דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסל בכיסאות גלגלים / בית הלוחם ת"א היא מחזיקת גביע המדינה בכדורסל כיסאות גלגלים

גמר גביע המדינה סיפק משחק מעולה ומלא תהפוכות ובסיומו יש לנו מחזיקת גביע חדשה - בית הלוחם ת"א שניצחה את האלופה איל"ן ר"ג 55:67 | כפיר ניימרק: "הכוח והאמונה הביאו אותנו לאן שרצינו, אני גאה בכל החברים"

בית הלוחם ת"א מחזיקת גביע המדינה בכדורסל כיסאות גלגלים לעונת 2018-19 (צילום: יאיר צוקר)
בית הלוחם ת"א מחזיקת גביע המדינה בכדורסל כיסאות גלגלים לעונת 2018-19 (צילום: יאיר צוקר)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

1,500 צופים גדשו את יציעי היכל "קבוצת שלמה" בת"א שלבש חג לקראת משחק גמר גביע המדינה בכדורסל כיסאות גלגלים בין בית הלוחם ת"א לאלופת המדינה איל"ן ספיבק רמת גן. ר"ג קיוותה להחזיר לעצמה את הגביע שהפסידה במשחק הגמר בשנה שעברה לבית הלוחם חיפה, אחרי 3 זכיות רצופת (2017 2016,2015) ובית הלוחם קיוו לזכות בתואר לראשונה מאז 2014.

רמת גן, היא הקבוצה הצעירה ביותר בליגה הישראלית ובנויה על הכישרון האדיר של כוכבי נבחרת העתודה עמית ויגודה ועידו שקורי בתוספת לשחקן הנבחרת הבוגרת שי ברביבאי. את הקבוצה מאמן –שחקן ליאור דרור, השנה העפילה רמת גן לרבע הגמר של טורניר יורוליג 2. קבוצת בית הלוחם תל אביב מואמנת ע"י המאמן – שחקן אלון דור-און, הקבוצה סיימה בשנה שעברה במקום השלישי בליגה. השנה היא העפילה לשלב רבע הגמר של טורניר יורוליג 3 והשנה היא מתכננת לנסות ולזכות בכל התארים.

גמר גביע המדינה בכדורסל כיסאות גלגלים 2019 (צילום: קרן איזקסון)
גמר גביע המדינה בכדורסל כיסאות גלגלים 2019 (צילום: קרן איזקסון)

יורם אורנשטיין מנכ"ל מרכז הפועל שהגיע לאירוע אמר: "אנחנו רוצים לפתוח השנה תחרות כיסאות גלגלים בספורטיאדה באילת. אנחנו בקשר עם ההתאחדות לספורט נכים ומקווים שיותר בעלי מוגבלויות יגיעו וייקחו חלק בקבוצות ספורט במקומות העבודה".

מהלך המשחק

רמת גן פתחו חזק מאוד ועלו כבר ל-6:0 מסל של שי ברביבאי, בית הלוחם חזרה למשחק והשוותה ל6:6 בסל שדה של לירן לוי. סל של אלון דור-און העלה את בית הלוחם ליתרון בכורה והרבע הראשון מסתיים 19:20 לבית הלוחם. בפתיחת הרבע השני בית הלוחם לחצו עם מהלך נהדר של כפיר ניימרק שהעלה את בית הלוחם ל-.21:24, ויגודה החזיר את ר"ג ל-23:26, אבל ניימרק הלוהט עם 9 נק' עד כה העלה ל-23:28. מהצד השני הייסלס השני קלע שני סלים חשובים לר"ג וצמצמם ל-32:27, דור-און קלע עוד סל חשוב ועמית ויגודה העלה את מאזנו ל-10 נקודות וקבע את תוצאת המחצית 29:34 בית הלוחם ת"א.

עמית ויגודה מאיל"ן ר"ג ולירן לוי מבית הלוחם ת"א (צילם: קרן איזקסון)
עמית ויגודה מאיל"ן ר"ג ולירן לוי מבית הלוחם ת"א (צילם: קרן איזקסון)

הרבע השלישי נפתח בשליטה רמת גנית שעלו למשחק בטירוף, ברביבאי החזיר את ר"ג למשחק כשצמצם ל-33:36, ויגודה צמצם לנקודה, עבירה שלישית של לירן לוי שלחה את ליאור דרור לקו שהשווה ל-37:37 ויגודה ודרור העלו את ר"ג ל-43:39, בית הלוחם חזרו למשחק מסל של לוי, ליאור דרור הגדיל את הפער הרמת-גני ל-47:43 ולירן לוי החזיר החזיר את בית הלוחם ל-47:45 בסיום הרבע השלישי.

הרבע האחרון נפתח עם סל של ניימרק שהשווה ל-47:47, דור-און העלה את ר"ג ליתרון 2, איבוד של ברביבאי גרר מתפצת מהצד השני שנעצרה בעבירה של הייסלס אותה תרגם ניימרק ל-47:50. דור-און פתח פער עם סל נוסף והעלה ל-47:55, דרור השיב בסל מהצד השני.

עידו שקורי צמצם ל-51:55 אבל פספס הזדמנות להוריד 2 נקודות. ניימרק העלה מהקו ל-57:51. דרור קלע מהצד השני ודור-און השיב ולקח ריבאונד למתפרצת שנעצרה בעבירה בלתי ספורטיבית של יצקן והתוצאה 53:61, 3 דקות לסיום. דור און היה בכל מקום במגרש, חטף בהגנה וקלע סל נוסף שהגדיל את הפער ל-10 נקודות. ניימרק העלה את מאזנו ל-18 נק' בסל נוסף מהעונשין ובסיום 55:67 לבית הלוחם, שמחזירה לעצמה את גביע במדיה לאחר 5 שנות היעדרות.

קלעו לבית הלוחם: אלון דור-און 24 נק', כפיר ניימרק 18 נק', לוי 15 נק'. קלעו לאילן ר"ג: ליאור דרור 17 נק' ועמית ויגודה 14 נק'.

בית הלוחם ת"א מזיקת גביע המדינה 2019-19 (צילום: קרן איזקסון)
בית הלוחם ת"א מזיקת גביע המדינה 2019-19 (צילום: קרן איזקסון)

כפיר ניימרק, עוזר מאמן ושחקן בבית הלוחם: "ידענו מההתחלה שהמשחק הוא ארוך, הקבוצה שלנו מיומנת וצעירה. שיחקתי בספיבק, אנחנו מכירים אותם, הם האלופה וידענו שאנחנו באים למשחק קשה עד הסוף. אני מאוד שמח וגאה בעבודה של כולנו. הייתה לנו עבודת צוות מטורפת, אני גם עוזר המאמן ואלון המאמן הכנו את הקבוצה לפי תוכנית משחק והאמנו בה. בסוף הכוח והאמונה הביאו אותנו לאן שרצינו. אני שמח שהיינו עם היד על העליונה. אני גאה בכל החברים אחד אחד, לא סתם קוראים לנו 'בית הלוחם', אנחנו עם הפנים לזכות באליפות, יש סדרה של הטוב מ-5 והכל פתוח".

עמית ויגודה אמר לאחר ההפסד: "הפסד כואב, ברבע הרביעי התפרקנו, לא פגענו, באנו כפייבוריטים ואולי היינו קצת יהירים, אבל למדנו לקח ונקווה ששנה הבאה יהיה שונה. יש לנו כמה משחקים בחצי הגמר של העונה ואנחנו מקווים לזכות שוב באליפות. העונה נתנו הצגה יפה כקבוצה צעירה יש לנו זר ראשון בליגה, הפנים שלנו קדימה".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!