דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כניסה לישראל

משפחה מחוץ לגבול / אזרחית ברזיל הנשואה לישראלי ובנם המשותף מוחזקים בנתב"ג: "זה סיוט"

השניים, שהגיעו לבקר את האב, מוחזקים בשדה התעופה כבר ארבעה ימים | מהמשפחה נמסר: "הילד חולה, היא לא עשתה כלום ומרגישה ששמו אותה בבית סוהר" | רשות האוכלוסין: "לא מצאנו אזכור לקשר המשפחתי. הם יכולים לטוס בחזרה ולא עושים זאת"

משפחת יוסף (צילום: באדיבות המשפחה)
משפחת יוסף (צילום: באדיבות המשפחה)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מריליה יוסף, אזרחית ברזיל הנשואה לישראלי, ובנם המשותף, מוחזקים בנתב"ג מיום חמישי, לאחר שהוחלט לגרשם כשנכנסו לארץ. זאת לא הפעם הראשונה שהם והילד מבקרים את האב בישראל, לפני כחצי שנה האם והילד ביקרו בישראל לשלושה חודשים וחזרו לאחר מכן לברזיל. החוק הישראלי קובע שכל ילד להורה אזרח ישראל הוא במהות אזרח ישראלי. ברשות האוכלוסין טוענים שאין כל ראייה לכך שהשניים נשואים ושהוא אבי הילד, אך מעורך דינה של האם נמסר כי בדרכון של הילד כתוב את שם האב, אמא שלו נושאת את שם המשפחה של האב, ולשניים יש תעודת נישואים.

ביום רביעי האב הגיש ערעור לבית הדין לעררים לפי חוק הכניסה לישראל ונדחה, ולאחר מכן הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב והגירוש עוכב. ביום חמישי האחרון, על אף שניתן צו מניעה לגירוש, העלו את האם ובנה למטוס ורק ברגע האחרון, לאחר שהתקשרו למשטרה ושוטר ראה את הצו, הורידו אותם מהטיסה, מאז הם נמצאים במתקן מעצר. מהמשפחה נמסר כי הילד חולה, וכי הם מוחזקים בתנאים קשים. סיבת הסירוב של רשות האוכלוסין לכניסתה של האם הוא "שיקולי מניעת הגירה בלתי חוקית", לאם יש ילדה נוספת, בת 9 שגרה בברזיל, לכן היא לא עוברת לגור עם בן זוגה בישראל.

משפחת יוסף (צילום: באדיבות המשפחה)
משפחת יוסף (צילום: באדיבות המשפחה)

מרי, הבת של האב, מספרת: "זה סיוט מה שהם עוברים, אנחנו על קוצים, מחכים להחלטה. הם באו לבקר שלושה חודשים. זה לא הגיוני. אתמול היא הצליחה להתקשר ולהגיד שאין טיטולים, נגמר האוכל, ישנים על מיטה מברזל, הילד דפק את הראש במיטה והכל התנפח, מתקלחים עם מגבונים כי יש רק מים קרים, היא לא יודעת לדבר עברית. זה לא תנאים סבירים. זה לא מגיע להם בכלל, היא באה לבקר בחגים, היא לא עשתה כלום, היא מרגישה ששמו אותה בבית סוהר, אבא שלי לא מפסיק לבכות. אבא שלי חוסך את הכסף לכרטיס, לא יהיה לו עכשיו כסף לעוד כרטיס, אחרי שחצי שנה הוא לא ראה את הבן שלו. הילד חיכה לראות את אבא שלו, חשוב לי להדגיש במידה ויחזירו אותה לברזיל אחרי כל מה שאנחנו עוברים הנזק יהיה בלתי הפיך, היא בחיים לא תסלח לנו, היא מבחינתה באה לראות את בעלה, ולאבא שלי לא יהיה עוד כסף לקנות כרטיס".

ברוכים הבאים לישראל, נמל תעופה בן גוריון. (EQRoy / Shutterstock.com)
ברוכים הבאים לישראל, נמל תעופה בן גוריון. (EQRoy / Shutterstock.com)

תגובת רשות האוכלוסין וההגירה: "מדובר באזרחית ברזילאית שנחתה בישראל עם בנה הקטין ובמהלך התשאול טענה כי היא מגיעה לבקר את בעלה ואבי בנה. מבדיקה במרשם האוכלוסין אין כל אזכור לכך שהוא נשוי או אבי הילד. כמו כן, לא פנה האזרח הישראלי להזמין את הנוסעת ואת בנה. השניים נחתו בשדה התעופה והציבו עובדה בפני הרשויות.  בתום תשאול מקיף, הוחלט לסרב כניסתה וכי אם הישראלי יחפוץ בכך, יזמינו בהליך מסודר.  נבהיר כי ערעור לבית הדין לעררים על ההחלטה נדחה אף הוא. הבהרה נוספת- הם אינם עצורים אלא מסורבי כניסה שיכולים לטוס חזרה בכל רגע אך לא עושים זאת."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!