דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צרכנות

צרכנות / קנס של כ-600 אלף שקלים על חברה המשווקת שירותי טלוויזיה למגזר הרוסי

לפי הרשות להגנת הצרכן, חברת טופ בי קום הטעתה צרכנים בחוזי המכירה ובאתר האינטרנט שלה | ברשות מזכירים: במכר מרחוק ניתן להחזיר מוצר חשמלי תוך 14 יום - גם אם חובר לחשמל

משתמש במחשב, אילוסטרציה. (תמונה מתוך pixabay)
משתמש במחשב, אילוסטרציה. (תמונה מתוך pixabay)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (חמישי) כי תטיל קנס בסך 616,400 שקלים על חברת טופ בי קום, המשווקת שירותי טלוויזיה למגזר הרוסי, וזאת לאחר שהטעתה את הצרכנים בחוזי המכירה ובאתר האינטרנט שלה.

חקירת החברה החלה בעקבות עבודת מודיעין ותלונות שהתקבלו מצרכנים על הטעיה בנושא ביטול עסקה, אי הצגת פרטים, והטעיה באתר החברה על היקף המכירות בחברה.

חברת טופ בי קום מפעילה את האתר האינטרנט telenext.tv פונה בעיקר לדוברי רוסית, ומציע להם חבילת צפייה ב-300 ערוצים, אתרים, תכניות לפי הזמנה ולספריות וידאו דרך הטלוויזיה בשפה הרוסית באמצעות מזרים מידע (סטרימר) הפועל על ידי גישה לאינטרנט.

השיווק נעשה לרוב באמצעות חלוקת פליירים, פרסומות בעיתונות ובאמצעות המדיות השונות. ביצוע העסקאות היה נעשה באמצעות הגעה לחברה, בשיחות טלפון ובביתו של הצרכן. לאחר יצירת קשר טלפוני עם הצרכן תואם מועד להגעת נציג החברה לביתו של הצרכן. עם הגעת נציג החברה לבית הצרכן, היה הנציג מתקין את המכשיר (מזרים המדיה) ומדגים לצרכן את יכולותיו, במידה והצרכן היה מעוניין ברכישת השירותים היה נדרש לחתום על הסכם מול החברה.

ההסכם היה חסר על פי חוק בפרטים כמו כתובת העוסק ומס' הזיהוי שלו, התכונות העיקריות של המכשיר או השירות, מחירו הכולל של המוצר, מועד אספקת המוצר, שיעורי הריבית השנתית וההצמדה (בעסקת אשראי).

מהחקירה עולה כי הטעתה בזכות הביטול – בהסכם מול החברה נכתב כי ביטול יתאפשר תוך 14 ימים במידה ולא היה שימוש או חיבור של המכשיר לחשמל – הדבר מנוגד לחוק, שכן בעסקת רוכלות ומכר מרחוק ניתן לבטל אף אם המכשיר היה בשימוש וחובר לחשמל.

עוד עולה כי הייתה הטעיה באתר החברה (אי הצגת פרטים נדרשים) – באתר האינטרנט של החברה לא הוצגו פרטים כפי שהחוק דורש: פרטי העוסק ומס' הזיהוי שלו, מחיר השירות ותנאי התשלום, התקופה שבה ההצעה תהיה בתוקף, פרטים בדבר זכות הביטול של הצרכן.

בנוסף נמצאה הטעיה באתר החברה (גילוי פרט מהותי) – בנוסף הוצג מונה בתחתית המסך המציג לצרכן את מספר ההזמנות לכאורה שבוצעו בחברה – למעלה מ 23,000 הזמנות (במועד החקירה) למרות שבפועל מספר ההזמנות עמד על כ- 2,000 בלבד.

לחברה אין הפרות קודמות ולכן העיצום הכספי הופחת ב 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (במקור הסכום היה 770,500 ₪ ופחת ל 616,400 ₪). לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "הרשות ממשיכה להילחם בתופעה בה עוסקים עושים שימוש בפרקטיקות שונות כנגד הצרכנים ובמיוחד הפגיעים, במקרה דנן נעשתה הטעייה באתר האינטרנט של החברה ובחוזי המכירה עליהם החתימו את הצרכנים בנוגע לאפשרות הביטול של הצרכנים ופרטים אודות החברה. הטלת העיצום תמשיך להבהיר לעוסקים כי הרשות לא תאפשר את רמיסת זכויות צרכנים תוך הפרת החוק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!