דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

יומן בחירות / חברי ועדות קלפי מטעם הימין נתפסו עם מכשירי הקלטה בקלפיות בישובים ערביים

בחירות 2019 יצאו לדרך |, תלונה הוגשה למשטרה | יו"ר ישראל ביתנו תקף את המסרים אותם מעביר ראש הממשלה ביממה האחרונה | עדכונים שוטפים

  • פסל של נתניהו בכיכר הבימה בתל אביב 7 באפריל (צילום: פלאש90)
    פסל של נתניהו בכיכר הבימה בתל אביב 7 באפריל (צילום: פלאש90)
  • יו"ר כחול לבן בני גנץ רוכב על אופנוע בקמפיין בתל אביב 7 באפריל (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)
    יו"ר כחול לבן בני גנץ רוכב על אופנוע בקמפיין בתל אביב 7 באפריל (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם האגודה למען הלהטב בישראל. (דוברות הליכוד)
    ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם האגודה למען הלהטב בישראל. (דוברות הליכוד)

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

בוחרים בטבע : כ-80 אלף מטיילים כבר פוקדים בשעה זו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים

בין האתרים המתוירים בולטים הגנים הלאומיים קיסריה, מצדה, אפק, אשקלון ובית גוברין. בין שמורות הטבע בולטות בעיקר השמורות הבניאס, עין גדי, נחל עיון ותל דן.

מטיילים בעין מבוע, ביום הבחירות לכנסת ה-21 (צילום: תמר גומאה רשות הטבע והגנים)

רשות הטבע והגנים נערכה ליום השבתון של הבחירות עם שלל פעילויות לכל המשפחה ביניהן: בחירות או לא להיות בגן הלאומי ציפורי, חגיגת בחירות משעשעת בגן הלאומי קיסריה ותעלומה במערות בגן הלאומי בית גוברין. פעילות בולטת נוספת היא בוחרים בשמורת הטבע עיינות צוקים, הנושקת לים המלח.

חברי ועדות קלפי מטעם הימין נתפסו עם מכשירי הקלטה בקלפיות בישובים ערביים, תלונה הוגשה למשטרה

רשימת חד״ש-תע״ל הגישה תלונה דחופה לועדת הבחירות בבקשה להוציא באופן מיידי את המצלמות שהותקנו בצורה לא חוקית על ידי פעילי ימין בקלפיות בישובים הערביים. במקביל המשטרה נמצאת בחלק מאשכולות הקלפי ומתחילה לאכוף את האיסור.

חד״ש תע״ל מסרו: ״הימין הקיצוני מבין היטב את הכוח שלנו בהפלת השלטון וחוצה כל גבול באמצעים בלתי חוקיים בניסיון להתערב ולמנוע מהאזרחים הערבים להצביע. אבל גם אנחנו מבינים את כוחנו. יוצאים להצביע היום על אפם ועל חמתם״

מכשירי הקלטה נתפסו בקלפיות בישובים ערבים

מכשירי הקלטה נתפסו בקלפיות בישובים ערבים

רגב: "חברים, שלטון הימין נמצא בסכנה, זו המציאות"

שרת התרבות והספורט מירי רגב מימשה לפני שעה קלה את זכותה הדמוקרטית והצביעה בקלפי הסמוכה לביתה בראש העין.
"הבוקר מימשתי את זכותי להצבעה, כמובן שהצבעתי 'מחל' בראשות בנימין נתניהו. חברים, שלטון הימין נמצא בסכנה, זו המציאות – זה לא טריק. צאו והצביעו מחל מחל מחל", אמרה.

ריבלין: היחידים שיקבעו מי יהיה ראש הממשלה ומה תהיה הממשלה הבאה זה אתם

הליכוד: ב-26 קלפיות ברחבי העיר פתח תקווה נעלמו כל פתקי ההצבעה של הליכוד

מטה הארגון של תנועת הליכוד טוען כי קיבל דיווח על כך שב-26 קלפיות ברחבי העיר פתח תקווה נעלמו כל פתקי ההצבעה של הליכוד. עוד נמסר כי התנועה תעביר תלונה מסודרת לוועדת הבחירות המרכזית.

השר יואב גלנט, יו"ר מטה השטח של הליכוד: "מקווה שגם אלו המתנגדים לנו ישמרו על אמות מידה דמוקרטיות ראויות. אנו נגיש תלונה מסודרת לוועדת הבחירות המרכזית".

