דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / סקרים אחרונים בהחלט: רוב לגוש הימין

התוצאות בסקרים שערכו חדשות 13, ידיעות אחרונות, מעריב וישראל היום אינן אחידות, אך בכולם 'כחול לבן' גדולה מהליכוד או משתווה לו, וגוש הימין נע בין 63 ל-66 מנדטים | ואילו מפלגות נאבקות באחוז החסימה?

גנץ ונתניהו (תומר ניוברג / יונתן זינדל / פלאש90)
גנץ ונתניהו (תומר ניוברג / יונתן זינדל / פלאש90)

ארבעת הסקרים האחרונים בהחלט למערכת הבחירות 2019 פורסמו אתמול (שישי). בסקרים, שנערכו על ידי ידיעות אחרונות, ישראל היום, מעריב וחדשות 13 אין תוצאה אחידה לאף אחת מהמפלגות. עם זאת, בשלושה מתוך ארבעת הסקרים עוקפת מפלגת 'כחול לבן' בראשות בני גנץ ויאיר לפיד את הליכוד בראשות נתניהו, בעוד סקר נוסף מצביע על שוויון בין מפלגות אלו. עם זאת, גוש הימין (ישראל ביתנו, הימין החדש, ש"ס, יהדות התורה, איחוד מפלגות הימין, זהות וכולנו) נע בין 63 ל-66 מנדטים. מפלגות אלו הצהירו כי לאחר הבחירות ימליצו לנשיא כי יטיל את הרכבת הממשלה הבאה על בנימין נתניהו, מלבד 'זהות' בראשות משה פייגלין שלא הצהירה על כך במפורש. לעומת זאת, סך המנדטים שקיבלו המפלגות התומכות בבני גנץ לראשות הממשלה (כחול לבן, העבודה ומרצ) נע בין 42 ל-50 מנדטים. לאלו מצטרפות מפלגות שלא הצהירו על מי ימליצו, או אם בכלל ימליצו על מועמד כלשהו: חד"ש-תע"ל, רע"ם-בל"ד וגשר..

תוצאות הסקרים שפורסמו ביום שישי 5.4.2019 – היום האחרון בו מותר לפרסם סקרים (גרפיקה: אידאה)
תוצאות הסקרים שפורסמו ביום שישי 5.4.2019 – היום האחרון בו מותר לפרסם סקרים (גרפיקה: אידאה)

על פי החוק, חל איסור על פרסום סקרי בחירות בארבעת הימים האחרונים שלפני הבחירות לכנסת. את חוסר האחידות בתוצאות ניתן לייחס בין השאר לטעויות הדגימה, העומדות על כ-3 אחוזים בכל אחד מהסקרים, ומקשות לסקור במדויק את שיעורי התמיכה בהרבה מפלגות קטנות, שחלקן נאבקות באחוז החסימה.

בכל הסקרים מפלגת 'כולנו' בראשות שר האוצר משה כחלון עוברת את אחוז החסימה (3.25%, השקולים לארבעה מנדטים), וכך גם מפלגת 'זהות' בראשות משה פייגלין. מפלגות 'ישראל ביתנו' בראשון אביגדור ליברמן, 'גשר' בראשות אורלי לוי-אבקסיס ורע"ם-בל"ד בראשות עבאס מנסור עוברות את אחוז החסימה רק בחלק מהסקרים.

סקר 'ישראל היום' ו-i24news נערך ע"י מאגר מוחות, בניהול פרופ' יצחק כ"ץ, בקרב מדגם של 1002 משיבים מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה היא 3.1%.

סקר 'ידיעות אחרונות' נערך בקרב מדגם מייצג של 1023 מרואיינים בגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה בסקר 3.4%.

סקר 'מעריב' נערך בקרב 1097 איש במדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל בני 18 ומעלה. טעות הדגימה 3%.

סקר חדשות 13 כלל 858 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-258 מהמגזר הלא יהודי, ונערך על ידי פרופ' קמיל פוקס. התשאול נערך על ידי "פאנל פרויקט המדגם" בהנהלת ד"ר אריאל איילון, ועל ידי חברת Statnet בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה: 3.4%

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!