דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / לראשונה: בבית"ר ירושלים הודיעו רשמית על הקמת קבוצת נשים

לאחר שמועדוני הכדורגל הגדולים פירקו את קבוצות הנשים ב-2003, החליטו בבית"ר להקים קבוצה, שתשחק בעונת 2019/20 בליגה הלאומית | הודעת המועדון: "קבוצת הנשים תהפוך לספינת דגל לכדורגל בכלל ולכדורגל נשים בפרט"

השקת קבוצת הנשים של בית"ר ירושלים
(קרדיט: בית"ר ירושלים)
השקת קבוצת הנשים של בית"ר ירושלים (קרדיט: בית"ר ירושלים)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים הכריזה היום באופן רשמי על הקמת קבוצת הנשים שתשחק בעונת 2019/20 בליגה הלאומית. קבוצת הנשים תקום תחת עמותה אחרת, אך ניהול משותף עם קבוצת הגברים. בית"ר הופכת לקבוצת הגברים הבכירה הראשונה בישראל שמקימה קבוצת נשים מאז פירוקן בשנת 2003.

בשנים הראשונות של כדורגל הנשים בישראל בין השנים 1998-2003, כל הקבוצות הגדולות הקימו מחלקות נשים שהתחרו בניהן בליגת הנשים הבכירה. מועדוני על כמו מכבי חיפה, מכבי ת"א, הפועל ת"א ובית"ר ירושלים הביאו את אנשי המקצוע הטובים ביותר, ויצרו תנאים לפריחתה הראשונית של ליגת הנשים הישראלית. בעקבות חוסר תמיכה של התאחדות הכדורגל בכדורגל הנשים, החליטו המועדונים לסגור את קבוצות הנשים שלהן. החלטה של בית"ר ירושלים, לפתוח מחדש את קבוצת הנשים לאחר 16 שנה, הוא צעד מהפכני שיכול לתת לכדורגל הנשים בישראל את התמיכה הנדרשת להפוך לכמה שיותר איכותי ומקצועני.

אחת היוזמות של הקמת הקבוצה עפרי ארליך, כתבה על כך בעמוד הפייסבוק שלה: "בית"ר ירושלים, אחת מהקבוצות החזקות והמפוארות בליגה, הולכת להקים קבוצת נשים מקצועית. יש פה אמירה חשובה וצעד שהולך לשנות את פני כדורגל הנשים בארץ. לא עוד קבוצות קטנות בבעלות עמותות פרטיות מתקשות לשרוד כלכלית, אלא מועדונים חזקים המחזיקים גם בקבוצות נשים כחלק מתפיסה כלכלית וערכית הרואה בכדורגל נשים מקצועי ענף חשוב. זו תהיה התחלה של מהפכה בכדורגל הנשים הישראלי. אחרי בית"ר ירושלים, יבואו גם מועדונים אחרים. לאט לאט נהפוך את הענף הזה למשמעותי בספורט הישראלי. כבוד לבית"ר ירושלים שהרימה את הכפפה. גאה ומתרגשת להתקרב צעד נוסף להגשמת חלום".

בהצהרה הרשמית של המועדון נכתב "כיאה למועדון בסדר הגודל כשל בית״ר ולו מאות אלפי תומכות ותומכים, אוהבי ושוחרי המשחק, מצאנו לנכון להרים את הכפפה ולהקים באופן מסודר קבוצת נשים אשר תיקח חלק בליגה הלאומית המקצוענית מן העונה הבאה. המהלך להקמת הקבוצה הבשיל באופן טבעי לאחר שחלק מחזון המועדון בוודאי קורא ומיישם שיתוף פעולה עם כל המגזרים ומגדרים וקבוצת נשים תהפוך לספינת דגל לכדורגל בכלל ולכדורגל נשים בפרט, לאהדה ומקור משיכה לכלל האוכלוסיות במדינה".

אוהדי בית״ר ירושלים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
אוהדי בית״ר ירושלים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).

מנכ״ל המועדון מוני ברוש הוסיף: ״אמרנו ואנו גם מיישמים, כבוד גדול וגאווה להשיק יוזמה מבורכת זו, מאמינים שתהה זו הסנונית הראשונה בחיבור בין כדורגל הנשים למועדון, קוראים באהבה ליותר נשים לפקוד את משחקי הקבוצות, הגברים והנשים״.

עו״ד אלישע פלג , סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק הספורט ברך על הקמת קבוצת הנשים של ביתר ירושלים והתחייב שאגף הספורט של העירייה יעשה כמיטב יכולתו לסייע לפעילותה של הקבוצה שכן ראש העיר והעירייה רואים בפעילותן המבורכת של נשים בתחום הספורט כאחת מהמשימות החשובות של האגף ויעמיד לרשותם את המתקנים הדרושים ואת הסיוע הכספי ככל שניתן.

כדורגל הנשים תופס תאוצה אדירה בשנים האחרונות ושובר שיאים על המגרש ומחוץ לו. בשנה האחרונה ראינו עוד ועוד מועדוני כדורגל גדולים בליגות הבכירות באירופה מקימים קבוצות נשים בקרבם, בעקבות זאת הקהל המסורתי של קבוצות הגברים החל לפתח עניין רב בקבוצות הנשים שלהם ומגיע בהמוניו למגרשים.

המשחק בין יובנטוס לפיורנטינה בליגת העל בכדורגל נשים. 24 במרץ 2019 (Photo by Valerio Pennicino/Getty Images)
המשחק בין יובנטוס לפיורנטינה בליגת העל בכדורגל נשים. 24 במרץ 2019 (Photo by Valerio Pennicino/Getty Images)

המשחקים בין קבוצות הנשים של המועדונים הגדולים באירופה ממלאי את אצטדיוני הגברים ושוברים שיאים חדשים שבוע אחרי שבוע. רק החודש צפו 39 אלף צופים במפגש בין יובנטוס לפיורנטינה ו-70 אלף צופים במפגש בין אתלטיקו מדריד לברצלונה. הגיע הזמן שגם הכדורגל הישראלי יצטרף לחגיגה וילמד מהאירופאים איך עושים את זה נכון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!