דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום הנראות הטרנסי

יום הנראות הטרנסית / "אל תסתכלו עלי - תראו אותי": קמפיין להקמת מרכז תעסוקה לקהילה הטרנסית

יום הנראות הטרנסי, המצויין ב-31.3 ברחבי העולם, יוקדש השנה בישראל בין השאר לגיוס כספים עבור הקמת מרכז לנשים טרנסיות, בו גם מרכז תעסוקה ייחודי | "צריך לנרמל את זה שטרנסיות נמצאות במרחב הציבורי ועובדות בעבודות כמו כולם", אומרת הפעילה הטרנסית לינור אברג'יל

מצעד הגאווה באשדוד. ארכיון (צילום: פלאש9)
מצעד הגאווה באשדוד. ארכיון (צילום: פלאש9)

יום הנראות הטרנסג'נדרי הבינלאומי שיצויין היום (ראשון), יוקדש בין השאר לגיוס כספים עבור מרכז ישראלי לנשים טרנסיות אשר יהווה גם מרכז תעסוקה עירוני ראשון בעולם לטובת הקהילה. כחלק מגיוס הכספים

מאז שנת 2008, מצוין מידי שנה ב-31 במרץ יום הנראות הטרנסג'נדרי, בו הקהילה הטרנסג'נדרת ברחבי העולם חוגגת ופועלת להעלאת המודעות לקיומם של טרנסג'נדריות, ג'נדרקווירים, ולמתלבטים במגדרם וזהותם, על כלל הקשת המגדרית ברחבי העולם.

בנות עמותת 'טרנסיות ישראל' עם 'תליון החירות' על צווארן (צילום: אילן ספירא)
בנות עמותת 'טרנסיות ישראל' עם 'תליון החירות' על צווארן (צילום: אילן ספירא)

אחד מהקשיים הרבים שחווים חברי הקהילה הטרנסית נוגע לתחום התעסוקה המהווה חלק מרכזי ורב ערך בחיי כל אדם. על פי נתוני נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, 64% מהקהילה הטרנסית חוותה אפליה בתעסוקה – פיטורים או אי התקבלות לעבודה על רקע טרנסופובי, ו-32% מהקהילה סובלות מהיעדר תעסוקה.

תחת הכותרת "אל תסתכלו עליי – תראו אותי"' יוצא לדרך הקמפיין בשיתוף קבוצת 'טרנסיות ישראל', שנועד לגייס מודעות וכספים להקמת המרכז גיוס הכספים. גיוס הכספים ייעשה באמצעות תרומות כלליות ובאמצעות מכירת 'תליון החירות', שעוצב על המעצב איתי לפיד שיצר שרשרת ותליון מיוחד יחד עם אורן ורמוס. לתליון ניתן השם 'תליון החירות' והוא מייצג הזדהות עם הקהילה הטרנסית ותמיכה במאמצים לתיקון האפליה נגד בני ובנות הקהילה. התליון הינו בצורת משולש ועליו מופיע הכיתוב: equality for trans / trans for equality.

תליון החירות 2 וורסיות אחת ליד השנייה. (צילום: עומר שלו)
תליון החירות 2 וורסיות אחת ליד השנייה. (צילום: עומר שלו)

לרכישה לחצו כאן

לינור אברג'יל, בת 35, שיזמה הקמת 'טרנסיות ישראל', בעלת חנות בדיזנגוף סנטר של פאות שמשמש מוקד עליה לטרנסיות שרוצות להתייעץ בנושאים שונים, מחדדת את הקושי בתעסוקה של נשים טרנסיות: "הבעיה המרכזית של הקהילה הטרנסית בהקשר של תעסוקה היא ההתמודדות עם החברה. דרוש אומץ ללכת ולבקש עבודה כשאת יודעת מראש שהסיכויים לא לטובתך. יצא לי לשוחח עם בעלי עסקים שאמרו לי שהם רוצים להעסיק טרנסיות אבל מפחדים מתגובת הלקוחות. וכך נוצר מצב שטרנסיות נאלצות לפנות לאפיקים אחרים, שבאפיקים אחרים אני מתכוונת לצערי למעגל הזנות.

צריך לנרמל את זה שטרנסיות נמצאות במרחב הציבורי ועובדות בעבודות כמו כולם. המרכז שעתיד לקום, יתן פתרונות לקהילה הטרנסית גם בתחום התעסוקה. חלק מהתוכנית היא הבאת 'מנטוריות תעסוקה' מהקהילה הטרנסית שתפקידן לתת מוטיבציה להרבה בנות שרוצות לצאת ממעגל הזנות ולמצוא עבודה נורמטיבית- צעד מרגש והכרחי."

אביהו מיזן, מנכ"ל המרכז הגאה בת"א: "כשליש מתקציב המרכז הגאה מושקע בקהילה הטרנסית. בתוך כך קיימים במרכז הגאה תכנית מנטוריות פורצת דרך לנשים טרנסיות ומרכז תעסוקה טרנסי ראשון מסוגו במדינת ישראל שמטרתו ברורה – מציאת מקומות עבודה רבים וידידותיים ככל האפשר לכמה שיותר חברות וחברי קהילה. המרכז כולל רכזת שעוזרת להכין קו"ח, להתכונן לראיונות, הכוונה תעסוקתית וכן רשימת מעסיקים טרנס-פרנדלי.  בתוך כך, שידוך בין מבקש התעסוקה לבין מקום העבודה הידידותי והמתאים ביותר. כמו כן, בימים אלה אנו שוקדים על תכנית מנטוריות טרנסיות אשר תלווה ותתמוך בצעירות טרנסיות בתחילת דרכן בכלל המישורים".

במקביל השיקה הבוקר עמותת 'מעברים – לשינוי בר קיימא לקהילה הטרנסית', שירות חדש, רשימת אנשי מקצוע ידידותיים כלפי הקהילה, מתחומי הבריאות, הטיפוח, הטיפול ועוד, שתאפשר לאסוף גם ביקורות והמלצות. פעמים רבות חשופה הקהילה לבורות ואף לטרנספוביה מצד נותני שירות ומטפלים.

לאחרונה העניקה מעברים פרסים לארבעה חברי כנסת על קידום זכויות הקהילה הטרנסג'נדרית: מירב בן ארי (כולנו) על פעולתה לתקצוב תכניות המיועדות לקהילה; דב חנין (חד"ש) על קידום חקיקה לטובת הקהילה; קארין אלהרר (כחול-לבן) על פעולתה למען הקהילה בתפקידה כיו"ר הוועדה לביקורת המדינה; וח"כ יעל גרמן (כחול-לבן) על פעולתה בעת שכיהנה כשרת הבריאות בממשלה הקודמת לשינוי והקלות בהתנהלות הוועדה לשינוי מין וקידום הכשרת מנתחים מומחים לתחום בישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!