דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

מטפלים ומותקפים / העובדים הסוציאליים חזרו לרחובות: "אין לנו את הפריבילגיה לוותר"

עשרות עובדים הפגינו בצומת הרחובות ארלוזורוב ונמיר בתל אביב, כנגד מה שהם מכנים "סחבת" במו"מ בנושא ביטחונם האישי | ביום רביעי הקרוב ייפגשו אנשי איגוד העו"סים ונציגי משרד האוצר לדיון נוסף בנושא

הפגנת העובדים הסוציאליים בתל אביב, אפריל 2019. (צילום: טל כרמון)
הפגנת העובדים הסוציאליים בתל אביב, אפריל 2019. (צילום: טל כרמון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות עובדים סוציאליים חסמו הבוקר (שני) את צומת הרחובות ארלוזורוב ונמיר בתל אביב, במחאה כנגד מה שהם מכנים "הסחבת במשא ומתן מול משרד האוצר בנושא הבטחת ביטחונם האישי של העובדים הסוציאליים למול מקרי האלימות הרבים". ביום רביעי הקרוב אמורים העובדים הסוציאליים להיפגש עם נציגי משרד האוצר לדיון בנושא.

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני אמרה למפגינים כי "המקצב איטי מדי ולצערנו יש הרבה מקרי אלימות. המאבק יהיה ארוך, ואין לנו את הפריבילגיה לוותר, אני בטוחה שהנחישות שלנו תנצח, השאלה היא רק מתי".

הפגנת העובדים הסוציאליים בתל אביב, אפריל 2019. (צילום: טל כרמון)
הפגנת העובדים הסוציאליים בתל אביב, אפריל 2019. (צילום: טל כרמון)

לדבריה, "ביום רביעי יש לנו פגישה נוספת באוצר אחרי שהפגישה בוטלה בעקבות הלחצים שאנחנו מפעילים היא נקבעה מחדש, אנחנו כבר רוצים לראות תוצאות ומיד לאחר מכן להיכנס למשא ומתן על השכר. אנחנו לא נוותר עד שתהיה לנו מוגנות מלאה ותנאי עבודה ראויים".

הלילה שרפו אלמונים את המחלקה לשירותים חברתיים ביישוב ערערה שבנגב. מחלקה נשרפה כליל, ונגרם נזק רב לציוד במקום, והנושא נמצא בבדיקת המשטרה. בשבועיים האחרונים נחשפו העובדות הסוציאליות לגל קשה נוסף של מעשי אלימות ברחבי הארץ. הצתת לשכת הרווחה בעמנואל, התקפת עו"ס בתחנת משטרה בעילוט, התקפת עו"ס במרכז קשר בירושלים, התקפת עו"ס בזמן דיון בביהמ"ש בת"א והתקפת עו"ס בלשכת רווחה בירושלים.

אלמונים שרפו את המחלקה לשירותים חברתיים ביישוב ערערה שבנגב. (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)
אלמונים שרפו את המחלקה לשירותים חברתיים ביישוב ערערה שבנגב. (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

כזכור, ב-17 בדצמבר הודיעו שר האוצר משה כחלון, שר הרווחה חיים כץ וחרמוני, על כניסה למשא ומתן מואץ של שלושה חודשים בנושא המוגנות, זאת לאחר מספר רב של אירועי תקיפה ואלימות נגד עובדות סוציאליות. לפי ההודעה אז, היו אמורים הצדדים להגיע להסכמות תוך שלושה חודשים. לאחר מכן ובתיאום עם ההסתדרות, היו אמורים להיפתח גם נושאים כלכליים כמו תנאי השכר והעומסים. ענבל חרמוני אמרה אז כי "היום פרצנו את הדרך שבסופה העובדים יהיו מוגנים מאלימות ויזכו לשכר הולם ותנאי עבודה ראויים. כעת האחריות היא על צוותי המשא ומתן. שיתוף פעולה יענה בשותפות אמיתית מצידנו". פרק הזמן שהקציבו הצדדים הסתיים, כאמור, ללא תוצאות, ובאיגוד הודיעו כי יחזרו להפגין ברחובות. 

שר הרווחה, חיים כץ ויו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני (צילום: יונתן זינדל/פלאש90 ויאיר מייהאוס סטודיו זוז)
שר הרווחה, חיים כץ ויו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני (צילום: יונתן זינדל/פלאש90 ויאיר מייהאוס סטודיו זוז)

מהאיגוד נמסר כי בשלושת החודשים האחרונים מנהל איגוד העובדים הסוציאליים משא ומתן אינטנסיבי מול משרד האוצר בנושא מוגנות העובדים. "איגוד העובדים הסוציאליים שכר ייעוץ כלכלי וייעוץ בנושא האבטחה על מנת לשים תכנית מקצועית, בעלת היתכנות ביצועית, על שולחן המשא ומתן."

יש לציין כי לצד העיכובים במשא ומתן, האלימות נמשכת. בשבועיים האחרונים נחשפו העובדות הסוציאליות לגל קשה נוסף של מעשי אלימות ברחבי הארץ: הצתת לשכת הרווחה בעמנואל, התקפת עו"ס בתחנת משטרה בעילוט, התקפת עו"ס במרכז קשר בירושלים, התקפת עו"ס בזמן דיון בבימ"ש בת"א והתקפת עו"ס בלשכת רווחה בירושלים.

ממשרד האוצר נמסר: "אנו מופתעים מהפרסומים הכוזבים בנוגע לאי התקדמות התהליך, שכן כבר שלושה חודשים שהצוותים המקצועיים משרדי האוצר, הרווחה, מרכז השלטון המקומי ואיגוד העו"סים עובדים במטרה להגיע להסכמות, כשעוד השבוע צפויה ישיבה נוספת בנושא. צר לנו כי איגוד העובדים הסוציאליים בוחר לפנות לתקשורת במקום להמשיך בדיונים העניינים. איומי שביתה אינם דרך לקידום פתרון ראוי ומוסכם לנושא ואנו קוראים לארגון העו"סים לא לנצל את כוחו ולפגוע דווקא באוכלוסיות המוחלשות בישראל שלא לצורך."

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!