עודה: "קורא לכל האזרחים לממש את זכותם הדמוקרטית. לאזרחים הערבים בפרט"

חבר הכנסת איימן עודה יו”ר חד”ש-תע”ל הצביע כעת בחיפה: “כמו כל אזרח אני שמח ונרגש להצביע היום וקורא לכל האזרחים לממש את זכותם הדמוקרטית. לאזרחים הערבים בפרט – מי שלא רוצה לראות אתכם בקלפי זה נתניהו. אנחנו מצביעים עבור תקווה לעתיד טוב יותר לכלל האזרחים, עבור אלטרנטיבה ערכית לשלטון הגזעני והמקצין ששלט כאן בעשור האחרון. אנחנו חייבים להאמין שיכול להיות שינוי, שיכול להיות שוויון, שיכול להיות שלום. היום בוחרים – אפרטהייד או דמוקרטיה”

ליצמן: "אנו מצביעים היום למען הצביון היהודי של המדינה"

יו”ר יהדות התורה סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן הצביע הבוקר בקלפי ברחוב עזרת תורה בירושלים, ומסר כי "הצבעתי ג’ כהוראת רבותינו. אנו מצביעים היום למען הצביון היהודי של המדינה, בשביל עולם התורה וכדי להגדיל את כוח היהדות החרדית שתוכל לעמוד על המשמר מפני אלו המנסים לפגוע בציבור החרדי ובזכויותינו. צאו להצביע ואין מקום לשאננות”"

בנט: "אל תאמינו לגוועאלדים, הכל בסדר"

שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, הצביע הבוקר במשכן לאומנויות ומוסיקה ברעננה, עם הגיעו לקלפי, מסר בנט את הדברים הבאים: "היום הוא יום הבוחר.
אני רוצה לבקש מכולם להצביע נ׳ לימין החדש. אנחנו אנשים טובים שעושים טוב לעם ישראל ומאמינים בעם ישראל.

שר החינוך נפתלי בנט מצביע בבחירות לכנסת ה-21 (צילום: דוברות הימין החדש)

"אל תאמינו לגוועאלדים מכל הכיוונים, הכל בסדר. הגיע הזמן לדבר אחד, הבחירות האלה הן בעצם רק על דבר אחד – האם סוף סוף מדינת ישראל תגבה את חיילי צה"ל שלה, גם כשלפעמים כואב. האם ישראל תחזור לנצח. נוציא את המשפטיזציה וננצח את האויב. נהיה חזקים, נהיה מאוחדים, דתיים וחילונים גם יחד. יש לנו עם נפלא".

כחלון: "אל תשבו בסלון ותשאלו 'למה לא דואגים לנו?'"

שר האוצר ויו"ר כולנו הצביע הבוקר בקלפי בבית הספר היסודי הריאלי בחיפה. בכניסה לקלפי אמר השר: "לכו להצביע, תשפיעו. ארבע שנים תוכלו להנות מההצבעה שלכם. כולנו תשחזר את ההישג מהבחירות הקודמות, אין ספק בכלל. אני מרגיש את האווירה. בשבוע האחרון יש סחף ואנשים חוזרים לכולנו. הם מבינים מי עבד עבורם ומי עבד עבור עצמו. הם יודעים מי התעסק עם צוללות ופלאפונים ומי התעסק עם החיים עצמם. הם מבינים מי טיפל בדיור, חסכון לכל ילד,  שכר מינימום ודאג לאזרחי ישראל. אל תשבו בסלון ותשאלו למה זה קורה, למה לא מטפלים בנו ולמה לא דואגים לנו. לכו להצביע, תשפיעו"

נתניהו: "אין לנו 61 ממליצים"

בשיחה עם שרים וחברי כנסת אאמר הבוקר ראש הממשלה כי "פייגלין אומר שהשיחה הראשונה שלו תהיה למפלגה הגדולה ביותר. זה אומר שוב שאין לנו 61 ממליצים. אנחנו חייבים להיות המפלגה הגדולה ביותר וכרגע אנחנו פחות 4 מנדטים מלפיד וגנץ. חייבים להוציא את כולם לקלפי אחרת מקבלים את לפיד בראש ממשלת שמאל. תרימו טלפונים לאנשים. אנשים חושבים שאנחנו הולכים לנצח ולכן הם לא באים להצביע. תעירו אותם בכל מקום ותגידו להם להביא את המשפחה והחברים ולצאת להצביע. המשימה שלנו היא לצמצם את הפער כמה שיותר מהר".

