא סנוואר הוא ישב בבית הכלא בקציעות. האירועים האלה אלו לא אירועים מקריים. פרויקט מיסוך הסלולר והפסקת הכוונת טרור מתוך בתי הכלא הוא פרויקט מציל חיים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!