דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עורק החיים לאילת בסכנה / הסכמה מקיר לקיר בוועדת הפנים של הכנסת: לדחות את סגירת שדה דב

הוועדה קראה לחקיקת בזק שתאפשר דחייה נוספת, של ארבעה חודשים, במועד סגירת השדה | הנשיא ריבלין ביקש מראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, לחדול משביתת הרעב בה פתח לפני שבוע, באוהל המחאה בשדה דב

מאהל מחאה נגד סגירת שדה דב. (צילום: עיריית אילת)
מאהל מחאה נגד סגירת שדה דב. (צילום: עיריית אילת)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הפנים של הכנסת קראה היום לממשלה לחוקק בחקיקת בזק חוק שיאפשר את דחיית סגירת שדה דב פעם נוספת, בארבעה חודשים. הפעם התמקד הדיון בשדה התעופה הצבאי דווקא כשיו"ר הועדה יואב קיש אמר "צריך לדחות את ההחלטה על סגירת שדה דב הצבאי בארבעה חודשים. מדינת ישראל זקוקה לכל הנכסים האסטרטגיים העומדים לרשותה ואין מקום ליועמ"ש להתערב בנושא ביטחוני רגיש וקריטי כמו פינוי שדה דב הצבאי".

הדיון בוועדת הפנים בנושא שדה דב התקיים היום על רקע המחאה נגד סגירתו המתוכננת של השדה בתחילת יולי הקרוב לטובת תכנית בניה של כ-16,000 יחידות דיור. את המחאה מוביל ראש עיריית אילת יצחק מאיר הכהן ששובת רעב באוהל ליד שדה דב מזה שבוע נגד הכוונה לסגור עורק תחבורה ראשי לעיר הדרומית. אל הלוי הצטרפו בחודשים האחרונים גם ראש עיריית תל אביב שרואה בשדה התעופה הקטן נכס תיירותי אסטרטגי לעירו וחברי כנסת נוספים מהקואליציה ומהאופוזיציה.

בשלב זה הפעילות האזרחית בשדה דב אמורה להיפסק עם פינוי הבסיס הצבאי הממוקם בשדה בראשון ביולי. בדחייה הקודמת של מועד הפינוי, הסמיכה הכנסת את שר הביטחון לקבל החלטה על שינוי מתווה הפינוי. בשבועות האחרונים נראה כי הלחץ שמפעיל הלוי עובד שכן ראש הממשלה המשמש גם כשר הביטחון החל לבדוק אפשרות לדחייה נוספת בפינוי השדה.

יש לציין כי הדיון בוועדת הפנים מגיע גם על רקע החלטתו של היועץ המשפטי להורות לראש הממשלה להימנע מקבלת החלטה בנושא שדה דב עד לאחר הבחירות. אם אכן תבוצע הוראתו של מנדלבליט, ייתכן ולממשלה הבאה יהיה לוח זמנים קצר מאוד של פחות מחודש מהרכבת הממשלה החדשה כדי לעצור את פינוי שדה דב. על כך אמר בדיון ח"כ בצלאל סמוטריץ כי "החשש הגדול הוא מה יקרה גם אם יעמדו בלו"ז – כולם יהיו עסוקים בהרכבת ממשלה. יהיו לשר הביטחון החדש, לכשימונה, כמה נושאים חשובים נוספים לשדה דב".

על הנסיבות הביטחוניות בגינן יש לדחות את סגירת השדה אמר ח"כ מיקי זהר (הליכוד): "המדינה תיפגע מסגירת השדה במישור הביטחוני. פוגעים בביטחון המדינה בשביל קופונים לאוצר. יש אי וודאות פוליטית. לא יודעים מי יהיו שרי הביטחון והאוצר. הסוגיות הביטחוניות מטרידות. חייבים לחכות עם ההחלטה. ממשלה חדשה תוכל לקבל החלטה".

ח"כ איתן ברושי הסיף על ההסכמה חוצת המפלגות בנושא כשאמר "לא היה נושא כל כך מוסכם בין הקואליציה לאופוזיציה כמו ההתנגדות לסגירת שדה דב. מדובר באחריות של מדינה לגורל הפריפריה. עד כדי כך התבלבלנו שבשביל כמה אלפי דירות מוכנים לסכן שלומם של אזרחים?".

 מוקדם יותר היום נפגשו ראש עיריית אילת וראש עיריית תל אביב עם נשיא המדינה שביקש מהלוי להפסיק את שביתת הרעב. במהלך השיחה דנו השלושה באפשרויות השונות לדחיית מועד הפינוי ולאחר השיחה פנה נשיא המדינה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיבחן מתן היתר לממשלה היוצאת להחליט על דחיית הפינוי.

 ההחלטה לקרוא לחקיקת הבזק התקבלה פה אחד על ידי שבעה חברי הועדה מהקואליציה ומהאופוזיציה. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!