דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לשון

לא מדבר אלי / עיתונאית גל"צ הדס שטייף תשלם לנתן זהבי 390 אלף ש"ח בגין לשון הרע

בית משפט השלום תל אביב קיבל חלקית את תביעתו של זהבי, שגובהה המקורי היה 1.8 מיליון ש"ח, אותה הגיש אחרי ששטייף פרסמה טענות על כך שהטריד מינית נשים | שטייף: "עוד לא נאמרה המילה האחרונה" | שדולת הנשים: "פסק דין קשה. מקומם. שמחזיר אותנו עשרות שנים אחורה"

העיתונאים נתן זהבי והדס שטייף (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
העיתונאים נתן זהבי והדס שטייף (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בית משפט השלום תל אביב הכריע היום בתביעת לשון הרע שהגיש השדרן נתן זהבי נגד עיתונאית גלי צה"ל הדס שטייף. השופטת אושרי פרוסט פרנקל קבעה כי שטייף תפצה את זהבי בסכום של 390 אלף שקלים. כזכור, זהבי תבע את שטייף בסכום של 1.8 מיליון שקלים, וטען להוצאת דיבה על ידה לאחר שהיא פרסמה עדויות של נשים שטענו כי הוטרדו מינית על ידו.

שטייף התייחסתי להכרעה בחשבון הטוויטר שלה, וכתבה: "פסק הדין הוא סטירה מצלצלת ל-metoo  שבע עדות לא הספיקו לשופטת… רצתה את כל ה-22 בפניה. עוד לא נאמרה המילה האחרונה. והצדק ינצח".

בראיון לכאן ב' אמר זהבי כי "הלב שלי כמו תופי טם-טם. התביעה מתנהלת למעלה משנה, אבל זה מרגיש כמו למעלה משלושים שנה. השופטת הקריאה את פסק הדין המנומק, סעיף אחר סעיף, ובכולם הוכח מה שאמרתי קודם – הדס שטייף היא שקרנית ולא אמינה, ואני מקווה שבגל"צ ימצאו את הזמן להיפרד ממנה במסיבה במשרדי גל"צ".

"אני שם כעת את הפרשה מאחוריי" הוסיף, "היא יכולה לערער לבית המשפט העליון וגם לבית המשפט של מעלה, כשהיא תגיע לשם בעזרת השם במהרה בימינו. אני לא מאחל לאף אחד שיעבור מה שאני עברתי. הגעתי למצב שאמרתי שאני שמח שההורים שלי מתו. זה מתחיל בטלפון עלום שהיא מדברת על חיילת בגלי צה"ל, ועל כך שלמחרת מפרסמים עלי שאני עבריין מין, ולכן השופטת פסקה מה שפסקה. היא לא פנתה אלי פעם אחד לתגובה".

משדולת הנשים בישראל נמסר בתגובה: "לא רק הדס שטייף הפסידה היום. מקריאת פסק הדין בפרשת התביעה של נתן זהבי נגד הדס שטייף עולה תחושה קשה מאוד שמחאת #מיטו נשארה מחוץ לכתלי בית המשפט. לאורך כל המסמך, מבטלת השופטת, בזו אחר זו, 7 עדויות של נשים על הטרדות מיניות שחוו ומעדיפה על פניהן את גרסתם של בעלי הברים בהם זהבי היה מבלה, ואת הצהרותיו של זהבי עצמו. זהו פסק דין קשה. מקומם. שמחזיר אותנו עשרות שנים אחורה במאבק בהטרדות ובפגיעות מיניות. זהו פסק דין שדורש מעיתונאיות ועיתונאים מן השורה לעמוד בסטנדרטים בלתי אפשריים כדי לפרסם עדויות שמגיעות אליהן על הטרדות מיניות. וזו בעיקר בשורה רעה מאוד לכל אישה שהוטרדה מינית וקיוותה לצדק. אנו קוראות לפרקליטות לערער על פסק הדין ההזוי הזה ולא לפגוע בהישגים הכל כך חשובים במאבק באלימות המינית".

מגלי צה"ל נמסר בתגובה כי "חרף עדויות שלא נסתרו, מפיהן של לא פחות משבע נשים שטענו כי זהבי תקף אותן מינית בנסיבות שונות, תביעתו של נתן זהבי כנגד כתבת הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף התקבלה בחלקה – פרקליטות המדינה תשקול להגיש ערעור.

"כזכור, זהבי הגיש תביעת דיבה כנגד שטייף על רקע פרסומים שייחסו לו טענות להטרדות מיניות. במסגרת ההליך העידו 7 נשים שתמכו בפרסומים, וטענת ההגנה של הנתבעת 'אמת דיברתי', שהייתה מבוססת על עדויות רבות שנאספו בידיה, לא הופרכה.

"במסגרת ההליך, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית גיבה את העבודה העיתונאית של הנתבעת והגיש בקשה להצטרף להליך כ'ידיד בית המשפט', במטרה לפרוש בפני בית המשפט זווית ראיה רחבה יותר לתופעת ההטרדות המיניות, ולתנועת me too שהעלתה לסדר היום הציבורי את התופעה והיקפה. המדינה תשקול להגיש ערעור על ההחלטה לבית המשפט המחוזי".

תביעת הדיבה של זהבי הוגשה בנובמבר 2017, לאחר ששטייף פרסמה בגל"צ את עדויותיהן של שלוש נשים שטענו כי הן הוטרדו מינית על ידו. בתביעה, טען זהבי כי שטייף "עושה שימוש ציני בחשיבות של קמפיין 'me too'", וכי "היא שמה לה למטרה לבוא חשבון ולנצל את מעמדו התקשורתי של התובע לשם פרסום עצמי באמצעות השמצות נבזיות במיוחד הרומסות את שמו הטוב של התובע, כשהנתבעת משמשת כבית דין שדה – כתובעת, השופטת והתליינית".

תביעת לשון הרע של זהבי אינה התביעה היחידה המוגשת נגד עיתונאיות ופעילות פמיניסטיות המעלות טענות לאלימות מינית מצד התובע. רק בשבוע האחרון, איים אייל גולן בתביעת דיבה נגד פעילות הארגון הפמיניסטי לוט"ם, לאחר שאלה הפגינו נגד אירוע בכנסת בו קיבל גולן את אות יקיר הזמר העברי, ופתחו בקמפיין נגד קבלת הפרס על ידו ברשתות החברתיות, תחת התגית #ישלירקחלום.

מחאה מחוץ לכנסת נגד אייל גולן, 11 בדצמבר 2018 (צילום: יהונתן אלפסי)
מחאה מחוץ לכנסת נגד אייל גולן, 11 בדצמבר 2018 (צילום: יהונתן אלפסי)

לפני מספר חודשים הגיש אלכס גלעדי, נשיא קשת לשעבר, תביעת דיבה בגובה שני מיליון שקלים נגד נשות התקשורת אושרת קוטלר ונרי ליבנה, לאחר שהשתיים סיפרו כי גלעדי הטריד אותן מינית בעבר. בינואר האחרון גלעדי משך את תביעתו, לאחר הליך גישור בין הצדדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!