דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

השבת באומל ז"ל / פוטין: "אנשיי הם שמצאו את גופת חלל צה"ל" | נתניהו: "הסיוע לא יישכח"

פוטין: "עשינו זאת כדי שמשפחתו תוכל להניח זר על הקבר שלו" | נתניהו אמר כי פנה לנשיא סוריה פוטין לפני שנתיים בבקשה אישית שיעזור בנושא | ראש אמ"ן: "הישג של קהיליית המודיעין כולה"

ראש ממלשת ישראל בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדמיר פוטין במפגש בקרמלין. 4 באפריל 2019. (AP Photo/Alexander Zemlianichenko, Pool)
ראש ממלשת ישראל בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדמיר פוטין במפגש בקרמלין. 4 באפריל 2019. (AP Photo/Alexander Zemlianichenko, Pool)

אנשיי הם שאיתרו את את הקבר של רב-סמל זכריה באומל ז"ל, לוחם צה"ל שנפל בקרב סולטן יעקוב במלחמת לבנון הראשונה ב-1982 והוכרז כנעדר מאז, כך אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתם הבוקר במוסקבה (חמישי). לדבריו "הכוחות שלנו, בתיאום עם הכוחות הסורים, מצאו את גופתו של החייל זכריה באומל. עשינו זאת כדי שמשפחתו תוכל להניח זר על הקבר שלו. לא היה פשוט לחיילים שלנו למצוא את גופות הישראלים הנעדרים".

נתניהו השיב ואמר כי הוא "מבקש להודות לך ולצבא רוסיה על הסיוע. הוא לא יישכח. המשפחות היו בסערת רגשות. כשסיפרתי להם על ההחלטה שלך ושחיילים רוסים עשו פעולות תוך כדי סיכון חיים הם התרגשו והיו פעורי פה". עוד הוסיף ראש הממשלה כי: "לפני שנתיים פניתי בבקשה אישית שתעזור לנו למצוא את השרידים מתוך שותפות גדולה, ואתה נענית מיד ואמרת שאתה תפעל באופן אישי" הוסיף. "הבאת לנו את זכריה באומל, והוא ייטמן בירושלים. אני רוצה להודות לך בשמי ובשם אזרחי ישראל".

רב-סמל זכריה באומל ז״ל (צילום: דובר צה"ל)
רב-סמל זכריה באומל ז״ל (צילום: דובר צה"ל)

המתאם לעניין השבויים והנעדרים, בכיר שב"כ לשעבר ירון בלום, אמר כי "כמו במקרה של נעדרי סולטן יעקוב – לא ננוח ולא נשקוט עד שנביא הביתה גם את הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. לא כל מה שאנחנו עושים ולא כל המנופים שאנחנו מפעילים מגיעים לידיעת הציבור, אבל מדינת ישראל לא תשקוט ולא תנוח עד שישובו הביתה".

המאמץ המשותף והממושך שהוביל למציאת גופתו של נעדר קרב סולטן יעקב

"ביום שבו אנו משיבים את גופתו של רס"ל זכריה באומל ז"ל לארצו, אני חש גאווה מקצועית כראש אגף המודיעין בצה"ל והתרגשות גדולה כשריונר", כתב הבוקר ראש אמ"ן, האלוף היימן.

"הקרב ההוא במלחמת לבנון הראשונה פער פצע בחיל השריון. כולנו למדנו את לקחי הקרב כשהיינו חיילים צעירים. התבגרנו ויצאנו לשדה הקרב, אך היה קשה לדמיין את הסיטואציה הקשה שאליה נקלע הגדוד באותו הלילה. קרב סולטן יעקוב היה ועודו שיעור חשוב ותזכורת קשה עבור כולנו. החזרת גופתו של זכריה למנוחת עולמים היא הישג של קהיליית המודיעין כולה. עשייה חשאית רבת שנים, שהחלה עוד בתקופתם של רב-אלוף אביב כוכבי, אלוף הרצי הלוי וקודמיהם, והמשיכה גם בימים אלה, על ידי אנשי מודיעין נמרצים, מקצועיים ויצירתיים שפעלו ללא לאות במשימה רגישה ומרגשת. הצלחתם היא תוצאה של חיבור פיסות מידע שנאספו לאורך השנים, וניצול הזדמנות העולה על כל דמיון".

"עשייה זו היא מסר לחיילי צה"ל ומשפחותיהם – צה"ל, קהיליית המודיעין ואגף המודיעין לא יוותרו, וימשיכו לעשות הכול בכדי להחזיר את כל חיילנו הנעדרים הביתה. המשימה בוצעה אך עדיין לא הושלמה – מחובתנו להשיב את יתר נעדרי הקרב, יהודה כץ וצבי פלדמן, ואת יתר נעדרי צה"ל וחלליו שמקום קבורתם לא נודע. חיל השריון הציב את ערך הרעות במרכז. הרעות היא המחויבות לגורלנו של האחר ולהצלחתו במשימה והיא נמדדת במעשים ולא בדיבורים. אני מאמין שהמעשה שנעשה עתה – השבת גופתו של זכריה ז"ל לקבר ישראל – הוא הביטוי הטוב ביותר לרעות המאפיינת את השריונאים. משפחת באומל היקרה, צה"ל מחבק אתכם ברגעים מורכבים אלה. זכריה, השבנו אותך הביתה לאחר 37 שנים, זכרנו ונמשיך לזכור גם את רעיך לנשק", סיכם האלוף היימן.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!