ליברמן: "ההיסטריה נועדה לפגוע בימין"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ורעייתו אלה הצביעו בקלפי ביישוב נוקדים. "אני קורא לכל עם ישראל לצאת ולהצביע זו חגיגה אמיתית זו הזכות והחובה", אמר ליברמן. "אתייחס לנושא הזאב זאב הצעקות והזעקות של נתניהו, אין שום סכנה של גוש הימין הוא לוקח ובגדול ההיסטריה נועדה לפגוע בימין על מנת להחליש אותו לקראת מסע ומתן על נושאי הליבה כמו העברת פרוטקשן לעזה כי ראש הממשלה התחייב כבר בסוף השבוע הזה להעביר 40 מיליון דולר. גם המשא ומתן עם אסירי חמאס – בלתי נסבל. לכן ראש הממשלה עושה הכל כדי להחליש את מפלגות הימין האמיתיות. מקווה שהציבור מכיר את התרגילים הזולים האלה ולכן תצביעו למפלגות ימין אמיתיות".

מלצר: אין לקיים ראיונות עם פוליטיקאים ביום הבחירות

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית הוציא צו המורה לכלי התקשורת לא לערוך ראיונות עם פוליטיקאים ביום הבחירות. בעקבות הצו בוטלו מספר ראיונות שתוכננו להתקיים הבוקר

איילת נחמיאס ורבין תומכת בכחול לבן: "צריך לנצח מחר"

איילת נחמיאס ורבין, שהייתה חברת כנסת מטעם מפלגת העבודה בבחירות האחרונה, הודיעה כי תתמוך במפלגת "כחול-לבן" ובמועמד בני גנץ בבחירות מחר.

"בני גנץ חייב להיות ראש ממשלה וזה אפשרי. אני אתמוך בו" כתבה בחשבון הטוויטר שלה. "הקמפיין ההזוי שעשו על ראשו בחודש האחרון הוכיח שהוא יכול. והוא לא יעשה זאת לבד אלא עם גבי אשכנזי, בוגי יעלון ויאיר לפיד. ישראל לפני הכל".

 

לכבוד הבחירות: 55 חופי רחצה יפתחו באופן מיוחד

שר הפנים, אריה דרעי, פנה לאחרונה במכתב לרשויות המקומיות בבקשה לפתוח את חופי הרחצה כבר ביום הבחירות מחר, משיקולי מניעת סכנה והצלת חיים. עונת הרחצה הרשמית תפתח ביום שישי הקרוב.

שר הפנים, אריה דרעי: ״ראשית, אני קורא לכל בעלי זכות הבחירה לממש את זכותם האזרחית וללכת מחר להצביע. אני מודה לרשויות שהחליטו לפתוח את החופים כבר מחר, כדי לשמור על ביטחונם של הרוחצים. אני שב ומזכיר – לא שוחים בחוף ללא מציל. רחצה בטוחה ומהנה"

החופים שיפתחו: עיריית עכו: חוף הארגמן – תחנה דרומית.  עיריית קריית ים: חוף זבולון. עיריית חיפה: חוף קריית חיים – תחנה מס' 2, חוף בת גלים – תחנה מערבית,  חוף הכרמל – תחנה צפונית, חוף הכרמל- תחנה דרומית, חוף דדו זמיר – תחנה 1, 3, 5, 6. חוף ג'סר א זרקא. חוף גבעת אולגה – מרכזי ודרומי. כפר הנופש עין גב  עיריית נתניה: חוף הרצל, אמפי, פולג צפון. עיריית הרצליה: השרון, אכדיה דרום.
עיריית תל אביב-יפו: צוק צפון, תל ברוך, נפרד, פרישמן, ירושלים,  צ'ארלס קלור. עיריית בת ים:  סלע ב'. עיריית ראשון לציון: כחול, תל יונה, נפרד. עיריית אשדוד: מי עמי, הקשתות, אורנים,  י"א, ריביירה. עיריית אשקלון: בר כוכבא דרום, דלילה דרום.
מועצה אזורית תמר(ים המלח). עיריית אילת: 1) נפרד, הרודס, צפוני מערבי 1 ו-2.

