דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הליכוד

בחירות 2019 / היועמ"ש ל'כחול לבן': חלה חובת הזדהות בעת תעמולה, אך העתירה לא מבוססת

לאחר פרסום תחקיר הבוטים, הגישה כחול לבן עתירה לוועדת הבחירות המרכזית תחת הטענה כי יש להורות לליכוד להימנע ממימון והפעלת חשבונות העוסקים בתעמולה ברשתות החברתיות | היועמ"ש חיזק את טענת 'כחול לבן' אך טען כי לא הציגו די סימוכים לטענה כלפי מפלגת הליכוד

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. לא ברור כיצד חוות הדעת תשפיע על ההליך המשפטי (צילום: פלאש90)
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. לא ברור כיצד חוות הדעת תשפיע על ההליך המשפטי (צילום: פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

היועמ"ש על עתירת הבוטים: קיימת חובת הזדהות בחוק הבחירות, אך עתירת כחול-לבן לא ביססה די הצורך קיומה של תעמולה בלתי חוקית על ידי הליכוד.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הגיב אתמול (שלישי) לבקשת כחול-לבן ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, להוציא צו המורה לליכוד להימנע ממימון והפעלת חשבונות ברשתות החברתיות ולהימנע מפרסום תעמולה אסורה באמצעות חשבונות אלה. זאת, בעקבות הפרסום אמש לפיו הליכוד מפעיל רשת חשבונות מזויפים המהדהדת את מסריהם ברשתות החברתיות.

מסיבת עיתונאים של הליכוד, 1 באפריל 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
מסיבת עיתונאים של הליכוד, 1 באפריל 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

בתגובת היועמ"ש נאמר כי במישור המשפטי, בהתאם לחובת ההזדהות שבחוק הבחירות, כפי שפורשה ויושמה החלטת יו"ר ועדת הבחירות גם ביחס לפרסומים באינטרנט, חלה חובת זיהוי כאשר גורם מפלגתי מפעיל חשבונות משתמש ברשת הטוויטר לצורך פרסום תעמולת בחירות.

עם זאת, אמר היועמ"ש כי העתירה שהגישה כחול-לבן לא מבססת ברמה הראייתית הנדרשת את מה שנטען במסגרתה. לדברי היועמ"ש, העתירה לא הצליחה לבסס די הצורך, ברמה העובדתית והראייתית, את הטענה כי מתבצעת בפועל תעמולת בחירות באמצעות חשבונות ברשתות החברתיות, במימון הליכוד, ללא זיהוי כנדרש.

"אף אחד הוא לא פייק"

כזכור, בתחקיר שפורסם אמש ב"ידיעות אחרונות" ו"הניו יורק טיימס", נטען כי כ-2.5 מיליון ישראלים נחשפו למסרים שהופצו על ידי רשת רחבה של חשבונות מזויפים. במסגרת פעילות הרשת, החשבונות המזויפים הפיצו יותר מ-130 אלף מסרים המשבחים את ראש הממשלה נתניהו ומנגד מכפישים את יו"ר כחול-לבן, בני גנץ. בתחקיר הודגש שלא נמצא קשר ישיר בין קמפיין הליכוד לחשבונות – אולם בנו של ראש הממשלה, יאיר, וגורמים בצוות הקמפיין נוהגים לשתף אותם.

בתגובה, קיים אתמול נתניהו מסיבת עיתונאים, בה דחה את הטענה כי מדובר ברשת של חשבונות מזויפים, ואף הציג את חלק ממפעילי חשבונות הטוויטר. נתניהו אמר במסיבת העיתונאים כי "בעזות מצח והתנשאות הם משקרים, ואומרים שאתם לא אמיתיים. היום הם פרסמו כתבת שער, שכל התמיכה בנו פיקטיבית, והביאו כמה דוגמאות להוכיח את זה. כמעט כל הדוגמאות התגלו כאנשים אמיתיים. יש להם שם, פנים, משפחות, והכי גרוע – יש להם דעות משלהם. אף אחד הוא לא פייק. כולם אמיתיים".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!