דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

מקצצים / הסוכנות היהודית תקצץ מעל 10% מכח האדם: 100 עובדים יפרשו בתנאים מוגדלים

זאת בהתאם להסכם חדש שחתמה הנהלת הסוכנות עם ההסתדרות וארגון עובדיה | עובדים שיעמדו בקריטריונים יזכו לקצבת פנסיה מידית עד לגיל הפרישה, עם הגדלה של עד 5% באחוזי הפנסיה

חנן מור יו"ר ועד העובדים, ארנון בר-דוד יו"ר ההסתדרות, יצחק הרצוג יו"ר הסוכנות היהודית. חתימת ההסכם בין ההסתדרות והסוכנות היהודית ב7 באפריל 2019. (ללא קרדיט)
חנן מור יו"ר ועד העובדים, ארנון בר-דוד יו"ר ההסתדרות, יצחק הרצוג יו"ר הסוכנות היהודית. חתימת ההסכם בין ההסתדרות והסוכנות היהודית ב7 באפריל 2019. (ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסוכנות היהודית בדרך לקצץ מעל 10% מכח האדם שלה: ההסתדרות, הנהלת הסוכנות וארגון עובדיה חתמו הבוקר (ראשון) על הסכם קיבוצי המעגן שורת תנאים שיעודדו ויאפשרו פרישה מרצון לכ-100 עובדים, זאת כחלק ממה שהוגדר "מהלך התייעלות וחילופי דורות בארגון".

על פי הודעת הצדדים, "ההסכם יאפשר לעובדי הסוכנות היהודית שירצו בכך לפרוש בתנאים מתגמלים, ובמקביל יאפשר לסוכנות להתייעל על מנת לשמור על יציבותה". לתנאי הפרישה המוקדמת יהיו זכאים כל עובדי הסוכנות עם מעל 20 שנות ותק. ההסכם כולל קצבת פנסיה מידית עד לגיל הפרישה, עם הגדלה של עד 5% באחוזי הפנסיה. העובדים יוכלו לבחור בין קבלת קצבת הפנסיה עד לגיל פרישתם, או מענק חד פעמי של עד 300 אלף שקל שיינתן להם באופן מיידי.

חתימת ההסכם בין ההסתדרות והסוכנות היהודית ב-7 באפריל 2019. (ללא קרדיט)
חתימת ההסכם בין ההסתדרות והסוכנות היהודית ב-7 באפריל 2019. (ללא קרדיט)

בנוסף, על פי ההסכם, כל עובד שיפרוש יקבל גם מענקי הסתגלות וביטול הודעה מוקדמת בהתאם לוותק, וכן פדיון ימי מחלה וחופשה לפי מפתח עליו הסכימו הצדדים. עוד הוסכם בין הצדדים כי עובדים חדשים אשר נקלטו לסוכנות החל מ-1995 ויבקשו לפרוש כחלק מההסכם, יקבלו קצבת גישור עד גיל 67 – ובמשך לא יותר מ-120 חודשים.

"הסוכנות היהודית הוא הארגון היהודי הגדול ביותר בעולם" אמר יו"ר הסוכנות יצחק הרצוג במעמד החתימה, "מאז שנכנסתי לתפקידי שמתי לי למטרה להביא לשינוי צופה פני עתיד כדי לשמר אותו כארגון יעיל ויציב שמשרת את העם היהודי ומדינת ישראל. ההסכם שנחתם היום מאפשר לעובדי הסוכנות הזכאים לכך לצאת לפרישה מוקדמת. כך יתאפשר לנו להתייעל ולהביא לחילופי דורות בארגון. אני מודה ליו"ר ההסתדרות החדש ארנון בר-דוד, ליו"ר ועד העובדים חנן מור ולהנהלת הסוכנות היהודית על ההסכם הקיבוצי החדש".

במעמד החתימה השתתף גם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שאמר כי "מדובר בהסכם מרענן ופורץ דרך שיש בו משום רצון לקדם את העובדים ולרענן את השורות, בד בבד עם המשך פעילותה ההיסטורית והמבורכת של הסוכנות. אני מברך את כל הצדדים שלקחו חלק במו"מ להסכם ומודה ליו"ר הסוכנות יצחק הרצוג על השותפות. ההסתדרות תמשיך לעבוד עם הנהלת הסוכנות באופן מלא וצמוד מתוך מטרה להשיא את הסוכנות למחוזות חדשים וחדשניים".

יו"ר הסתדרות המעו"ף הנכנס, גיל בר-טל, הודה לכל המעורבים בקידום ההסכם, שלדבריו "יאפשר לעובדים רבים מהסוכנות לפרוש בכבוד, ולסוכנות להתייעל ולהמשיך בעשייתה החשובה למען מדינת ישראל והעם היהודי".

חנן מור, יו"ר ארגון עובדי הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית, הוסיף כי "המו"מ עם ההנהלה היה מורכב ומאתגר. אני שמח שהיום הגענו לסיומו וחתמו על הסכם שמחד יאפשר לעובדים לפרוש בתנאים הטובים ביותר ומאידך לסוכנות לבצע תהליכי התייעלות ההכרחיים לשמירה על איתנותה והמשך עשייתה. ההסכמות בין הצדדים נולדו מתוך שיתוף אמיתי והקשבה לצרכים של כל הצדדים וזה מה שהוביל אותנו לאורך כל הדרך".
במעמד החתימה נכחו גם ראש חטיבת מוסדות לאומיים וחברות ממשלתיות בהסתדרות המעו"ף, עו"ד אסף אדר, סמנכ"ל משאבי אנוש בסוכנות היהודית משה שיף וסמנכ"ל הכספים של הסוכנות היהודית משה עשירי, שהובילו את ההסכם מצד הסוכנות היהודית ואת אישור הנהלת הארגון. עוד השתתף ראש מטה יו"ר ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי. העבודה על ההסכם מצד נציגות העובדים לוותה על ידי עו"ד כפיר זאב ואקטואר אבי עייש.

הסוכנות היהודית הוקמה בשנת 1929 כזרוע המבצעת של ההסתדרות הציונית העולמית, והיוותה בימי המנדט הבריטי את לשכת קשר בין היישוב היהודי בארץ ישראל (פלשתינה-א"י) לבין השלטונות, כשהיא משמשת למעשה כמוסד השלטוני העליון של היישוב העברי.

עם הקמת המדינה, החלה הסוכנות להתמקד בשלושה תחומי עשיה מרכזיים: עידוד עליה וסיוע לעולים בהשתלבותם בחברה הישראלית, חינוך יהודי-ציוני בקהילות היהודיות בגולה וחיזור הקשר בינן לבין מדינת ישראל, וחיזוק הקהילה היהודית בישראל. בין היתר מפעילה הסוכנות כ-2000 שליחים ישראלים לקהילות הגולה מדי שנה, וכן מפעילה שורה של תוכניות חוויתיות לצעירים המגיעים לישראל כגון פרויקט תגלית וכו'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!