דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / יעלון: נתניהו אחראי להדלפות מ"כחול לבן" ולפריצה לטלפון של גנץ

שר הביטחון לשעבר סבור שההדלפות ממטה הבחירות של מפלגתו החדשה אינן תוצאה של חפרפרת, אלא של הפעלת אמצעים מודיעיניים בעשרות מיליוני שקלים | לדבריו, "מישהו אמור להפסיד הרבה כסף כתוצאה מהפסד השלטון"

בני גנץ ומשה (בוגי) יעלון בכנס השקת מפלגת חוסן לישראל (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
בני גנץ ומשה (בוגי) יעלון בכנס השקת מפלגת חוסן לישראל (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

משה (בוגי) יעלון סבור שראש הממשלה בנימין נתניהו מפעיל מערך האזנות וכלים מודיעיניים בעשרות מיליוני שקלים, שאחראים להדלפות הפנימיות ממטה "כחול לבן". יעלון התראיין לאודי סגל וקרן מרציאנו בגלי צה"ל, ונשאל איך ייתכן ששלושה רמטכ"לים לשעבר לא מסוגלים להתמודד עם חפרפרת במטה, שמוציאה הקלטות מביכות של בני גנץ.

"יש לנו כללים שאנחנו לא משחקים בהם", ענה יעלון. "להפעיל יכולות מודיעיניות כאלה ואחרות כל אחד מאיתנו יודע. זה לגיטימי במערכת בחירות? הטלפון של בני גנץ, זה איראנים? תעזבו, נו באמת. החפרפרת? נו באמת. זה גם הרבה כסף, צריך להבין. מישהו כאן משקיע הרבה כסף במערכה לא לגיטימית, לא מדווחת למבקר המדינה, אלה אמצעים שעולים עשרות מיליונים, אבל מישהו מבין שהוא כנראה הולך להפסיד שלטון, ומישהו אמור להפסיד הרבה כסף כתוצאה מהפסד השלטון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו (יונתן זינדל/פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (יונתן זינדל/פלאש90)

אודי סגל: אני רוצה להבין – מה שאתה אומר זה שהתוצרים של הטלפון של גנץ זאת פעילות שנעשית על ידי גורמים פוליטיים בישראל ומפלגה בישראל, ושגם ההאזנות אליכם הן תוצאה של חוקרים פרטיים שמפעילים אנשים זרים?

יעלון: "אני רואה שאתה מבין נכון אודי. אני לא בטוח שזאת חפרפרת אנושית, זה מבצעים שעולים הרבה כסף, יכולות שמישהו משקיע כדי לשרוד פוליטית ולקעקע את כל הערכים של המדינה הזאת".

קרן מרציאנו: זאת האשמה חמורה. מה אתה אומר? אתה אומר, הליכוד מאזין לישיבות פנימיות שלנו.

יעלון: "אני לא רוצה להיכנס לפרטים, אבל צריך להבין שכשמוציאים החוצה מידע באופן מגמתי ובאופן קטוע משיחות שמשוחחים בהן בצורה כזאת או אחרת, מישהו פועל כדי להגיע למידע הזה".

סגל: ואתה חושב שזה לא הדלפות מתוך החדר אלא האזנה?

יעלון: "מה שאני אומר, שאני לא משוכנע שזאת חפרפרת אנושית".

מרציאנו: זאת האשמה מאוד חמורה. אתה בעצם אוצר שראש הממשלה או מי מאנשיו מפעילים פריצות ביודעין ומערך האזנות למטה של כחול לבן

יעלון: "זאת הסקת מסקנות שלך קרן, בואו נחכה ונראה. אני מפנה את הזרקורים למה שאני מבין קצת. אני מבין מודיעין, אני מבין ריגול, אני מפנה את הזרקורים למי יש אינטרס להוציא מידע כזה, קטוע, כל כך בעייתי, לכאורה, כדי להסיט את תשומת הלב. מי לא רוצה שנדון בנושא הצוללות? מי לא רוצה שנדון בדו"ח התחבורה החמור? מי לא רוצה שנדון במצב הביטחוני? זה הכל ספינים…

"אנחנו לא סתם התאגדנו שלושה רמטכ"לים, שר אוצר וחבר קבינט לשעבר, עם הבדלי השקפות כאלה ואחרים, והגענו למסקנה שהבחירות האלה גורליות. והבחירה פה היום פשוטה – האם לאפשר לנתניהו אחרי עשר שנים, להמשיך בשנאה, להמשיך בשחיתות, ואני אומר שהוא מושחת; להמשיך בהפקרות, להמשיך בזלזול באזרחי ישראל. אנחנו ישבנו והקמנו את הקמפיין על מצע, כי איכפת לנו מהאזרחים, מה לעשות בחינוך, בבריאות וכו'. הוא התנתק לחלוטין מהעם".

מרציאנו: יכול להיות שאתם פרנואידים? גנץ אומר ראש הממשלה מנסה להרוג אותי באופן הקלטות. אתה אומר, מישהו פורץ לנו למטה ויש חפרפרת סייבר. אתה יודע, זה נשמע קצת פרנואידי.

יעלון: "קודם כל, זה שפרנואידים לא אומר שלא רודפים אחרינו. את מבינה בעצמך למי יש פה אינטרס להוציא דברים באופן כל כך הזוי ולהשקיע בזה כל כך הרבה כסף. אבל כן, לוקחים ביטויים למיניהם. אני אומר 'אני מת לאכול עכשיו', אז אני מת? הסיפור הזה של להרוג וציטוטים כאלה זה לא לב העניין. זה לא באופן פיזי, נו באמת, חיסול פוליטי. מה, לא ראיתם חיסולים פוליטיים במדינת ישראל? מצליחים להסיט את הדיון מאיזו מדינה שאנחנו רוצים פה. אנחנו מדברים על זה שהמדינה הידרדרה לעברי פי פחת, גם במצב הפנימי קודם כל, בשיסוי, גם בפגיעה במוסדות הדמוקרטיים, במה אמורה להיות מדינה יהודית דמוקרטית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!