דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מגה

מגה / בית הדין אישר את החלטת הנושים: מגה תמכר ליינות ביתן

על פי ההחלטה תמכר רשת מגה ליינות ביתן בשלמותה, ללא פיטורי עובדים. הנושים קיבלו את ההחלטה ברוב מוחץ של 89%. ניסנקורן: "החלטה שמצילה 3,500 משפחות ממעגל האבטלה". ההחלטה טעונה אישור על ידי רשות ההגבלים

"מוקדם להגיד אם הרכישה היא חדשות טובות לכ-3,500 העובדים". צילום: פלאש 90
"מוקדם להגיד אם הרכישה היא חדשות טובות לכ-3,500 העובדים". צילום: פלאש 90
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נאמני מגה העבירו אתמול (ראשון) לבית המשפט המחוזי בלוד את תוצאות הצבעת אסיפת הנושים – רוב מוחץ של הנושים והספקים תומכים במכירת מגה לרשת יינות ביתן. "הנושים אמרו את דברם ובקול צלול וברור" נכתב. 89% ממניין הנושים, המחזיקים ב-98% מערך החוב של מגה תמכו בהצעה. "מדובר בתשובה מהדהדת, של הרוב השקט והמוחלט של הנושים, אשר הביעו בכך את תמיכתם בשיקול דעתם של הנאמנים ובהחלטות בית המשפט, לבחור בהצעת יינות ביתן ובמדיניות של וודאות ויציבות".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על אישור בית המשפט להצבעת הנושים למכירתה של רשת מגה ליינות ביתן, ואמר כי "זו הבעת אמון חשובה בעתיד הרשת וביציבותה. נזכיר כי מאחורי תמיכתם החד-משמעית של הנושים, ניצבת גם החלטה שמצילה 3,500 משפחות ממעגל האבטלה".

חברת ריבוע נדל"ן, החברה האחות של חברת מגה בבעלות הריבוע הכחול, הצביעה כנגד ההצעה, זאת לאור העובדה שהיא צפויה בין כה וכה להחזר חובה על ידי מגה או ריבוע הכחול. הנאמנים 'נטרלו' את הצבעת ריבוע נדל"ן, בשל  היותה 'מצביע נגוע', בעל 'אינטרס זר'. זאת בשל שורת מסמכים שהוצגו בפני בית המשפט המראים כי מארג האינטרסים בפירמידת האחזקות הובילו בעבר לפגיעה מתמשכת במגה באמצעות חיובה בדמי שכירות מופרזים, שהינם לתועלת רבוע נדל"ן ורבוע כחול. "בעוד שנושים בוחנים את שיעור הדיבידנד שיקבלו, וודאות ויציבות ההסדר הצפוי, אל מול האלטרנטיבות האחרות בחדלות פירעון, הנושים הנגועים שמים לנגד עיניהם, מטבע הדברים, גם אינטרסים זרים, כגון ניסיון להטיב עם בעלי השליטה, להתנקות מאחריות, להרחיק עצמם מאחריות לקריסה ולנזקם של הנושים וכיוצא באלה" נכתב. עם זאת הדגישו הנאמנים כי גם במידה והצבעת ריבוע נדל"ן היתה נספרת היתה ההצעה זוכה לרוב של מחזיקי 87% מערך החוב.

לפני ההצבעה הודיעה רשת יינות ביתן כי אין בכוונתה להפחית את הצעתה במידה והממונה על ההגבלים העיסקיים יורה עליה למכור חלק מסניפיה על מנת להגן על התחרותיות. כמו כן הגדילה הרשת את הצעתה ל-455 מיליון ש"ח.

נחום ביתן, מנכ"ל ובעלי רשת יינות ביתן: "בשבוע האחרון נעשו מאמצים על מנת להגיע להבנות עם הספקים, ואני בטוח כי ההחלטה לתמוך בנו הייתה נכונה. אנו מודים על התמיכה והאמונה בנו לאורך כל הדרך בשיתוף הנאמנים, עובדי מגה וההסתדרות.
בית המשפט אמר את דברו לאורך כל הדרך, ואני שמח שהספקים גיבו היום את החלטת בית המשפט ותמכו ברשת יינות ביתן. אנחנו ממתינים להחלטת הממונה על ההגבלים לטובת השלמת הרכישה. אנו נרגשים מאוד, הדרך מאתגרת אבל קיבלנו החלטה מושכלת, מקצועית ואני מאמין בכל ליבי שבסופו של דבר כל הנוגעים בדבר יהיו שבעי רצון. הוכחנו ונמשיך להוכיח שאנו חברה יציבה. יש בי שמחה להמשיך ולהעסיק 3500 עובדים, אני מבקש לנצל את ההזדמנות ולהודות לעובדי יינות ביתן ולהנהלה שעומדת מאחוריי ותמכה בי. לאחר שבועות לא פשוטים, אנו נתחיל במלאכה להבראת הרשת".

סניף מגה בעיר בירושלים. ארכיון. צילום: ליאור מזרחי \ פלאש 90
סניף מגה בעיר בירושלים. ארכיון. צילום: ליאור מזרחי \ פלאש 90

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!