דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הוסטל לנערות בסיכון

מסיכון לסכנה / חמישה הוסטלים לנערות אמורים להיסגר והבוגרות שלהם לא מוותרות

נטלי ומיכל צעדו 50 ק"מ בשביל מה שהפך עבורן לבית ושמסגירתו הן חוששות מאד | 100 מפגינים נוספים התכנסו ביום ו' למחות על החלטת משרד הרווחה לסגוראת המענים הייחודיים לנערות בסיכון

ההפגנה נגד סגירת ההוסטלים של חסות הנוער. ארכיון (צילום: חן רבאון שרי)
ההפגנה נגד סגירת ההוסטלים של חסות הנוער. ארכיון (צילום: חן רבאון שרי)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

כ-100 איש התכנסו בבוקר יום שישי להפגין נגד סגירת ההוסטלים לנערות של חסות הנוער לאחר שלפני למעלה מחודש הודיע משרד הרווחה על סגירת חמישה הוסטלים כאלה – שניים בצפון ושלושה בירושלים. משרד הרווחה טוען שההוסטלים בירושלים לא נסגרים לגמרי אלא נסגרים לצורך שיפוץ של המבנים, אבל אין תאריך יעד ולא פורסם מכרז חדש להפעלתם. סגירת ההוסטלים היא חלק מרפורמה שעורך משרד הרווחה בחסות הנוער.

ההוסטלים בית סנונית ומעונית למשל, המופעלים שניהם על-ידי עמותת מלכישוע, אמורים היו להיסגר כבר בסוף מרץ אך במשרד הרווחה הוחלט בשבוע שעבר כי יישארו פתוחים עד סוף יולי, זאת לאחר שההחלטה גררה מחאה של בוגרות ועובדי ההוסטלים על כך שהם יסגרו באמצע שנת הלימודים. משרד הרווחה אמנם חזר בו כאמור מההחלטה לסגור באמצע השנה אך לא מההחלטה לסגור את ההוסטלים כליל ובנוסף, כחלק מההחלטה על הסגירה, לא יופנו בנות חדשות להוסטלים בחודשים שנשארו עד יולי. לצד שני ההוסטלי של מלכישוע אמורים להיסגר גם בית אריאל, אורנים, ובית הצברית.

לא משנה מה הפוליטיקאים יגידו, אנחנו יודעות שהנערות יכולות להמשיך להיות בהוסטלים הפתוחים

המפגינים, חלקם עובדי ההוסטלים וחלקם עברו בהם בשלבים כאלה ואחרים בחיים, קראו לשר הרווחה חיים כץ שלא לסגור את ההוסטלים. נילי, בוגרת בית אריאל, סיפרה ל'דבר ראשון' כי רק המחשבה על כך שהייתה עכשיו בהוסטל והיו אומרים לה שסוגרים את המקום את המקום הבטוח הזה מוציאה אותה משלוותה. "יש משהו יותר מזיק מזה? יותר מפחיד? נערות שנלחמו כל החיים שלהן וסוף סוף מצאו מקום טוב בשבילן".

בין הבוגרות הנוספות שהפגינו פגשנו גם את נטלי, בוגרת ההוסטל "בית הצברית", שסיפרה שהיום היא וחברותיה סיימו צעדה של למעלה מ-50 ק"מ. "צעדנו מירושלים עד לכאן ואנחנו לא מסוגלות להפסיק. המאבק על ההוסטלים הוציא מאיתנו כוחות כל-כך חזקים. זה הכוח שההוסטלים נתנו לנו", היא אומרת בגאווה מהולה בחשש.

הפגנה נגד סגירת ההוסטלים של משרד הרווחה (צילום: טל כרמון)
הפגנה נגד סגירת ההוסטלים של משרד הרווחה (צילום: טל כרמון)

מיכל, אף היא בוגרת בית הצברית מספרת על המסלול שעברו: "במהלך הצעדה בשלושת הימים האחרונים חווינו מלא דברים אבל לרגע אחד לא שקלנו לעצור. מה שחיזק אותנו יותר מהכל זו הידיעה הברורה של האמת: לא משנה מה הפוליטיקאים יגידו, אנחנו יודעות שהנערות יכולות להמשיך להיות בהוסטלים הפתוחים". לדבריה, לא קרה כלום בפגישות עם הרווחה ולכן המאבק הזה ימשיך בכל הכוח.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!