נתניהו בשוק מחנה יהודה: "אנשינו שאננים. אם לא כל ליכודניק יצביע נקום למחרת בבוקר עם לפיד"

"כרגע אנחנו בפער של כמה מנדטים. לפיד וגנץ מובילים עלינו. הדרך היחידה לסגור את הפער, להבטיח שהליכוד ירכיב את הממשלה הבאה, זה להבטיח שיהיה ליכוד גדול" כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור שערך בשוק הכרמל.

"אנשינו שאננים" הוסיף ראש הממשלה. "הם מאמינים לתקשורת שמרדימה אותנו. זה לא בכיס. אם לא כל ליכודניק יצא לקלפי אנחנו נקום למחרת בבוקר עם לפיד כראש ממשלת שמאל".

בימים האחרונים מנהל נתניהו קמפיין עידוד הצבעה אגרסיבי, תוך שהוא מדגיש את האפשרות שאם הליכוד לא תהיה המפלגה הגדולה ביותר בבחירות – צפוי הנשיא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על מפלגת "כחול לבן".

 

משטרת ישראל סיימה הערכותה ליום הבחירות: 17,000 שוטרטות ושוטרים יאבטחו את הקלפיות

משטרת ישראל הודיעה כי השלימה את ההערכות לקראת יום הבחירות, במבצע הנושא את השם 'מועד 21'. במסגרת ההיערכות המשטרתית המיוחדת, מחר החל משעות הבוקר המוקדמות, יפעלו כ- 17,000 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים לצד אלפי מאבטחים אזרחיים, מרביתם יתפרסו במוקדי ההצבעה השונים – יותר מ-10,000 קלפיות הפרוסות במעל 4,000 ריכוזים בכל רחבי הארץ, זאת על מנת לשמור על הסדר הציבורי והביטחון, ולהבטיח את קיום ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק.

דרעי תקף בחריפות את נתניהו: "אנחנו הכי נאמנים – זו כפיות טובה"

יו"ר תנועת ש"ס ושר הפנים אריה דרעי תקף אמש (ראשון) בכנס התנועה באשדוד את הפנייה של ראש הממשלה אל המגזר החרדי, "זאת כפיות טובה" אמר דרעי.

צה"ל: סגר יוטל על יהודה ושומרון והמעברים לעזה ייסגרו בשל הבחירות

לפי הודעת דובר צה"ל, יוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וייסגרו המעברים ברצועת עזה החל מחצות שבין יום שני לשלישי. ההחלטה התקבלה בעקבות הערכת המצב הביטחונית והנחיית הדרג המדיני.

במהלך הסגר יותר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד, וזאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים והוא יוסר במהלך יום רביעי בכפוף למצב.

נתניהו מתנער מההבטחה לבן גביר בוועדה למינוי שופטים

בריאיון לגלי צה"ל הצהיר ראש הממשלה כי בן גביר לא יהיה בוועדה למינוי שופטים ("לא, ולא התחייבתי על זה בשום מקום"). בתגובה אמר פעי הימין הקיצוני, מספר 7 ברשימת 'איחוד הימין' כי "אם נהיה לשון המאזניים בקואליציה הבאה, נתניהו יבין שזה ימין מזן אחר ומסוג אחר, ימין שלא רק מצהיר הצהרות אלא גם גורר אותו ימינה ומכריח אותו לקיים הבטחות. אני לא מתרשם מדבריו של ראש הממשלה. נתניהו הבטיח כל כך הרבה הבטחות בשנים האחרונות: לפנות את חאן אל אחמר, לחסל את חמאס, לבנות ביהודה ושומרון, ובפועל – לא קיים. כמו שאת ההבטחות האלו נתניהו לא קיים, כך לא יקיים את ההבטחה שלא אשב בוועדה למינוי שופטים".

נתניהו: התקשורת מנסה להרדים אתכם - לכו להצביע!

ראש הממשלה נתניהו שיחרר סרטון בו הוא קורא למצביעי הימין להצביע מחל, כשהוא שוב משתלח בתקשורת ובשמאל

מטה הבחירות של אגודת הלהט"ב: נתניהו סירב להתחייב לחקיקה למען הקהילה

מטה הבחירות של אגודת הלהט"ב נפגשו הבוקר (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לדיון בנושא זכויות קבילת הלהט"ב.

אחרי הפגישה נכתב בדף הפייסבוק של האגודה למען הלהט"ב כי "הגענו הבוקר לבית ראש הממשלה למה שאמור היה להיות דיון כנה ופתוח על זכויות הקהילה הגאה.

