דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדות סוציאליות

מטפלים ומותקפים / העו"סים באולטימטום לשר האוצר: מיגון העובדות או סגירת שירותי הרווחה

במכתב חריף לשר כחלון כתבה יו"ר איגוד העובדים הסוציאלים ענבל חרמוני כי "האחריות והסמכות להבטחת ביטחונם של העובדים היא על משרד האוצר" ודורשת את השלמת המשא ומתן | האוצר: "קוראים לאיגוד העו"סים להמשיך בהידברות"

הפגנת העובדות הסוציאליות בכניסה לירושלים. (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
הפגנת העובדות הסוציאליות בכניסה לירושלים. (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

יו״ר איגוד העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני במכתב חריף לשר האוצר משה כחלון, ובו היא מוחה על ביטול פגישות המשא ומתן למיגון העו״סים, והודיעה כי במידה ולא יחודש המו״מ באופן מיידי – ייסגרו כל שירותי הרווחה בארץ.

המשא ומתן בין איגוד העו"ס למשרד האוצר מתקיים כשלושה חודשים, מאז המחאה הגדולה של העובדות הסוציאליות, בה הפגינו והשביתו את שירותי הרווחה, במחאה על מקרי האלימות הרבים נגדן, תנאי השכר שלהן והעומס הגדול בו הן נמצאות. כרגע, על פי האיגוד נראה שהמו"מ על סף פיצוץ, לטענת האיגוד בגלל התנהלות שר האוצר והמשרד.

הפגנת העובדות הסוציאליות בכניסה לירושלים. (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
הפגנת העובדות הסוציאליות בכניסה לירושלים. (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

במכתב מאשימה חרמוני את השר כחלון כי דווקא כשהמשא ומתן נמצא על סף סיום וכאשר ברקע מקרי האלימות הולכים ומתגברים, כגון: הצתת לשכת הרווחה בעמנואל, התקפת עו"ס בתחנת משטרה בעילוט, התקפת עו"ס במרכז קשר בירושלים, התקפת עו"ס בזמן דיון בבימ"ש בת"א (כמעט ונחנקה למוות) והתקפת עו"ס בלשכת רווחה בירושלים – דווקא בתקופה כזו בוחרים פקידי האוצר לדחות את הפגישות ולעקב את המשא ומתן.

חרמוני מציינת גם כי בכל יום שעובר העובדות חשופות לסיכון, לאלימות ולאיומים בלתי נסבלים ובכל רגע נתון אנו עלולים להתעורר עם פציעתה וחלילה רציחתה של עובדת סוציאלית. ״האחריות והסמכות להבטחת בטחונם של העובדים היא על משרד האוצר" אומרת יו"ר האיגוד חרמוני. "לנו כנציגי העובדים אין שום כוונה להמתין בחיבוק ידיים לאסון הבא, כל האמצעים, הידע המקצועי והמשאבים הדרושים לפתרון נמצאים בידי האוצר ואם מדיניות המריחה והתמהמהות תמשך אנחנו נאלץ להביא לסגירה של כל שירותי הרווחה בארץ עד להבטחת ביטחונם המלא של העובדים והעובדות״.

תגובת האוצר: "מזה מספר חודשים מתנהל תהליך התדיינות מקצועי ואינטנסיבי בנושא מוגנות העו'סים, בהשתתפות משרדי האוצר, הרווחה, מרכז השלטון המקומי ואיגוד העו'סים. התהליך נמצא בעיצומו, וישיבה נוספת נקבעה לשבוע הבא. לכן, פרסום המכתב לשר לא ברור לנו. אנו קוראים לאיגוד העוס"ים להמשיך בהידברות המקצועית על מנת להגיע לפתרון."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!