דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל עולמי

כדורגל עולמי / כשחברת קוסמטיקה דואגת לשוויון: המקרה המוזר של כדורגל הנשים בארה"ב

חברת 'לונה בר' תרמה 718,750 דולר לנבחרת הנשים בארה"ב, במטרה להשוות את סכומי הבונוסים אותם מקבלות השחקניות לאלו של השחקנים | הכדורגלניות האמריקאיות נמצאות במאבק ארוך על שווי הזכויות שלהן לאלו של הגברים

שחקניות נבחרת ארה"ב בכדורגל לנשים לפני שמחק מול נבחרת פורטוגל. 8 בנובמבר 2018 (AP Photo/Armando Franca)
שחקניות נבחרת ארה"ב בכדורגל לנשים לפני שמחק מול נבחרת פורטוגל. 8 בנובמבר 2018 (AP Photo/Armando Franca)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים בכדורגל של ארה"ב ממשיכה לזכות לתמיכה ציבורית רחבה במאבקה החברתי ליחס שווה בין כדורגל הנשים לגברים בארה"ב. השבוע זכו שחקניות הנבחרת בתשלום בונוס של 718,750 דולר מחברת הקוסמטיקה "לונה בר", במטרה להשוות את סכומי הבונוסים אותם מקבלות שחקניות נבחרת הנשים, לאלו של נבחרת הגברים. במקביל, היום (חמישי) זכו שתי שחקניות הנבחרת לינדסי הוראן ומלורי פיו, ילידות קולורדו לכבוד, כשהתבשרו שרחוב בעיר דטרויט ייקרא על שמן.

שחקניות נבחרת ארה"ב זכו לבונוס החשוב בשבוע שבו צוין ברחבי העולם "יום השכר השוויוני". כוכבת נבחרת ארה"ב אלכס מורגן הסבירה ל-ESPN את החלטה של 'לונה בר' להיות חלק מהמאבק לסגירת הפער הכלכלי מגדרי בין נבחרות הגברים והנשים בארה"ב "הם רוצים לסגור את הפער. הם רוצים להיות בחזית התנועה הזאת".

המנהלת המקצועית של איגוד הכדורגלנים האמריקאי בקה רוקס הוסיפה "בטקס שנערך ע"י 'לונה בר', קיבלו השחקניות את הצ'ק המובטח והבטיחו עוד ניצחון קטן על המנגנון של התאחדות הכדורגל האמריקאית, המסרבת לשלם שכר שוויוני על בסיס אפליה מגדרית בבונוסים והכספים שמשלמים לשחקני נבחרות הגברים והנשים בארה"ב."

חברת 'לונה בר' ציינה באתר האינטרנט שלה את המחווה והוסיפה לו הצהרה רשמית "שוויון לא יכול לחכות למחר. אנחנו אוהבות לראות כאשר נשים קשוחות בוחרות לעמוד על מה שמגיע להן. אז זה לא מפתיע שאנחנו מביטים ביראת כבוד בנבחרת הנשים בכדורגל של ארה"ב – ואיך הן ממשיכות להילחם עבור מה שנכון. הן מייצגות נשים ברחבי העולם, אשר עושות את אותה העבודה כמו גברים, אך מקבלות תשלום נמוך יותר. הסיפור שלהן הצית בנו את האש לעשות משהו לשנות את זה."

בתחילת חודש מרץ שחקניות נבחרת הנשים של ארה"ב בכדורגל הגישו תביעה פדרלית נגד התאחדות הכדורגל האמריקאית, בגין אפלייה על בסיס מגדרי. התביעה טוענת ש-28 שחקניות הסגל הרחב של נבחרת הנשים מופלות לרעה ע"י המעסיק שלהן (ההתאחדות האמריקאית), ביחס לתנאים הסוציאלים והמשכורות להם זוכים שחקני הכדורגל של נבחרת הגברים.

על פי מסמכי בית המשפט, כל 28 שחקניות אליפות העולם האשימו את התאחדות כדורגל של ארה"ב במשך שנים של "אפליה מגדרית ממוסדת", והדגישו שזה לא רק עניין פערי השכר, אלא גם נושאים כמו תנאים סוציאלים, טיפול רפואי ותנאי ההתניידות לתחרויות. בכתב התביעה נכתב "התאחדות הכדורגל האמריקאית נכשלה לחלוטין בקידום שוויון בין המינים, היא סירבה בעקשנות להתייחס לעובדות שלה, החברות בנבחרת הנשים באופן שווה לעובדיה הגברים החברים בנבחרת הגברים".

השחקניות הגישו תביעה אישית, בעקבותיה פרסמו ארגון שחקני הכדורגל האמריקאי שהוא אינו מעורב בהגשת התביעה, אך תומך בה ובדרישה לביטול האפליה המגדרית בכדורגל האמריקאי. "התביעה היא מאמץ מצד התובעים לטפל בנושאים חמורים אלה, באמצעות מימוש זכויותיהם האישיות. איגוד השחקנים מצידו ימשיך לחפש דרכים לשיפור בשכר ובתנאי העבודה, באמצעות תהליכי ניהול העבודה והסכמים הקיבוצים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!