"תחת שלטונו של נתניהו פרחה תרבות חדשה בה רבנים וראשי מכינות מפיצים להט"בופוביה במימון המדינה, ראש הממשלה בחר שלא להגיב או לגנות ולו פעם אחת. זאת ועוד ממשלתו הפילה בקדנציה האחרונה כ-40 חוקים שבאו להסדיר את אי השוויון החוקתי שמפלה את הקהילה הגאה. ראש הממשלה לא הצביע ולו פעם אחת בעד שוויון.

"לצערנו למעט חיבוקים ומילים חמות לא קיבלנו שום התחייבות למנוע את ההסתה ללהט"בופוביה ולהתחייב לסיום האפליה! המאבק שלנו לא נמצא במקום שבו נסתפק במילים חלולות. הציבור איתנו. חבל שראש הממשלה ומפלגתו – לא".

הגענו הבוקר לבית ראש הממשלה Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו למה שהיה אמור להיות דיון כנה ופתוח על זכויות הקהילה הגאה….

פורסם על ידי ‏האגודה למען הלהטב בישראל‏ ב- יום ראשון, 7 באפריל 2019

 

שקד: "רואה בכאב את זה שחבר'ה צעירים תומכים בזהות"

שרת המשפטים הופיעה היום באירוע בחירות של החוג לפוליטיקה ותקשורת במכללה האקדמית הדסה בירושלים. שקד אמרה לסטודנטים: "המטרה שלי זה להמיר פה את כל מצביעי זהות לימין החדש".

שקד הוסיפה כי היא "רואה בכאב את זה שחבר'ה צעירים תומכים בזהות, כי אני כן מאמינה בשוק חופשי, בכלכלה חופשית, בחירות הפרט – מאוד מאמינה בזה, אבל אני כן חושבת שצריכה להיות לנו אחריות גם על החלשים בחברה.

שרה איילת שקד במכללת הדסה: המטרה שלי פה זה להמיר את כל מצביעי זהות לימין החדש (צילום: חן כהן)

"כשאני שומעת דיבורים על צבא מקצועי זה מזעזע אותי. מה אנחנו רוצים, שרק העניים יהיו שכירי חרב? לאן הגענו. הרי במלחמות אנחנו מנצחים בזכות הרוח שלנו, בזכות הערבות ההדדית, ולא בזכות זה שאנחנו משלמים לכמה אנשים מסכנים להילחם עבורנו.

"פייגלין חושב שהמדינה לא צריכה לעשות כלום, שכל אחד אדון לעצמו, שאנחנו חבורת אטומים, אני לא חושבת כך. אני בעד מערכת חינוך ציבורית, אני בעד לתת אוטונומיה למנהלים, לפתוח אזורי רישום, לפתוח תחרות בתוך מערכת החינוך.

"אנחנו צריכים לתמוך בחלשים בחברה. ברגע שיש שוק חופשי והכלכלה צומחת, זה מושך את כולם למעלה. מכניסים יותר כסף למדינה ואז יש כסף לחלשים יותר. בוודאי שאנחנו צריכים לתמוך בחלשים, במי שלא יכול לדאוג לעצמו, אחרת איזו מן חברה אנחנו רוצים".

בשלב מסוים שאלה שקד אם יש בקהל אנשים ששוקלים להצביע זהות, ואחת הסטודנטיות השיבה "חס וחלילה". בתגובה קראה לה שקד לקום ואמרה: "שמתי לב שלנשים יש הרבה יותר שכל. בכל פעם שאני מגיעה לאירוע עם סטודנטים אני שואלת אם יש מישהו שמצביע זהות, רק בנים מרימים את היד".

בהמשך דיברה שקד על התאמתו של שותפה נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון, משום ש"אנחנו צריכים להפסיק להיות סמרטוטים של יחיא סינוואר". היא הזכירה את השותפות בין בנימין נתניהו לאהוד ברק החל ב-2009, את נאום בר אילן, הקפאת הבניה בהתנחלויות, ושחרור יותר מאלף מחבלים בעסקת שליט. "היום נתניהו מדבר על סיפוח, זה רק בגלל עבודה שלנו ולחץ שלנו".

שקד הוסיפה כי אחרי עידן נתניהו היא ובנט שואפים להנהגת המדינה, ובאופן מפתיע ציינה כי לבנט שמורה עדיין הבכורה: "תמיד אמרתי שבנט הוא האדם המתאים להיות ראש ממשלה אחרי עידן נתניהו, ואח"כ מבחינתי הכל פתוח. אנחנו חושבים שאפשר לעשות את זה מהימין החדש".

