דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק השוטרים והסוהרים

מאבק השוטרים והסוהרים / ביה"ד הארצי לעבודה אישר את מתווה תשלום החוב ותוספות השכר לשוטרים

מאבק השוטרים, הסוהרים ואנשי השב"כ והמוסד מגיע לישורת האחרונה שלו ואלא אם יהיו הפתעות של הרגע האחרון, שכרם (או הגמלה) יעודכן כבר במשכורת אפריל הקרובה, כפי שאמור היה לקרות כבר ב-2006

חברות וחברי הארגונים שהובילו את מחאת השוטרים והסוהרים (תמונה באדיבות ארגון נשות השוטרים והסוהרים)
חברות וחברי הארגונים שהובילו את מחאת השוטרים והסוהרים (תמונה באדיבות ארגון נשות השוטרים והסוהרים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"ניצחנו!!"’ הודיעה מנכ״ל הארגון הארצי לקידום מעמד השוטר (נשות השוטרים והסוהרים), אביגל שררה, לאנשי כוחות הביטחון, בני משפחותיהם וגמלאי השירותים לאחר שבית הדין הארצי לעבודה אישר היום (רביעי) את מתווה תשלום החוב ותוספות השכר לשוטרים, הסוהרים, אנשי השב"כ המוסד וגמלאי השירותים בגין תוספות השכר שלא שולמו להם על-פי חוק מאז שנת 2006.

"בשעה טובה ומוצלחת, היום אישר בית הדין הארצי לעבודה את ההסדר לתשלום תוספת היעדר הקביעות לשוטרים, לסוהרים ולגמלאים הזכאים בכלל כוחות הביטחון. האישור ניתן בין היתר על בסיס הטיעון של עורכי הדין של הארגונים, כי לוועדת המעקב הסמכות לאשר את התוספת לגבי כלל השוטרים, הסוהרים והגמלאים", אמרה שררה שהביעה תקווה כי המקדמות ישולמו מהר ככל הניתן, לאחר שהוסרו כל המכשולים הפורמליים. "כמובן, התשלומים השוטפים שמן הסתם יעדכנו את השכר השוטף/הגמלה השוטפת החל ממשכורת/גמלת אפריל 17 המשולמת ב-1 במאי".

בית הדין הארצי לעבודה בירושלים. (תמונה מתוך ויקיפדיה)
בית הדין הארצי לעבודה בירושלים. (תמונה מתוך ויקיפדיה)

למאבק היו שותפים, לצד נשות השוטרים והסוהרים, גם ארגוני: איפ״א, קרנות סוהרים, קרנות השוטרים, איגוד הגמלאים וכן פעילי שטח מבין הגמלאים ופעילות מבין משפחות השוטרים והסוהרים.

"אני מברך את בית הדין הארצי לעבודה על אימוץ ההסכם ההיסטורי שהובלתי ואושר בממשלה להשוואת שכר השוטרים והסוהרים למשרתי הקבע בצה"ל", מסר השר לביטחון פנים גלעד ארדן. "עשינו תיקון לעוול שנגרם לשוטרים ולסוהרים שנמצאים כיום בחזית המאבק בטרור ובפשיעה ומגינים על בטחון אזרחי ישראל".

ההסכמה נותנת למעשה תוקף משפטי להסכמות שהושגו בין ארגוני משפחות וגמלאי השוטרים, הסוהרים, ואנשי השב"כ והמוסד לבין הממשלה, ומאפשרת להוציא לפועל את החלטת הממשלה בנושא. ההסכמות הושגו לאחר שבתי הדין לעבודה קבעו כי המדינה לא שילמה במשך כ-12 שנים את תוספות השכר שהגיעו לאנשי כוחות הביטחון וגמלאיהם, שנאמדו ביותר מ-7 מיליארד שקלים.

עצרת הזדהות ותמיכה במאבקם של השוטרים, הסוהרים והגמלאים למען תשלום תוספת אי הביטחון התעסוקתי. 13, 13 באוגוסט 2018 (צילום: יח"צ)
עצרת הזדהות ותמיכה במאבקם של השוטרים, הסוהרים והגמלאים למען תשלום תוספת אי הביטחון התעסוקתי. 13, 13 באוגוסט 2018 (צילום: יח"צ)

אנשי כוחות הביטחון היו זכאים לתוספות מכוח החלטת ממשלה משנת 1979, שקבעה כי שכרם יוצמד לזה של אנשי הקבע, לאחר שנאסרה עליהם בחוק זכות ההתאגדות. בפועל, לא קיבלו תוספות שכר שניתנו הן לצה"ל והן לגמלאיו מאז שנת 2006, תוספות המכונות "אי-ביטחון תעסוקתי".

בתגובת המדינה ובהחלטת בית הדין צוין כי המו"מ מול ארגוני הגמלאים והמשפחות באשר לתשלום החוב ותוספות השכר, היה בעל אופי "מעין קיבוצי", זאת בשל האיסור על התארגנות ציבור השוטרים והסוהרים הפעילים. 93% מהזכאים, למעלה מ-55 אלף איש, הוחתמו על-ידי הארגונים במסגרת ההליך כי הם מקבלים את ההסדר ומוותרים על תביעות עתידיות. הקושי לקבל הסכמה של יתר הזכאים נבע ברוב המקרים מהקושי לאתר אותם, את שאריהם או את יורשיהם.

על-פי פרטי המתווה, המשרתים הפעילים יקבלו מחצית מהתוספת השוטפת ב-2019, וב-2020 יקבלו את התוספת השוטפת המלאה.

באשר לחוב הרטרואקטיבי, גמלאים בגיל 69 ומטה יחלו לקבלו רק משנת 2023, ובפריסה של עשר שנים, וגמלאים מעל גיל 69 יקבלו את החוב הרטרואקטיבי בפריסה של 4-2 שנים, במספר מדרגים.

גלעד ארדן ורוני אלשיך (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש 90).
גלעד ארדן ורוני אלשיך (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש 90).

תשלומי החוב הרטרואקטיבי למשרתים הפעילים יחלו רק ב-2023 ויפרסו לאורך 11 שנים. כלל החובות הרטרואקטיביים ישולמו בלא ריבית, ויוצמדו למדד רק החל משנת 2018.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!