דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

החזית הדרומית / צה"ל תקף ברצועת עזה בתגובה לשיגור רקטה לאשכול | צבע אדום בא.ת אשקלון

במהלך הלילה נשמעו פיצוצים ברצועת עזה | רקטה נוספת נורתה לכיוון אשקלון | בצומת ניר עם הפגינו כמה עשרות תושבים נגד המדיניות הממשלתית | הלימודים יתקיימו כסדרם

  • תקיפות צה"ל בעזה, כפי שנצפה מבתוך הרצועה, 25 במרץ 2019  (AP Photo/Adel Hana)
    תקיפות צה"ל בעזה, כפי שנצפה מבתוך הרצועה, 25 במרץ 2019 (AP Photo/Adel Hana)
  • תקיפות צה"ל בעזה, כפי שנצפה מבתוך הרצועה, 25 במרץ 2019 (AP Photo/Adel Hana)
    תקיפות צה"ל בעזה, כפי שנצפה מבתוך הרצועה, 25 במרץ 2019 (AP Photo/Adel Hana)
  • אדם בוחן נזק לביתו שנגרם מרקטה שנחתה בשדרות, 25 במרץ 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
    אדם בוחן נזק לביתו שנגרם מרקטה שנחתה בשדרות, 25 במרץ 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
  • יירוט של מערכת כיפת ברזל בדרום הארץ, ארכיון (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
    יירוט של מערכת כיפת ברזל בדרום הארץ, ארכיון (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

הדי פיצוצים נשמעו במהלך הלילה (רביעי) מתוך רצועת עזה ומקורות פלסטיניים דיווחו כי צה"ל תקף באזור חאן יונס, ככל הנראה בתגובה לירי רקטה לעבר המועצה האזורית אשכול מוקדם יותר אמש (שלישי). לאחר שעות ארוכות של שקט מתוח, וזמן קצר לאחר הודעה מפיקוד העורף הערב על הסרת כל המגבלות הביטחוניות בעוטף, נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

עיריית קריית מלאכי: חוזרים ללימודים

מהעירייה נמסר כי השיחות עם מפקד המחוז בפיקוד העורף התקיימו עד שעות הלילה המאוחרות וכי הבוקר (רביעי) לאחר הערכת מצב נוספת הוחלט לחזור לשגרה ולקיים את הלימודים בכל מוסדות החינוך.

צה"ל תקף מתחם צבאי של חמאס ברפיח

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה מספר יעדי טרור בדרום רצועת עזה במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס ברפיח.

רקטה נוספת שנורתה משטח הרצועה לישראל יורטה ע"י כיפת ברזל | צה"ל תקף ברפיח

אזעקת צבע אדום נשמעה הלילה (רביעי) באזור התעשייה באשקלון. מדובר צה"ל נמסר כי נורתה רקטה משטח הרצועה לעבר ישראל, אך היא יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. הירי בוצע כחצי שעה לאחר שמטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו כמה יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס ברפיח.

חמאס לקח אחריות על ירי לעבר אשקלון | עיריית אשקלון: הרקטה יורטה

אזעקה נשמעה באזור התעשייה הדרומי של אשקלון שם עדי ראייה מדווחים על הדי פיצוצים. עיריית אשקלון שמה סוף לגל של שמועות כשהודיעה כי הטיל יורט וכי לא הייתה פגיעה ישירה בבית. דובר צה"ל אישר כי זוהה שיגור אחד. חמאס לקח אחריות על השיגור והודיע כי מדובר בתגובה לתקיפות צה"ל ברצועה.

צה"ל תוקף ברצועת עזה בתגובה לאירועי היום

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי מטוסי-קרב של חיל-האוויר תקפו הלילה מספר יעדי טרור בדרום רצועת עזה, בהם מתחם צבאי ואתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, הפרחת בלוני הנפץ ולהצתת רשת ההסוואה בעמדת צה"ל מוקדם יותר היום.

על-פי דיווחים פלסטיניים, לפחות באחת התקיפות נשמעו מספר פיצוצי משנה.

שרידי נפילת רקטה אותרו בדירה בשלבי בניה בשדרות

שדרות: חבלני משטרת ישראל הוזעקו לפני זמן קצר אל דירה בשלבי בניה שם אותרו שרידי נפילת רקטה. חבלן המשטרה מבצע בדקות אלו טיפול בזירה ואיסוף ממצאים.