גבאי: השחיתות של נתניהו הובילה למשבר עצום ברכבת בשנה האחרונה

יו"ר העבודה, אבי גבאי הגיע הבוקר יחד עם נבחרת העבודה לתחנת רכבת השלום בתל אביב משם יצאו למסע ברכבות ברחבי הארץ.

גבאי: "אנחנו בפתיחת שבוע גורלי לישראל. שבוע שבו יקבע אם ישראל תלך להמשך השחיתות של נתניהו, הגזענות של נתניהו וערבוב הפוליטיקה עם הביטחון שלנו והמשך ההתעסקות בו ובמשפחה שלו או שמדינת ישראל תלך לכיוון חדש, כיוון שבו תהיה לנו ממשלה שתעסוק בחיים שלנו, בביטחון שלנו, תקדם שלום ולא סיפוח. אנחנו בעד היפרדות ופתרון מדיני.

"אנחנו נמצאים בתחנת רכבת השלום. תחנת רכבת שנמצאת במרכז העיר אבל, רוב התחנות שנתניהו הקים בעשור האחרון הוקמו מחוץ לערים ולכן התחבורה הציבורית בישראל מפגרת אחרי מה שקורה במדינות העולם.

"השחיתות של נתניהו הובילה למשבר עצום ברכבת בשנה האחרונה. במקום לקבל החלטות בזמן, להביא קרונות כדי לפתוח את הקו לירושלים, לקחו את הקרונות ממקומות אחרים והביאו אותם לירושלים – כדי שיהיו לנתניהו תמונות יפות. המחיר של התמונה היפה של נתניהו בירושלים הייתה מאות אלפי ישראלים שסובלים ומגיעים לתחנות רכבת כשאין רכבת ומצטופפים ברכבות כמו סרדינים".

פייגלין: "הביטוח הלאומי, גוף ממשלתי שהוא סמל לחוסר יעילות, סיאוב, סחבת וביורוקרטיה"

יו"ר מפלגת זהות, בתגובה למה שהגדיר כ"מתקפה משולחת הרסן של מנכ"ל הביטוח הלאומי כנגד מפלגת זהות": "מנכ"ל הביטוח הלאומי, גוף ממשלתי שהוא סמל לחוסר יעילות, סיאוב, סחבת ובירוקרטיה, מעז לתקוף מועמד פוליטי ערב הבחירות, רק משום שהוא יודע שתם עידן. השינוי שמייחלים לו אזרחי ישראל כל כך הרבה שנים – כבר בדרך.

"תם עידן הגופים השמנים מרובי הפקידים ומלאי האבטלה הסמויה, שאינם מתפקדים ואינם מעניקים לאזרח את הזכויות והשירותים המגיעים לו. תם עידן הניצול וההתעמרות באזרח הקטן.

|אנחנו נפעל לצמצום דרמטי של כוחו של הביטוח הלאומי, להפרטת השירותים לידי חברות ביטוח פרטיות, תוך שמירה על גובה הקצבאות הניתנות היום לנכים ולעניים. במדינה שתתנהל על פי עקרונות מפלגת זהות, הנכים והעניים יקבלו יותר, בשום אופן לא פחות. יותר כסף, יותר שירותים, פחות ביורוקרטיה. הגיע הזמן לשנות. הגיע הזמן להילחם בשחיתות ובסיאוב".

מוקדם יותר היום, התפרסמו בגלי צה"ל דברים שאמר מנכ"ל המוסד, מאיר שפיגלר, כנגד מפלגתו של פייגליןף לפיהם "זו חוצפה ועזות מצח, עד כדי הסתה, לקשור את הביטוח הלאומי בנתונים שמוליכים שולל את הציבור הישראלי. מדיניות הביטוח הלאומי מוכוונת מטרה לשרת את הציבור, בניגוד לחברות ביטוח פרטיות שמחויבות, לכאורה, לשורת הרווח. זה יכול להיות בדיוק ההבדל בין הצלת הנכה, הקשיש הסיעודי לבין קריסתם".

דבריו של שפיגלר הגיעו מטענות המופיעות במצע זהות כנגד המוסד, לפיהן הגרעון ממנו הוא סובל מבטיח את קריסתו וכי אין למקבלי הקצבאות תמריץ כלכלי לצאת ממעגל העוני.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!