דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: כוכב הג'אז דונובן מיטשל שתרם מלגת לימודים לבת של מורתו

וגם - שחקנית התיכונים בכדורסל שזכתה בתחרות הטבעות משותפת לגברים ונשים | אוהדי מונטנגרו שקראו קריאות גזעניות לעבר שחקני נבחרת אנגליה | השחקן שריגש את האוהדת חולת הסרטן | ועלי חטיב שעשה מהפך לאחי נצרת

דונובן מיטשל במדי יוטה גאז'. (Photo by J Pat Carter/Getty Images)
דונובן מיטשל במדי יוטה גאז'. (Photo by J Pat Carter/Getty Images)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח ולא שוכח את המחנכת: דונובן מיטשל

ליאור ברטל

שחקנה של יוטה ג'אז, דונובן מיטשל, מראה שגם כשאתה שחקן NBA מצליח אתה לא שוכח את מי שחינך והביא אותך לאן שהגעת. השבוע, לאחר משחקה של הקבוצה, הזמין השחקן את המחנכת שלו מכיתה ד' ובתה והעניק לה צ'ק בסכום של 25 אלף דולר, כדי שתוכל לממן את לימודיה במכללה. מיטשל עושה זאת, באמצעות הקרן החדשה אותה הקים ביום האישה בשם "SPIDACARES" שמטרתה להעניק שוויון הזדמנויות לנשים בעולם. דרך נהדרת לפתוח את הפעילות של הקרן, היא לעזור למישהי שאתה אוהב, מכיר ומוקיר על מה שהיא עשתה בשבילך.

הבחירה של מיטשל בדמות משמעותית מהעבר שלו, מראה את החשיבות של הקשר האישי והיכולת להעניק לתלמיד את התחושה שהוא בעל ערך כאדם ושיש לו מקום חשוב בעולם. לתת לו את הכלים להבין ולהצליח להגשים את החלומות שלו, ללמד באמצעות דוגמה אישית את חשיבותם של אנשים בעולם ולעורר בו את הרצון לעזור לאחרים וליצור עולם טוב יותר.

מנצחת את הבנים בהטבעות: פראן בליבי

ליאור ברטל

הדבר הגדול הבא בכדורסל נשים? פראן בליבי היא השחקנית השנייה בלבד בהיסטוריה שמנצחת בתחרות הדאנקים בטורניר "אול אמריקן" המסורתי של "מקדונלד'ס". בליבי הדהימה כשקפצה בתחרות מעל שחקנית שיושבת על כיסא ובנוסף הטביעה בסיבוב עם יד אחת, כדי לנצח שני מתחרים גברים. הטורניר מהווה סוג של משחק אולסטאר של שחקני התיכונים הטובים ביותר בארה"ב ומגיעים אליו הטופ של הטופ בכדורסל המקומי. היחידה שעשתה זאת לפניה הייתה קנדיס פארקר ב-2004.

מפסידים בנהמות: אוהדי מונטנגרו

יאיר צוקר

כמו נבחרת ישראל, גם נבחרת אנגליה פתחה את מוקדמות היורו וסיפקה משחק נהדר כשהביסה את מונטנגרו 1:5. אבל מה שקרה במהלך המשחק הוא דבר חמור מאוד. לקראת סוף המשחק החל הקהל המונטנגרי לנהום לעברו של שחקן הנבחרת האנגלית דני רוז, נהימות שהפכו בהמשך לקריאות גזעניות המלוות בקולות של חמור לעברו ולעבר שחקנים שחומי עור נוספים של אנגליה – קאלום הדסון-אודויו, דלה עלי וראחים סטרלינג, על הדסון אף הושלך מצית מהיציע. לאחר המשחק התבטא כוכב הנבחרת האנגלית ראחים סטרלינג נגד הקריאות המכוערות ואמר כי "זו הדרך הכי טובה להשתיק את כל השונאים. כן, אני מתכוון לגזענים… זה עצוב שדברים כאלה קורים עדיין ב-2019. אנחנו רק יכולים לעזור לאנשים להיות מודעים למצב". טרם הוחלט מה יהיה עונשה של מונטנגרו על הקריאות של אוהדיה, אבל מה שבטוח שהקו האדום פה נחצה והאחריות של פיפ"א לתת עונש מרתיע שיפסיק את התופעה המבישה הזאת.

מנצח עם קרחת ולב ענק: ארון מוי

ליאור ברטל

במהלך מונדיאל 2018, ראתה הילדה בלה בת ה-7 מטקסס, את שחקן הכדורגל ארון מוי משחק במדי נבחרת אוסטרליה. בלה החולה בסרטן, שבעקבות הטיפולים הכימותרפיים איבדה את שערה, התלהבה מהשחקן שבעיניה נראה כמוה עם קרחת מושלמת ונוצצת.

ההורים של הילדה קנו לה חולצה של מוי במדי קבוצתו האדרספילד טאון שממוקמת במקום האחרון בליגת הפרמיירליג. בלה התחפשה בליל כל הקדושים לשחקנה האהוב החדש והתמונה שלה הפכה לוויראלית ברשת. הקבוצה האנגלית ראתה את התמונה ולאחר שהבינה את הסיפור המיוחד מאחוריה, החליטו בהאדרספילד טאון להזמין את בלה והוריה למשחקה של הקבוצה באפריל מול לסטר. לפני המשחק מתוכנן מפגש מרגש בין בלה למוי, שכמובן מאוד התרגש מסיפורה של הילדה הקטנה.

אפשר להגיד בציניות שזה עוד סיפור פרסומי קטן, שמקדם את יחסי הציבור של האדרספילד טאון, אבל בעיני זה יותר מראה את האנושיות המיוחדת שנוצרת ונחשפת עם הזמן בכדורגל האנגלי בפרט ובכדורגל העולמי בכלל. כמובן בתקווה שבלה תנצח את הסרטן ושהסיפור הזה יהפוך לסיפור רק של שמחה.

מנצח במהפכים: עלי חטיב

יאיר צוקר

מאז תחילת שנות האלפיים, בהם עלתה לראשונה לליגת העל עם כוכבים כמו נג'ואן גרייב, גוסטבו בוקולי ועבד טיטי, מכבי אחי נצרת מדשדשת בליגה הלאומית, אבל השנה משהו טוב קורה בעילוט, תחת שרביטו של המאמן מוטי איווניר.

השבוע, פגשה נצרת את הפועל כפר סבא הממוקמת במקום הרביעי, עם סיכוי לעלות לליגת העל. המשחק החל עם שני שערים לטובת הכפר-סבאים לאחר 7 דקות בלבד. אבל אז נכנס המנוע עלי חטיב לעניינים, בדקה ה-35, חטיב צימק ל-2:1 ובדקה ה-59 זה כבר היה שוויון כשחטיב הגביה כדור נייח למרכז הרחבה ותומר ששונקר דחק לשערו הוא. חטיב הריח את המהפך ועם בעיטה קטלנית מחוץ רחבה בדקה ה-84 השלים ניצחון גדול ומשחק נהדר למי שנחשב עד לפני כמה שנים לשם חם בכדורגל הישראלי. נצרת עדיין רחוקה מהמקום המוביל לעלייה, אבל נראה שעם הטירוף של איווניר והיכולת של חטיב, אפשר להתחיל לחלום על חזרה שלישית לליגת העל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!