דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גיל הפרישה לנשים

על שולחן הממשלה / השר חיים כץ: אפעל לדחיית הפגיעה במבוטחי הפנסיות הוותיקות

נכון לעכשיו, בסוף יוני יקוזזו 1.2% מקצבאות המבוטחים בקרנות הוותיקות | מכץ נמסר כי בפגישה שקיים עם הממונה על שוק ההון הציע למנוע את הקיזוז, וכי יבקש מראש הממשלה לדחות אותו עד לכינון הממשלה החדשה

חיים כץ, שר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים. (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
חיים כץ, שר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים. (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, נפגש היום (חמישי) עם הממונה על שוק ההון והביטוח ד"ר משה ברקת, בניסיון למנוע את הפגיעה במבוטחי הפנסיות הוותיקות. בישיבה הציע כץ לברקת מספר צעדים בהם ניתן לנקוט על מנת למנוע את הקיזוז, שאמור להיכנס לתוקף ביוני הקרוב. לאחר הפגישה היום אמר השר כץ כי הוא מתכוון לבקש מראש הממשלה לקדם דחייה של הקיזוז בקצבאות עד לכינון הממשלה החדשה, על מנת לאפשר "לבדוק שוב את הנתונים של הקרנות ולגבש הצעת חוק להעלאת גיל הפרישה בצורה מושכלת".

ביולי 2018 החליטה הממונה על הקודמת על שוק ההון הפנסיה והביטוח, דורית סלינגר לאפשר לעמיתים לבצע קיצוץ של 1.2% בקצבאות של המבוטחים בכל קרנות הפנסיה הוותיקות. ברשות הסבירו אז את הקיזוז כצעד הכרחי, הנובע ממצבן האקטוארי של הקרנות שנכנסו לגרעון לאחר שוועדת הכספים נמנעה מהעלאת גיל הפרישה לנשים, מאחר ולא הצליחה להגיע להסכמות עם פקידי האוצר בנושא.

פנסיונר בירושלים (צילום: מיכל פתאל / פלאש 90).
פנסיונר בירושלים (צילום: מיכל פתאל / פלאש 90).

סלינגר הסבירה אז כי מדובר בדחייה של קיצוץ, שאמור היה להתבצע קודם ונדחה על מנת לאפשר לכנסת לקדם את העלאת גיל הפרישה לנשים. "כאחראים על הניהול התקין של קרנות הוותיקות של עמיתים, קבענו כי אם יש גידול בהתחייבויות של הקרנות צריך לעשות הפחתה או איזון או כמובן אם יש גרעון בין נכסים להתחייבויות צריך לאזן זאת כדי לא להגיע שוב לקטסטרופה. גיל הפרישה נקבע ב-2004, עברו 14 שנים אבל נוצר פער בין גיל הפרישה לתוחלת החיים, כ-22.2 שנה, ובתקופה הזו הן חייבות להתפרנס ממשהו", אמרה סלינגר בוועדת הכספים. "לפגוע בקצבה של אנשים זה מעשה כואב. יש לזה משמעויות ואנחנו מתייחסים לזה בזהירות ושיקול דעת, יחד עם זה קיים גם החוק. לכן הורינו על איזון עתידי כי אנחנו מקיימים את החוק כהוויתו. המשמעות של איזון היא פגיעה בקצבה. לצד כך, החלטנו לדחות את הביצוע בפועל בשנה. אני תקווה שהצעת החוק תקודם. אי-התאמת גיל הפרישה לנשים פוגעת בהן".

במהלך החודשים הבאים לאחר אותה ישיבה בוועדת הכספים, לא נרשמה התקדמות של ממש לקראת חקיקה בנושא עד שהוחלט על פיזור הכנסת. נושא גיל הפרישה לנשים, שנמצא במוקד הדיון, צפוי להיפתח לדיון בכנסת הקרובה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!