דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
להט"ב

בחירות 2019 / נתניהו אמר שבישראל אין אזרחים סוג ב', לא כולם מחאו כפיים

בנאום מוקלט מול וועידת איפא"ק אמר נתניהו "אני גאה בדמוקרטיה התוססת של ישראל בה אף אחד, אף אחד אינו אזרח סוג ב'. כל אזרחי ישראל הם אזרחים סוג א'" | ארגוני קהילת הלהט"ב ואזרחי ישראל הערבים, החשים על בשרם את חוסר היותם שווים, זועמים

הפגנה של חברי קהילת הלט"ב נגד חוק המונע פונדקאות לזוגות חד מיניים. 19 ביולי 2018 (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)
הפגנה של חברי קהילת הלט"ב נגד חוק המונע פונדקאות לזוגות חד מיניים. 19 ביולי 2018 (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)
יהל פרג'

ראש הממשלה נתניהו, שהוביל את חקיקת חוק הלאום ובאצבעו מנע פונדקאות המגיעה לזוגות סטרייטים מזוגות של גברים, התגאה אמש מול וועידת איפא"ק שבישראל אין אזרחים סוג ב'. "אמריקה וישראל חולקות אהבה לחירות ודמוקרטיה", אמר ראש הממשלה. "אנחנו מוקירים את זכויות הפרט ושלטון החוק. אנחנו לא שופטים אנשים לפי צבע, דת, או נטיה מינית, ואני גאה בדמוקרטיה התוססת של ישראל בה אף אחד, אף אחד אינו אזרח סוג ב'. כל אזרחי ישראל הם אזרחים סוג א'. כל אזרחי ישראלים בין אם יהודים או ערבים, מוסלמים נוצרים או יהודים, הם אזרחים סוג א' ויש להם את אותן זכויות פרט".

חלק זה בנאומו של ראש הממשלה הצליח להכעיס לא מעט מאזרחיות ואזרחי ישראל, השייכים לקבוצות מיעוט אתני או מיני, כאלו שבאופן לא מפתיע דווקא חשים כאזרחים סוג ב', ולא רק בגלל שהזכויות הקבוצתיות שלהם נפגעות, אלא גם זכויות הפרט שלהם. ‫״אין אזרחים סוג ב׳״?!" תהה ד״ר אמטאנס שחאדה, יו״ר רשימת בל״ד, "נתניהו, המסית הגדול ביותר נגד האזרחים הערבים יודע לדבר על שוויון רק כלפי חוץ. בפועל ממשלתו אחראית לחוק הלאום הגזעני והמפלה ולרדיפה פוליטית של הציבור הערבי".‬

ממטה הבחירות של ארגוני הקהילה הלהט"בית נמסר: "כהרגלו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מדבר על הקהילה הלהט"בית אבל לא מדבר איתה. מאז מחאת הקיץ, בה שבתו והפגינו רבע מיליון אזרחיות ואזרחים, רה"מ נתניהו מתעלם מהקהילה הלהט"בית, מפר הבטחות ופועל להכניס להט"בופובים לכנסת. אבל בפני העולם המערבי הוא מתגאה בכך שאנחנו לא אזרחיות ואזרחים סוג ב'."

"כשהמדינה שוללת מאזרחיה את הזכות להקים משפחה – זה אזרחים סוג ב'!" מסרו מעמותת 'אבות גאים'. "כשהמדינה לא מאפשרת לחלק גדול מהאזרחים להתחתן בארץ – זה אזרחים סוג ב'! כשהמדינה שולחת את אזרחיה למדינות זרות כדי להפוך להורים בעלויות מטורפות – זה אזרחים סוג ב'! אדוני ראש הממשלה, כשאתה הצבעת בעד האפלייה ונגד המשפחות הגאות ולא פספסתם כל הזדמנות להתנגד שוויון זכויות – אז זה בדיוק לשפוט אנשים לפי נטיה מינית, זה רחוק מאותן זכויות לכולם וזה בטח עושה אותנו אזרחים סוג ב'!"

במטה הבחירות של ארגוני הקהילה הלהט"בית שקם לקראת הבחירות הקרובות ושותפים בו הארגונים: 'האגודה למען הלהט"ב', 'איגי ארגון הנוער הגאה', 'הבית הפתוח לגאווה וסובלנות ירושלים', 'המרכז העירוני הגאה תל אביב יפו', 'בית הקהילות חיפה', 'הבית הגאה בבאר שבע', 'הוועד למלחמה באיידס', 'עמותת אבות גאים', 'חוש"ן', 'חברותא הומואים דתיים', 'בת קול ארגון לסביות דתיות', 'תהל"ה', 'מועדון הספורט הגאה תל אביב', ו'האחווה הסטודנטיאלית הגאה', יודעים שהקהילה הלהט"בית היא כוח אלקטורלי, ועומדים על זכותם להצביע רק למפלגות המתחייבות לקדם שוויון, "כדאי שראש הממשלה ילמד להגיד בעברית את מה שהוא אומר באנגלית ועוד יותר כדאי שיביט על ספר החוקים הישראלי כי בעשר שנות שלטונו הוא וממשלתו הפילו כל ניסיון חקיקה המקדמת שוויון זכויות. הקהילה הלהט"בית מונה חצי מיליון מצביעות ומצביעים והפעם כולנו בוחרות ובוחרים שוויון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!