דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חרסה

מאבק עובדי חרסה / המחוזי בב"ש ידון בדרישת ההסתדרות ועובדי 'חרסה' למנות מפרק מפעיל

להערכת עובדי המפעל הנמצא בדרך לפירוק, החברה חייבת לעובדים 3.5 מיליון ש"ח | לטענתם, הדירקטוריון פעל בניגוד לאינטרס המפעל ולטובת חברת האם "חמת" | ההנהלה: "החברה פועלת בשקיפות ובהתאם לחוק. אנו דואגים לעובדים וכואבים את כאבם"

עובדי חרסה מפגינים מול הכניסה למפעל החברה בבאר שבע, 1 במאי 2019 (צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)
עובדי חרסה מפגינים מול הכניסה למפעל החברה בבאר שבע, 1 במאי 2019 (צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בבאר שבע ידון הבוקר (ראשון) בבקשת ההסתדרות ועובדי מפעל חרסה למינוי מפרקים מפעילים למפעל במטרה להגן על זכויותיהם. על פי הערכת העובדים, חייבת להם החברה למעלה מ-3.5 מיליון שקלים בגין פיצויי פיטורין, פדיון הודעה מוקדמת, ימי חופשה, דמי הבראה ועוד.

השופט יעקב פרסקי החליט בעקבות הגשת הבקשה ביום רביעי, לדון בבקשה במעמד שני הצדדים ונמנע מלהוציא צו זמני במעמד צד אחד. עובדי המפעל הפגינו לאורך השבוע החולף בשערי המפעל בבאר שבע, מול החברה האם 'חמת' באשדוד ואף מול ביתו של הבעלים יואב גולן בכפר שמריהו.

עשרות עובדי חרסה מוחים מול ביתו של מנכ"ל חמת 3 במאי 2019 (צילום: יונתן קירשנבאום)
עשרות עובדי חרסה מוחים מול ביתו של מנכ"ל חמת 3 במאי 2019 (צילום: יונתן קירשנבאום)

העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין, בשיתוף עם נציגי ההסתדרות במרחב הנגב וועד העובדים, והיא מבקשת למנות את רו"ח חן ברדיצ'ב ועו"ד אהוד גינדס למפרקים המפעילים. עוד דורשת ההסתדרות כי החברה האם חמת תשיב לחצר המפעל את כל הציוד, המלאי והמוצרים אשר הוצאו ממנו – ובכלל זאת את התבניות המשמשות לייצור והועברו לטענת ההסתדרות לטורקיה – שם נמצא המפעל החדש אותו הקימה חמת.

לטענתם, דירקטוריון החברה, בו חברים יואב וניר גולן, שהינם גם דירקטורים בחברת האם חמת, פועל כנגד האינטרסים של החברה, תוך הפרת מחוייבותו לכאורה, מתוך דאגה לחברה האם. עוד מעלים העובדים את האפשרות כי פינוי החברה מהקרקע, הסמוכה למרכז BIG בבאר שבע נועד על מנת לשנות בעתיד את ייעוד הקרקע לטובת קבוצת חמת.

על-פי כתב הבקשה, נענה הוועד בפברואר האחרון לבקשת ההנהלה לבצע תכנית התייעלות בהיקף של כ-1.5 מיליון שקלים בעקבות הפסדי המפעל בשנתיים האחרונות, תכנית אשר אמורה הייתה לכלול פיטורי עובדים, חיסכון בחומרי גלם, אריזות, ספקים וארנונה. הנהלת החברה אמנם הודתה כי הקימה מפעל מקביל לייצור כלים סניטריים בטורקיה, אך טענה כי זאת במטרה להיכנס לשווקים אירופאיים חדשים, ושלא על מנת להחליף את הייצור המקומי. לאחר חתימת הסכם עקרונות באשר לתכנית, עצרה ההנהלה את המשא ומתן.

במהלך חודש מרץ פורסמו ידיעות בתקשורת באשר לכוונת הנהלת חמת, שבשליטת יואב גולן, לסגור את המפעל, ועוררה חששות כבדים בקרב העובדים. בתחילת השבוע האחרון קיבלו העובדים מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורין.

מקבוצת חמת נמסר: "חשוב לחדד שכבר בדיווח הראשוני לבורסה עידכנו שבקופות הפיצויים של העובדים יש את כל מה שמגיע להם. כמו כן עידכנו גם את העובדים שהם יקבלו את כל המגיע להם על-פי החוק וההסכמים הקיבוציים. קבוצת חמת הינה חברה ציבורית הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב בשקיפות מלאה ובהתאם לחוקים ותקנות. אנו דואגים לעובדים וכואבים את כאבם, אף נעזור להם במציאת מקומות עבודה וכן ישנם עובדים שקיבלו כבר הצעות עבודה חלופיות בקבוצה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!