דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל עולמי

כדורגל עולמי / "הדרך הטובה ביותר להלחם בגזענות": השיעור החשוב של אוהדי הכדורגל

זמן קצר לאחר שנשיא אופ"א אמר כי על שופטי הכדורגל להפסיק משחק על קריאות גזעניות, נהמו אוהדי קליארי לעבר שחקני יובנטוס האפריקאים | את הנקמה הגיש להם החלוץ מויסה קן על טיל

כוכב נבחרת איטליה הצעיר מויסה קן (צילום: Enrico Locci/Getty Images).
כוכב נבחרת איטליה הצעיר מויסה קן (צילום: Enrico Locci/Getty Images).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

במהלך הכנס הראשון של אופ"א בנושא "משחק שוויוני" שנערך בלונדון, הודה נשיא אופ"א אלכסנדר ספרין כי הוא מרגיש "בושה" על האירועים האחרונים של גזענות בכדורגל, וביקש משופטי הכדורגל ברחבי אירופה להפסיק משחקים ברגע שהאוהדים מתחילים להשמיע נהמות ואמירות גזעניות כלפי שחקנים. כמה שעות מאוחר יותר התעללו אוהדי קבוצת קליארי בכוכבי יובנטוס האפריקאים בלז מטווידי וכוכב נבחרת איטליה הצעיר מויסה קן.

מאבקם של שחקני כדורגל אפריקאים באירופה לשוויון ומיגור הגזענות מתחיל להביא לתוצאות חיוביות. שחקנים כמו בלז מטווידי, קאלום הדסון אודוי, קווין-פרינס בואטנג מעל כולם כוכב נבחרת אנגליה וסיטי ראחים סטרלינג, ממשיכים לדבר להתנגד לגזענות כלפי שחקנים במגרשי הכדורגל. עד כה נעשה מעט מדי למנוע נהמות והתעללויות גזענית נוספת, אך אמירותיו של נשיא אופ"א מצביעות על כך שהאדישות ועצימת העיניים של מנהלי הכדורגל מתחילה להעלם.


ספרין אמר במהלך הכנס "אני מתבייש שבשנת 2019, אנחנו צריכים לקיים כנס שמדבר על גיוון. ברגע שיפסק המשחק ו-90% מהאוהדים הנורמלים באיצטדיון יבינו שזה בגלל הגזענות, הם יבעטו את המטומטמים האלו החוצה. צריך לזכור שאנחנו ב-2019 ולא 100 שנים אחורה. זה מדאיג לראות מנהיגים ופוליטיקאים ברחבי העולם משתמשים בגזענות ככלי משחק המשמש אותם."

אתמול (שלישי) במהלך משחק הליגה האיטלקית בין קבוצת יובנטוס לקליארי, נהמו אוהדי קליארי  כנגד שחקני יובנטוס בלז מטווידי וכוכב נבחרת איטליה הצעיר מויסה קן. למרות זאת, לא העזו שופטי המשחק להפסיק את המשחק ולרדת מהדשא. התשובה של קו הגיעה בדקה ה-85, כאשר לאחר שכבש לרשת קילארי, רץ החלוץ לעבר אוהדי הקבוצה ונעמד בזרועות פתוחות מולם. לאחר המשחק ציין קן בחשבון הטוויטר לצד התמונה של חגיגת השער את הכיתוב, "הדרך הטובה ביותר להילחם בגזענות".

רק לפני שבועיים עזב את המגרש שחקן הכנף סרז'יניו מקבוצת חורחה ווילסטרמן מהליגה הבכירה בבוליביה לאחר שנמאס לו מהקריאות הגזעניות של אוהדי קבוצת בלומינג. בדקה ה-84 כשקבוצתו בעשרה שחקנים ומפסידה את המשחק בתוצאה 2:0. החליט הברזילאי לעזוב את המגרש. אפילו נשיא בוליביה, אבו מורלס, כבר הספיק להתנצל: "הסולידריות שלנו עם סרז'יניו, שחקנה של חורחה ווילסטרמן שעזב את המגרש אתמול, כמחאה אחרי שקיבל קריאות גזעניות מאוהדים רעים. כדורגל הוא ספורט שמאחד בני אדם, אנחנו חייבים לא לאפשר סוג כזה של אפליה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!