דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

קפיצה למים / מציאות פוליטית מורכבת, ומאבקי עובדים: האתגרים של יו"ר ההסתדרות החדש | דעה

ארנון בר-דוד נכנס לתפקיד בעיצומה של מערכת בחירות בה העבודה המאורגנת היא אחת מהמטרות לחיצי הפוליטיקאים | מציאות זו מצטרפת לשורה של מאבקי עובדים מתמשכים ודימוי ציבורי הדורש רענון

יו״ר ההסתדרות הנכנס ארנון בר דוד בנאומו בבית נבחרי ההסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות).
יו״ר ההסתדרות הנכנס ארנון בר דוד בנאומו בבית נבחרי ההסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

רגע אחרי שנבחר ברוב גדול בבית נבחרי ההסתדרות לעמוד בראשות ארגון העובדים הגדול בישראל, עומדים בפני ארנון בר-דוד אתגרים גדולים. מערכת הבחירות הנוכחית מבקשת לשים את העבודה המאורגנת מטרה לחיצי הפוליטיקאים מימין, ולמרבה הצער – מותקפת תדמיתה גם מצד חלק מהגורמים בשמאל הישראלי.

"כולנו, אופוזיציה וקואליציה, רואים איך תוקפים את העבודה המאורגנת והוועדים. מישהו במודע הפך אותנו לשק חבטות ותוקף אותנו. לא עוד" התייחס לכך בר-דוד בנאומו הראשון בבית נבחרי ההסתדרות, "מי שלא יבין שזכות השביתה היא זכות יסוד בדמוקרטיות המערביות – יכיר את הכוח והעוצמה של הבית הזה. שלא יהלכו עלינו אימים. אנחנו נהיה אגרוף אחד אם נצטרך נגד ממשלה שתלך לפגוע בנו. אם נצטרך להוציא את ספינות המלחמה העתיקות מהנמל ולצאת למערכה – נעשה את זה".

המציאות הפוליטית המורכבת הזו רק מצטרפת לאתגרים השוטפים של הארגון המייצג למעלה מ-800 אלף עובדים מכל הסקטורים בשוק העבודה הישראלי. אם למנות רק כמה מהאתגרים העומדים בפני הנהגת ההסתדרות אפשר לציין את הסוגיות כבדות המשקל הבאות: משא ומתן בנמלים, מאבק על עדכון קצבתם של גמלאי שירות המדינה ההולך ונשחק, עובדי קצא"א המצויים בחוסר ודאות באשר למעבר לחברה החדשה שהוקמה (קצא"א ב'), מאבקי סקטורים נוספים ששכרם לא עודכן כראוי מזה שנים ארוכות כגון העובדים הסוציאליים, המיקרוביולוגים, הרנטגנאים, סגירת מפעלים בפריפריה, חברות שמאיימות בתוכניות קיצוצים גדולים, הסכם הבטיחות לעובדי הבניין שיש להשלים את המאבק ליישומו לצד המשך המאבק על בטיחותם וביטחונם של העובדים במשק, ובעתיד הלא מאוד רחוק גם משא ומתן לקראת הסכמי מסגרת חדשים במגזר הציבורי.

על אף שההסתדרות היא מארגוני העובדים הבודדים בעולם המציגים צמיחה וגדילה בשנים האחרונות, מדובר בתהליך שאיננו ברור מאליו ואת האצבע כדאי לשמור על הדופק. הדימוי הציבורי של ההסתדרות דורש רענון. היו"ר היוצא אבי ניסנקורן קידם אג'נדה של הפיכת ההסתדרות מאיגוד עובדים גרידא לתנועה חברתית המשפיעה במגוון סוגיות הנוגעות לצמצום פערים בחברה הישראלית – שילוב עובדים עם מוגבלויות, העלאת קצבאות הנכות הזקנה ודאגה לפנסיות, קליטת אלפי עובדי קבלן, קיצור שבוע העבודה ואף הקמת אתר זה המבקש להשפיע על המציאות החברתית כלכלית בישראל.

כעת, מסמן בר דוד את היעדים הבאים: "נמשיך להניף את כל הדגלים שלנו, אבל נניף גם דגלים חדשים של יצירתיות, קידמה, ניהול נכון, שקיפות והכי חשוב – שיפור השירות בכל מקומות העבודה כדי שנקדם את החברה הישראלית והמשק הישראלי לעתיד יותר טוב" אמר, "אני פה כדי לחולל שינויים ולהוביל יחד אתכם את ההסתדרות קדימה , לאתגרי העתיד, לעולם העבודה המשתנה, הדינמי, העתידי" הוסיף. "אי אפשר לעצום עיניים, צריך להתכונן לחיים החדשים. ראיתי מספיק סקטורים שכרתו את הענף שהם ישבו עליהם בגלל שנצמדו לכל מני דברים. אנחנו צריכים ללמוד מהניסיון שלנו ולא ליפול כל פעם באותו המקום". בר דוד תופס את הגדלת הפיריון ושיפור השירותים בישראל, בסקטור הפרטי והציבורי כאחד, כמשימות חשובות אותן צריכה ההסתדרות להוביל בשנים הקרובות, זאת לצד צמצום פערי השכר המגדריים והרחבת שירותיה עבור חבריה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!