כל עוד אין הוראה אחרת מפיקוד העורף, באוניברסיטת בן גוריון הלימודים מתקיימים כרגיל

הנחיות פיקוד העורף פורסמו

הנחיות פיקוד העורף מיום שלישי 26 במרץ 2019 בשעה 5:00

בשעתיים האחרונות תקפו מטוסי קרב של צה"ל מתחם צבאי של חמאס בדיר אל באלח

דובר צה"ל הודיע גם כי "במרכז רצועת עזה. בנוסף נתקפו על ידי טנקים ומסוקי קרב מספר מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס. תקיפות אלו מצטרפות לעשרות התקיפות ביממה האחרונה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי לעבר שטח ישראל".

היום לא יתקיימו לימודים בערים ובמועצות האזוריות משדרות ועד באר שבע

בבאר שבע, קריית גת, אשקלון, נתיבות, אופקים ובמוא"ז אשכול, אשקלון ומרחבים לא יתקיימו לימודים היום (שלישי). מעבר לישובים בהם לא מתקיימים לימודים, משרד החינוך הנחה את יישובי עוטף עזה והודיע כי יש איסור על טיולים ופעילויות חוץ, לימודים במרחב מוגן ותנועה בתיאום מערכת הביטחון.

מוקדם יותר הערב הסתיימה ההתייעצות הבטחונית בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון. מדובר צה"ל נמסר כי הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, הנחה להקפיץ מפקדת חטיבת חיל רגלים נוספת וגדוד תותחנים לגזרת פיקוד הדרום. בנוסף אישר הרמטכ״ל גיוס השלמות מילואים נוספות וביטול החלפות גדודים בתעסוקה מבצעית שתוכננו להמשך השבוע בגזרות השונות.

הפגנת תושבי הדרום נגד היעדר מדיניות ממשלתית (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת תושבי הדרום נגד היעדר מדיניות ממשלתית (צילום: ניצן צבי כהן)

עוד הערב הפגינו עשרות תושבי הדרום בצומת ניר-עם על רקע המצב הביטחוני ובמחאה על מה שהם מגדירים כ"אפס מדיניות של הממשלה". כוחות משטרה ולוחמי מג״ב נמצאים במקום ושומרים על הסדר וביטחון המפגינים. בשלב זה לא קיימת הפרעה לתנועה. במשטרה ציינו כי יאפשרו את קיום מחאה כל עוד לא תפגע בתנועה ולא תתבצע במקום כל עבירה פלילית נלוות למחאה. "כמו כן, להזכיר כי המצב הביטחוני עדיין נותר ללא שינוי וביטחונו של הציבור, ככל שיבקש להביע מחאתו, עומד לנגד עינינו״.

תקיפת צה"ל בעזה אתמול, בתגובה לירי טיל קרקע-קרקע על בית במושב משמרת, נמשכה לאורך כל הלילה. לקראת השעה 22:00 ארגון הטרור חמאס הודיע כי הושגה הפסקת אש בתיווך מצרי אך מטחי הירי לעבר ישראל נמשכו גם אחר כך ובמהלך כל הלילה צה"ל המשיך לתקוף מטרות חמאס וג'יהאד אסלאמי ברצועה.

בשדרות בית ספג פגיעה ישירה, אך לא היו נפגעים באירוע. במהלך הלילה כוחות מד"א טיפלו בנפגעי חרדה ובשני נפגעים קל, נהגים שאיבדו שליטה על רכבם בעת הישמע אזעקה ופונו לבית החולים ברזילי. גם באשקלון נשמעו אזעקות

כוחות הבטחון במיקום בו פגעה רקטה בשדרות, 25 במרץ 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
כוחות הבטחון במיקום בו פגעה רקטה בשדרות, 25 במרץ 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

בעזה הופגזו במהלך הלילה מפקדות מודיעין של החמאס, לשכתו של יו"ר החמאס איסמעיל הנייה, מתחמים של החמאס בשאטי, בבית חנון, בסג'עייה, וברימאל. גם שטחים המשרתים את הכוח הימי של החמאס הותקפו מוקדם יותר, וכן מתקן תת קרקעי מזרחית לעיר עזה ליד הגדר.

מטה מחלקות מודיעין של ארגון החמאס שהופגז על ידי כוחות צה"ל (מקור: דובר צה"ל)
מטה מחלקות מודיעין של ארגון החמאס שהופגז על ידי כוחות צה"ל (מקור: דובר צה"ל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפני עלייתו על המטוס שייקח אותו חזרה לישראל, כי על חמאס "לדעת שלא נהסס להיכנס ולעשות את הצעדים הדרושים". מהג'יהאד האסלאמי לעומת זאת נמסר כי "אם התוקפנות תימשך, ההתנגדות לא תהסס לרגע למלא את תפקידה. ההתנגדות הפלסטינית מתחילה והיא זאת שתסיים"

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!